Ga naar inhoud

software werk goed

Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal soms zit het in kleine dingen door een niet goede UTP kabel veel toestanden gehad. Vanmiddag met nieuwe de software voor Ccc cam  ingeladen op mijn nieuwe VU PLUS Duo( draait met open PLI) ging razendsnel en alle Conax gecodeerde Digitenne kanalen komen goed binnen. Bedant nog voor alle tips en info.Groet Nico

• Like 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Phoenixx
      Sinds ik door de corona weer tijd heb om andere dingen te doe heb ik mij weer eens verdiept in Oscam.
      Aangezien ik meerdere ontvangers heb komt het soms wel voor dat ik last van beelduitval heb met
      sommige zenders. De oscam config heb ik regelmatig nagelopen en werkt goed met een een schone installatie..
      Met zenders scannen en feedhunten raakt enigma 2 steeds voller en de ontvanger trager.
      Nu heb ik een cacheclean plugin geinstalleerd die de ontvanger schoonhoud maar dan nog..

Als ik dan de Oscam restart heb ik weer een tijd goed beeld, toch vond ik dit lastig, vooral met opnemen
      dat ik daardoor programma`s miste. Daar komt nog bij dat verschillende versies van oscam verschillend
      presteren de ene versie loopt beter dan de andere versie..
      Ik weet zeker dat andere mensen hier ook regelmatig last van hebben omdat ik dit in diverse forums lees.

Toen kwam ik op het idee om oscam op een aparte ontvanger te installeren en die in de standbij stand
      laten staan zodat de oscam zo stabiel mogenlijk blijft werken en dat werkt nu al een heel stuk beter.
      Ook heb ik een crontab opdracht toegevoegt want bij reinit worden cache bitjes gerefrest en doe ik
      in terminal nano crontab -e en dan enter en deze regel erin plakken en control o  voor opslaan.
      */5 * * * *  wget  --http-user=user  --http-password=password  -q -O/dev/null http://127.0.0.1:8888/userconfig.html?action=reinit

Om regelmatig cache te legen heb ik er nog een opdracht bij gezet dit word ook bij hosting gebruikt..
      sync; echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches

Toch merkte ik dat op langere termijn de homesharing met cccam toch weer iets langere zaptijden had
      en toch weer inzakte, na veel lezen kreeg ik een ingeving Waarom toch altijd cccam terwijl ik
      daarom juist eerder was overgestapt naar oscam. Cccam is een mooie uitvinding maar slurpt veel te veel
      cpu en daardoor data. Het werkt, maar vraag er niet te veel van. Toen kwam ik op het idee om een ander
      protocol te gebruiken, het Cs357x protocol gebaseerd op udp die minder cpu data trekt en sneller werkt.

Dit bleek een schot in de roos te zijn, nog nooit in alle jaren ging zappen zo snel,als de brandweer
      Het configureren is ook niet moeiijk je hoeft niet veel in te stellen, het werkt snel en stabiel..

Toen heb ik een signaal meter geinstalleerd op enigma +2 die ook de ecm tijden aangaf 2 vliegen in 1 klap.
      Ook dat is niet moeilijk, als je met telnet ingelogd ben als root in de ontvanger buiten alle mappen
      dus niet in tmp directery plak je de link in je telnet menu
      wget http://tunisia-dreambox.info/TSplugins/RaedQuickSignal/installer.sh -O - | /bin/sh

Als je de box opnieuw opstart kan je bij plugins de quick signal read s meter vinden die configureer je
      op toets 2 zodat je bij 2 indrukken de s meter te zien krijgt en de ecm tijden van het Cs357 x protocol.

Het activeren van het Cs357x kan in oscam config -> cs357x -> poort in vullen Suppress cmd08 aan en opslaan.
      User aan maken -> add user test -> boven in de user menu paswoord -> test -> groep 1 -> Suppresscmd08 aan
      Prefer local cards 2 -> keepalive aan _> Cache-EX-Mode: 0  dan opslaan met save.

Uitleg -> Config cs357 is het zend gedeelte user aan maken is het accound gedeelte de reader is de ontvanger
      en dvbapi brengt het signaal inwendig via 127.0.0.1 naar de box toe.

Nog even een reader aan maken -> add reader protocol cs357x -> groep 1 -> emm cache 1,1,15 -> block unknown emm 1
      user en paswoord van useraccount invullen (test test) -> timeout 30 sec -> keepalive 1 -> settings opslaan.

Cs 357 connect vele malen sneller als cccam en verbruikt minder data de oscam wordt minder belast en werkt veel meter hierdoor..

