Ga naar inhoud


Wandcontactdoos sat en dvb-t


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb 2 coax kabels komende uit de muur, ééntje voor sat tv , de andere voor DVB-T

Nu zoek ik de geschikte wandcontactdoos.

 

Kan ik eventueel een sokkel plaatsen TV/FM contactdoos of dienen die sokkels maar voor één toekomende coax die TV en radio splitst?

 

Op bijgevoegd schema zie ik dat er ook maar één coax toekomt op de sokkel maar ik gebruik 2 coaxen op de sokkel. Welke sokkel/doos plaats ik dan best voor 2 binnenkomende coaxen?

post-41293-0-00496000-1469041200.png

aangepast door steventje

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Googel eens op tv sat aansluit doos en kies er een uit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Triax / Hirschmann GAD 274 kun je dus 2 coaxkabels aansluiten. Deze is als inbouw- en als opbouwdoos te gebruiken.
Op de linker coaxkabel die je aansluit kunnen de signalen zitten van radio-tv-satelliet. Op de rechter coaxkabel die je aansluit alleen het satellietsignaal.
 

post-60869-0-97221100-1469045904.jpg

post-60869-0-07727500-1469045917_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Je kunt de coaxen ook eerst combineren DVB-T gaat tot 872 Mhz en sat begint bij 975 Mhz. Als je geen analoog TV signaal hebt kun je de TV bus voor DVB-T gebruiken. Moet je alleen de aansluiting naar je DVB-T ontvanger even aanpassen. Mogelijkheden te over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De foto die Sprietje laat zien is volgens mij een meervoudig coax aansluiting. Dat wil zeggen dat je toekomt met een coax, en dat je ook verder kan gaan met een tweede coax naar een tweede stopcontact.

 

Wil je de twee signalen op een stopcontact, dan moet je eerst de twee signalen samenvoegen via een combiner.

 

In de wandstopcontact worden ze dan terug gescheiden

post-31278-0-46509300-1469130272.jpg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen combiner. Mijn coaxen zijn zo getrokken dat er telkens 2 toekomen op een wandcontactdoos (was misschien niet nodig geweest).

 

Een coax zal gebruikt worden voor sat, de andere voor DVBT. Misschien dat ik gewoon de coaxen door de wandcontactdoos laat uitkomen omdat de TV er net voor zal staan.

 

 

P.S. Ik zoek een TV met zowel DVB-T als DVB-S(2) zodat ik gewoon de coax hier moet op aansluiten. Moet ik dan geen sat ontvanger meer aanschaffen en zoekt de TV dan alle satellieten via de DVB-S?

Of is het beter om een aparte sat ontvanger aan te schaffen omdat deze beter beeld geven via HDMI?

aangepast door steventje

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste steventje

Als je een tv gaat kopen waar zowel een kabel/terrestrial ontvanger in zit, dan zul je toch twee aparte coaxkabels op de tv aan moeten sluiten.
Voor kabel/terrestrial met een insteekstekker, voor de satelliet met een schroefstekker (F-connector), zie de bijlage.

En hoe wil je zonder die aansluitdoos de signalen dan scheiden van radio en tv?

En nee beste jeevan hoof, het is geen doorlus aansluiting want dan had er een pijptje in en een pijltje uit op moeten staan. Als je goed kijkt staan er twee pijltjes in.
 

post-60869-0-17513100-1469134764.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag sprietje,

 

Ik heb 2 aparte coaxen die ik wil aansluiten op mijn toekomstige TV. En ik zoek inderdaad een TV zoals de jouwe in bijlage. Een coax voor de DVB-T en één voor de sat met F connector.

De TV scheidt toch de signalen voor TV en radio als je de zenders zoekt, dat doet hij nu toch bij mijn TV. Een aansluitdoos is toch helemaal niet nodig !?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor je satelliet aansluiting niet, maar op de gewone aansluiting wordt door de aansluit doos de tv frequenties doorgelaten en de ongewenste overige frequenties geblokkeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste steventje

In de tekeningen die je in bericht 1 laat je zien dat je van het terrestrische signaal zowel tv als radio signaal door de coaxkabel komt.
Natuurlijk kun je dat signaal zo op de tv aansluiten maar hoe wil je dan het radio-signaal gaan gebruiken? Dat zal toch eerst nog uitgesplitst moeten worden en dat doet zo'n doos.

 

Je had dus geen twee coaxkabel aan hoeven te leggen. Het voordeel is wel nu je twee aparte kabels hebt, dat er minder signaalverlies is. Dat is 2dB bij de aansluitdoos en minimaal ook 2-3dB bij de combiner. Reken dus maar op 5dB.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...