Ga naar inhoud


Storingen van militaire radar installatie op satteliet tv?


backdraft10
Ga naar oplossing Opgelost door DeltaFM,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Hier geef je dus zelf al antwoord op jouw vraag.

 

Mocht satelliet ontvangst al gestoord kunnen worden door de radar, dan zou het zo moeten zijn dat de LO van de LNB over zijn nek gaat.

 

Maar voor de liefhebbers:

http://www.frequentieland.nl/overig/radarbanden.htm

LO staat voor local oscillator, die staat uit principe de gehele dag al over zijn nek te gaan.

 

Je bedoelt waarschijnlijk de mengtrap?

 

Ik zou verwachten dat de ingangsversterker overstuurd zou raken, die dient frequentie selectief te zijn en ongewenste signalen uit de rest van de schakeling te houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ehm ja, je hebt gelijk. Eigenlijk bedoelde ik wat jij zegt, dus dat een extern signaal de LO verstoord met alle gevolgen van dien en extra mengfrequenties gaat produceren.

Als dat al zo zou zijn, dan zou de radar pal over de LNB moeten stralen en ook nog met extreem veel vermogen.

 

Ik weet niet heel erg veel van radarsystemen, en denk dat zij relatief niet echt veel vermogen uitzenden. Ik heb trouwens ook niet echt het idee dat een radar full-duplex werkt, maar het zou op zich best kunnen.

Wat ik al zeg, ik weet er niet veel van.

 

Feit is wel dat het erg moeilijk is om een LNB te storen, tenzij de behuizing HF-lek is.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

en meer nog, alleyoop

de angst voor storingen kun je, kunnen we ook echt bevestigen als je in en of onder de aanvliegroutes woont van die meer dan bekende commerciële Luchthavens

 

ik kan bevestigen dat elke keer als er een knipperende Kerosine Vogel 's avonds door de lucht ging ik ook meermaals visjes en of heel korte storingen had.

Locatie

Amsterdam Noord

hetgeen dus "een op een" door die reuzen glasgevel aan het balkon te volgen was met de TV in vizier

 

en dat doet vermoeden dat het vliegtuig zelve een wolk van storing en reflectie is

(welke golflengten en banden gebruikt worden zal tegenwoordig niet eens publiek zijn)

 

je went eraan

of mijn LNB naar de klote was?

dan waren het 4 LNB's  @ #17

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geef je dus zelf al antwoord op jouw vraag.

 

Mocht satelliet ontvangst al gestoord kunnen worden door de radar, dan zou het zo moeten zijn dat de LO van de LNB over zijn nek gaat.

 

Maar voor de liefhebbers:

http://www.frequentieland.nl/overig/radarbanden.htm

Klok en klepel?

 

Zowel de RF als de LO voor DTH satelliet ontvangst liggen in de X-band(/Ku-band) deze liggen dus veel hoger dan de frequenties van de ATC radar (L-band). Met een goede LNB zou dit moeten gaan, risico is het IF signaal (dus van LNB naar sat-ontvanger), deze zit bestrijkt wel ATC radar frequenties, dus vandaar mijn advies voor goede coaxkabel.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klok en klepel?

 

Zowel de RF als de LO voor DTH satelliet ontvangst liggen in de X-band(/Ku-band) deze liggen dus veel hoger dan de frequenties van de ATC radar (L-band). Met een goede LNB zou dit moeten gaan, risico is het IF signaal (dus van LNB naar sat-ontvanger), deze zit bestrijkt wel ATC radar frequenties, dus vandaar mijn advies voor goede coaxkabel.

Heb je ooit wel eens gehoord van "mengfrequenties" ?

Of is dit wat je bedoeld?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van RF * LO komt IF,

IS het niet LO+IF is RF en tevens LO-IF is RF

 

Afhankelijk van het ontwerp is de ene de te ontvangen (gewenste) frequentie en de andere de (ongewenste) spiegel frequentie.

 

10600 + 1800 = 12.200 MHz

10600  - 1800 =   8.800 MHz (spiegel frequentie.)

 

De selectiviteit van je ingangsversterker bepaalt je spiegel frequentie onderdrukking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...