Ga naar inhoud


Wandcontactdoos sat en dvb-t


steventje

Aanbevolen berichten

Die tekening is wat ik vond voor een wandcontactdoos aan te sluiten, dus niet mijn situatie :-)

Maar je hebt gelijk, ik had eigenlijk maar 1 coax moeten trekken om ook te kunnen genieten van sat, tv en radio.

Ik heb alleen sat en dvb-t nodig. In totaal heb ik dus 6 coaxen getrokken die naar 3 verschillende punten in huis gaan, telkens een aparte coax voor sat en dvb-t.

De splitsing en versterking van deze signalen zal in de toekomst bij de bron gebeuren.

 

@sprietje: als je zo'n TV koopt met DVB-S tuner, heb je dan ook nog een soort insteekkaart (smartcard) nodig? Ik kijk alleen maar FTA.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


even wel ter verduidelijking : signaalverlies treed zeker op, maar ook het ruisgetal gaat omlaag. Dus bij een normale situatie helemaal geen probleem.

Maar je C/N neemt af...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zei ik al : bij een normale situatie. Ik heb heel vaak zo'n situatie meegemaakt, en in het geval dat de kabel slecht is gaat het niet werken, aangezien satelliet een hogere frequentie heeft en die bij slechte/oude kabel erg wordt verzwakt.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen maar fta kijkt, heb je geen CI-module nodig en ook geen smartcard.

En: De splitsing en versterking van deze signalen zal in de toekomst bij de bron gebeuren.
Toch niet voor de satelliet neem ik aan.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satellietsignalen moet je niet versterken en al helemaal niet splitsen. Wil je meerdere aansluitingen hebben dan gebruik je een een lnb met 2 of 4 aansluitingen.
Wil je 4 of meer aansluitingen, dan kun je misschien beter een multiswitch nemen. Daar kun je ook het antennesignaal op aansluiten. Dan gaat alles over één coaxkabel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...