Ga naar inhoud


IR ontvangst probleem, softwarematig ?


Pass3c

Aanbevolen berichten

Heb onlangs een oude nieuwe DM500C-HD gekregen. Ik schat dat de ontvanger zon 5 jaar geleden gekocht is, is echter nooit eerder uit verpakking gehaald.

Nadat ik met enige moeite (vanwege oude bootloader) de laatste OpenPli erop gezet heb valt het mij op dat de ontvanger zeer slecht reageer op de afstandbediening.

Met de afstandbediening zelf is niets mis, nieuwe batterijen uiteraard, in TV modus werkt de bediening prima op mijn TV, zelfs indirect (via een muur enzo).

Dacht eerst dat misschien de IR ontvanger niet goed/scheef zou zitten, maar dat blijkt niet zo te zijn.

 

Zou het wellicht aan de image kunnen liggen (bekend probleem?) of toch maar het IR oogje los-solderen en vervangen ?

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Als het een clone is, meteen weggooien en een Mut@nt HD500C kopen (of iets dergelijks). Is het een originele, dan zou je het RF oog kunnen vervangen (maar die gaan bij een origineel bijna niet stuk). Je zou eerder de AB moeten nakijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is 100% zeker een originele, ontvanger was gekocht vrijwel direct na zijn release, alleen nooit iets mee gedaan.

Afstandbediening is ook goed, hij werkt namelijk prima op 2 verschillende TV's. Zat zelf ook aan het RF oogje te denken, maar voordat ik deze wilde vervangen wilde ik het toch ff checken of het geen (bekend) software issue is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het is een bekend probleem dat de kleine AB erg goed gericht moet worden..... Na 2,5 meter is het vaak al over en uit. Vaak is het plaatsen van het oogje dichter naar de lens al voldoend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine AB ? De meegeleverde AB is dezelfde als van mijn oude DM7020 en DM800, alleen dan in het zwart.

Die heb ik overigens even opgegraven, hetzelfde probleem. Het zit hem in de ontvanger, of het oogje, of in de software.

Heb ook nog even het frontpanel er afgehaald, zie niet echt een lens zitten, alleen de IR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...