Ga naar inhoud


Geen beeld op astra 23,5 in Oostenrijk


meneerjeep

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zou als eerste de schotel verplaatsen, de foto's geven echt de indruk dat de dakrand in de weg zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je misschien de mogelijkheid om die aan de andere kant van het gebouw te hangen zodat je volledig vrij zicht hebt

 

 

Astra 1 is DiSEqC A (1) en Astra 3 is DiSEqC B (2)  de rest laat je leeg. 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de voorkant van het gebouw dan ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de goede orde:

 

Aanwezigheid signaal zegt nog niks over op welke satelliet er precies afgestemd is.

Heb je overigens wel beeld van bv duitse FTA kanalen op 19 graden of geeft receiver dan ook enkel en alleen signaal niveau aan?

Ja hoor duitse fta kanalen komen goed door...

 

Heeft het zin om de diseqc aan te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor duitse fta kanalen komen goed door...

 

Heeft het zin om de diseqc aan te passen?

 

Dan kun je in elk geval nog BVN kijken.

Het aanpassen van DisEqC heeft totaal geen zin. Deze schakelt alleen de juiste lnb aan de ontvanger.

Die DisEqC instellingen kloppen (A=19.2 en B=23.5, rest leeg in jouw geval) ander instellingen zorgen ervoor dat je ontvanger niet naar de juiste positie kijkt en dan krijg je alsnog geen beeld.

Ik ben er bang voor dat de 23.5 niet te ontvangen is op de plek waar nu je schotel staat tgv uitstekende dakrand.

Je kunt nog een L steun plaatsen maar dan gaat je schotel een flink eind uitsteken over de straat zodat die langs de dakrand kan kijken.

Lijkt me niet dat je dat in dank afgenomen wordt door de buurtgenoten.

 

Is er geen mogelijkheid om de schotel in overleg bovenop het dak te zetten?

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat is de lnb die onder het dak zou komen is de 19.2°E

zeg is die duo niet stuk 

ik heb hier per toeval nog dezelfde duo liggen 

post-41606-0-62027600-1471262272_thumb.jpg

post-41606-0-38815400-1471262274_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je nu nog kan doen is de 19.2°E terug in de houder zetten en dan afstellen op 23.5°E

en ook je diseqc op astra3 A zetten en laat voorlopig dan 19.2*E uitstaan in het geval de duo stuk zou zijn 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel op het dak weet ik niet of dat een optie is.. gezien de sneeuwval in winter lijkt me dat ook niet ideaal. Ik zal gaan onderzoeken of dat nog opties biedt.

 

Ik heb zojuist de ontvanger nog een keer gereset. De ontvanger ingesteld op de juiste diseqc's en ik heb bij de signaalinstellingen schotel op 23.5 gezet en zoeken zenders op langzaam... hij vindt nu wel tv zenders en radio zenders... dat zou dan toch ook betekenen dat er wel een signaal is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is pad van signaal wat binnenkomt.... trek zelf je conclusie!

 

post-31470-0-67037700-1471262747.jpg

 

 


hij vindt nu wel tv zenders en radio zenders... dat zou dan toch ook betekenen dat er wel een signaal is?

 

De vraag is welke satelliet de signalen uitzendt die je opvangt. Maar dat wordt wel duidelijk na de kanaal scan.

Al heb je er in het menu hotbird 13 graden neergezet: als de LNB op de schotel signalen opvangt van de astra 19.2 dan helpt je dan niet zoveel ;)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...