Ga naar inhoud


Storingen van militaire radar installatie op satteliet tv?


backdraft10
Ga naar oplossing Opgelost door DeltaFM,

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Ik ben nieuw in het satteliet gebeuren dus laat ik me graag informeren vooralleer ik over ga tot aankoop en me dieper informeer over alle mogelijkheden en toepassingen zoals TVV pakket of losse schotel en ontvanger kopen enz..

Nu zit ik tochwel met een prangende vraag of iemand mij kan vertellen of militaire radarcontrole storingen zou kunnen veroorzaken op de ontvangst van satteliet tv, in iedergeval ondervinden we hinder op de Gsm ontvangst dus maar in hoeverre ik me daar mag in laten leiden??

Wij zijn woonachtig achter het militaire domein van de luchtmacht in Gavere waar de beruchte grijze bol staat met radarkontrole

Dus laart maar komen jullie ideeen, meningen enz... hoe meer info hoe liever eigenlijk .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kort en bondig: Geheel uitgesloten!!

Tenzij jouw schotel pal gericht staat op die "bol", dan zou je ontvanger overstuur kunnen raken, maar dan zou je de eerste zijn.

  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Kort en bondig: Geheel uitgesloten!!

Tenzij jouw schotel pal gericht staat op die "bol", dan zou je ontvanger overstuur kunnen raken, maar dan zou je de eerste zijn.

Oh ja? Vanwaar deze stelligheid?

 

@blackdraft10: De radar is volgens mij een Air Traffic Control (ATC) radar, deze werken op veel lagere frequenties dan de DTH signalen van de Astras, dus zeer onwaarschijnlijk (tenzij je de buurman op 100m bent)

  • Like 1

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je helemaal geen ervaring hebt met satelliet tv en je hebt geen speciale wensen dan zou ik voor een pakket gaan van TVV.

 

Eens alles is aangesloten en uitgericht ga je tv kunnen zien en een opname kunnen maken als je voor een recorder kiest.

De veranderingen die nog al eens doorgevoerd worden gebeuren dan automatisch zonder dat je daar wat van merkt.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja? Vanwaar deze stelligheid?

 

@blackdraft10: De radar is volgens mij een Air Traffic Control (ATC) radar, deze werken op veel lagere frequenties dan de DTH signalen van de Astras, dus zeer onwaarschijnlijk (tenzij je de buurman op 100m bent)

Tja het militair domein ligt in onze achtertuin zeg en is inderdaad een ATCC waarvan de radar op een 300 a 400 m van onze woonst staat eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je helemaal geen ervaring hebt met satelliet tv en je hebt geen speciale wensen dan zou ik voor een pakket gaan van TVV.

 

Eens alles is aangesloten en uitgericht ga je tv kunnen zien en een opname kunnen maken als je voor een recorder kiest.

De veranderingen die nog al eens doorgevoerd worden gebeuren dan automatisch zonder dat je daar wat van merkt.

 

mvg

Nu krijg ik toch het gevoel dat TVV toch wel het monopolie heeft en zou niet graag te vlug willen handelen en me tochwel eerst goed willen informeren naar de mogelijkheden van Sat Tv zowel naar het aanbod van zenders waar men vb voetbal kan op volgen maar ook national geographics ed, Discovery channels of gelijkaardige zenders enz...  maar ook naar uitrusting, installatie enz...

aangepast door backdraft10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja? Vanwaar deze stelligheid?

 

@blackdraft10: De radar is volgens mij een Air Traffic Control (ATC) radar, deze werken op veel lagere frequenties dan de DTH signalen van de Astras, dus zeer onwaarschijnlijk (tenzij je de buurman op 100m bent)

ik woon zelf 1 km ongeveer van zo'n bol. satelliet heeft geen storing, daartegenover de wifi wel degelijk! ik merk dat met streamen van de VU naar de laptop buiten. komen er vliegtuigen voorbij is er gegarandeerd beeldonderbrekeing. De hele winter geen problemen. Dan komen er bijna geen vliegtuigen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon zelf 1 km ongeveer van zo'n bol. satelliet heeft geen storing, daartegenover de wifi wel degelijk! ik merk dat met streamen van de VU naar de laptop buiten. komen er vliegtuigen voorbij is er gegarandeerd beeldonderbrekeing. De hele winter geen problemen. Dan komen er bijna geen vliegtuigen.

Bedoel je te zeggen dat de reflecties van de vliegtuigen zo sterk zijn dat de 2e harmonische jouw wifi netwerk onderuit haalt?

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik me iets bij voorstellen, Wifi en GSM frequenties liggen dichtbij de radar frequenties dus die ontvangers kunnen wel eens 'dichtgedrukt' kunnen worden. Voor je sat is dus een goede coax kabel (goed afgeschermd) een must!

  • Like 1

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja? Vanwaar deze stelligheid?

 

@blackdraft10: De radar is volgens mij een Air Traffic Control (ATC) radar, deze werken op veel lagere frequenties dan de DTH signalen van de Astras, dus zeer onwaarschijnlijk (tenzij je de buurman op 100m bent)

 

Daar kan ik me iets bij voorstellen, Wifi en GSM frequenties liggen dichtbij de radar frequenties dus die ontvangers kunnen wel eens 'dichtgedrukt' kunnen worden. Voor je sat is dus een goede coax kabel (goed afgeschermd) een must!

Hier geef je dus zelf al antwoord op jouw vraag.

 

Mocht satelliet ontvangst al gestoord kunnen worden door de radar, dan zou het zo moeten zijn dat de LO van de LNB over zijn nek gaat.

 

Maar voor de liefhebbers:

http://www.frequentieland.nl/overig/radarbanden.htm

  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...