Eerst de zender oscam restarten en daarna de 2 de box die geeft dan bij reader connected aan.. Veel plezier ermee;)

• Door mauspartyhouse
      Goedemorgen mede satters

Na ca. 2 jaar heb ik mijn ET8000 een update gegeven.
      Enkele dagen hierna is om een (voor mij) onverklaarbare rede de CCCAM plugin verdwenen incl de .cfg file.
      Ik heb een backup van de .cfg file dus dat is verder geen punt. 

Probleem is: Het lukt mij niet om cccam te installeren op de ontvanger.
      Hierdoor werkt de kaartlezer natuurlijk ook niet 😞

Een zoektocht hier op het forum heeft me diverse bestanden doen downloaden en installeren op de ontvanger.
      Sommige werden succesvol geïnstalleerd, sommige niet, volgens het 'plugin installatie scherm'. 
      Je kent de terms vast wel '2 plugins succesvol geïnstalleerd met 0 fouten', of iets van die orde.
      Vreemd genoeg kan ik deze geinstalleerde polugins nergens in de menu's vinden.... 

Enkele voorbeeld van geprobeerde files:
      -enigma2-softcams-cccam-all-images_2.3.2-r1_arm-mips_all
      -softcam-feed-universal_4.5-r0_all
      -softcam-feed-universal_6.Plus_all

Ik wil dus een cccam variant op de box installeren. 
      Wie weet hoe ik dat kan doen?

• Door lindberg
      goedemorgen allemaal,

sinds een paar dagen hebben we een Spycat mini v2 als reserve en tuinhuisje ontvanger gekocht,met een openatv 6.2 image.
      ik krijg er echter met geen miljaar cccam op gëinstalleerd , het liefst zou ik er openpli op zetten maar vind slechts een
      image voor de "mini of de mini plus"...en usb flashen met "usb mini image" werkt ook niet...wie oh wie please..

bedankt !!!! 

• Door Titanium
      Ik krijg mijn locale Dreambox met cccam niet aan de praat met mijn oscam Mutant HD51 server
      Wat doe ik fout ?

Mijn configuratie is

oscam.conf
       [global]
      disablelog                    = 1
      serverip                      = 192.168.1.24
      logfile                       = /dev/tty
      preferlocalcards              = 1

[cache]

[cs378x]
      port                          = 12005

[cccam]
      port                          = 12000
      serverip                      = 192.168.1.24
      nodeid                        = 141BFEC9108214BC
      version                       = 2.3.0
      reshare                       = 0

[dvbapi]
      enabled                       = 1
      au                            = 1
      pmt_mode                      = 6
      user                          = dvbapiau
      boxtype                       = dreambox

[webif]
      httpport                      = 8081
      httpallowed                   = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1

oscam.server
       [reader]
      label                         = lower_card
      protocol                      = internal
      device                        = /dev/sci0
      detect                        = cd
      mhz                           = 450
      cardmhz                       = 2700
      group                         = 1
      emmcache                      = 1,3,15,0
      ratelimitecm                  = 4
      ecmunique                     = 1
      ratelimittime                 = 10000
      srvidholdtime                 = 2000
      cooldown                      = 30,600

oscam.user
      [account]
      user                             = dvbapiau
      pwd                             =
      disabled                      = 0
      group                          = 1
      au                                = 1

[account]
      user            = DM800
      pwd             = dymphie
      group           = 1
      au                                = 1

DM800 CCcam  c-line
      C: 192.168.1.24 12000 DM800 dymphie

• Door linuxcobra
      Hallo,
      Ik heb ondertussen een goed werkende oscam tussen mijn vusolo2 (server) en mijn vusolo (client), echter heb ik nog een sab titan micro hd (waar ik geen oscam opheb) die ik vroeger met cccam kon samengebruiken met de vu toestellen.
      Is er een manier waarop ik met cccam op de titan micro toch kan cardsharen via de oscam op mijn vusolo2 ?
      Het kan zijn dat dit hier al ergens wordt behandeld maar ik leek het niet direct te vinden.

Alvast bedankt
    • Door venie
      weet iemand of er een CCcam 2.2.1 is voor de vu+ uno UHD hij OPENPIL 4.0 op  
      En waar kan ik die vandaan halen .

gr ,Venie
    • Door jopie1
      Satvrienden
      Misschien heeft er iemand een oplossing.
      Heb een DB520HD (originele) gekocht heb hem geflasht met Newnigma daily.
      Heb de CCcam in /etc en in /user/keys gezet cam 2.3 gestart maar op geen enkele manier krijg ik beeld.?
      Wat doe ik verkeerd.?
      B.V.D.
      Jopie
      España
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.