Ga naar inhoud


Entware: Oscam op Asus router.


Aanbevolen berichten

Zijn hier ook mensen die Oscam op een Asus router hebben draaien?

 

Ik draai hier al een tijdje Oscam op een Asus router, echter na een paar weken heb ik meestal een probleem dat Entware of Oscam niet meer werkt.

 

Ben dus eigenlijk opzoek naar ervaringen.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sjaak(k),

 

Silverline goede oude tijd  :) 

Ik heb mijn router er nog niet mee verziekt, heb al allerlei dingen op mijn router aan het draaien gehad.

 

Ik draai hier met de asus rt-ac66u en Merlin firmware. Het draait allemaal wel goed, maar om de één of andere redenen als ik de router herstart dan werkt oscam niet meer, dit gebeurd alleen na een paar weken continu draaien.  Geen geheugen tekort of wat dan ook, het kan ook aan entware liggen misschien. Kom er wel achter wat er aan de hand is, maar misschien hebben meer mensen dit.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

men kan zich afvragen wat het voordeel is van een oscam server op een andere pC achtige?

misschien als u heel oude hardware enigma en enigma2 receivers heeft staan met veel te weinig CPU en DDRAM vermogen

 

u weet beslist waarom het voordelen heeft?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er achter wat er fout gaat, de USB stick raakt corrupt.

 

Stukje Log:

Jul  2 23:56:45 kernel: scsi 0:0:0:0: rejecting I/O to dead device

Jul  2 23:56:45 kernel: Buffer I/O error on device sda1, logical block 7537154
Jul  2 23:56:45 kernel: lost page write due to I/O error on sda1
Jul  2 23:56:45 kernel: scsi 0:0:0:0: rejecting I/O to dead device
Jul  2 23:56:45 kernel: Buffer I/O error on device sda1, logical block 7537154
Jul  2 23:56:45 kernel: lost page write due to I/O error on sda1
Jul  2 23:56:45 kernel: scsi 0:0:0:0: rejecting I/O to dead device
Jul  2 23:56:45 kernel: Buffer I/O error on device sda1, logical block 0
Jul  2 23:56:45 kernel: lost page write due to I/O error on sda1
Jul  2 23:56:45 hotplug[665]: USB partition unmounted from /tmp/mnt/sda1
 
Heb nu een andere USB stick gebruikt, en wacht af.
 
Sjaak, heb ook al eens gedacht aan een PI  of wat jij hebt, maar dit hoort ook goed te draaien.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is vrij simpel, een externe mini pc of oscam server is over het algemeen veel betrouwbaarder dan een oscam server in een e2 doos, als die uitvalt heeft de rest van de cliënten geen kaart deling meer.  Mijn Beagle Bone Black oscam Linux servertje is nog nooit uitgevallen, die doet trouw zijn werk en hoeft geen besturings systeem in de lucht te houden alleen maar te serveren. De BBB heeft OS mogelijkheden en een hdmi uitgang, maar ik gebruik hem alleen als server. :/ En het grote voordeel ik kan met die server meerdere kaarten delen wat met de meeste e2 boxen niet mogelijk is door de beperking van 2 interne lezers.

 

:confused:  :confused:  :confused:  :confused:

Oscam draait hier maanden achtereen op de VU+ Solo2 zonder ook maar 1 keer een hikup te geven naar de client in de slaapkamer.

De beperking van twee readers ... ja, daar zou iets in kunnen zitten ... maar stabiliteit, daar ben ik het mee oneens  :mellow: (mho)

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je er achter bent gekomen, het nadeel van oscam in een router vind ik dat je die nog wel eens moet resetten na een verandering in de router, en je oscam server dan ook iedere keer moet opstarten. Het geheugen (256mb ram) is ook vrij beperkt, mijn BBB heeft 8gb aan board geen enkel probleem om dat volledig voor de oscam server te kunnen gebruiken.

 

Maar staat de eigenlijke oscam server dan op die usb stick of zit dat echt in je router zelf, ik ben daar niet zo mee op de hoogte.

 

Oscam draait gewoon op de router, de USB schijf is voor de oscam configuratiebestanden. 256MB geheugen is zat, er wordt in totaal maar 70MB gebruikt. Bij een verandering in de router (hoe vaak doe je dit) blijft 9 van de 10 keer oscam gewoon door draaien.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat geloof ik graag, maar heeft toch wel nadelen, je kunt je server ontvanger dan b.v nooit in deep stanby zetten want dan werkt je oscam server al niet meer, hij moet altijd minimaal in standby of aan staan willen je client(en) nog wel je kaart(en) kunnen delen. Daarom is een stand-alone externe oscam server die altijd aanstaat toch veel betrouwbaarder in de praktijk. ;)

Hij staat hier al een paar jaar aan zonder enig mankeren, af en toe een oscam update herstarten en hij draait weer.

 

De VU+ Solo2 is de hoofdontvanger in de huiskamer en gaat zo nu en dan alleen in standby.

Deep standby gebruik ik nooit, maar dat zou er inderdaad op neer komen dat je stand-alone van de stroom trekt ... en dat doe jij ook niet, dan is er dus niet echt een voordeel.

 

Daarom blijf ik een beetje bij het voordeel dat een stand-alone als enige voordeel kan hebben met een losse reader dat je meer kaarten zou kunnen delen t.o.v. de beperkte 2 CI sloten in de Solo2.

 

Maar ieder zijn keuze,

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daarom blijf ik een beetje bij het voordeel dat een stand-alone als enige voordeel kan hebben met een losse reader dat je meer kaarten zou kunnen delen t.o.v. de beperkte 2 CI sloten in de Solo2.

 

 

Die externe card reader(s) kan/kunnen ook in de Vu+  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...