Ga naar inhoud


Geen beeld op astra 23,5 in Oostenrijk


meneerjeep

Aanbevolen berichten

De schotel op het dak weet ik niet of dat een optie is.. gezien de sneeuwval in winter lijkt me dat ook niet ideaal. Ik zal gaan onderzoeken of dat nog opties biedt.

 

Ik heb zojuist de ontvanger nog een keer gereset. De ontvanger ingesteld op de juiste diseqc's en ik heb bij de signaalinstellingen schotel op 23.5 gezet en zoeken zenders op langzaam... hij vindt nu wel tv zenders en radio zenders... dat zou dan toch ook betekenen dat er wel een signaal is?

welke zenders staan er tussen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste meneerjeep

Ik bericht 5 vroeg ik al of je de Astra 19,2 ontvangt op de kop die in de lnb-klem zit of die er naast hangt.
Zou je daar eerst eens even antwoord op willen geven. Je kunt dit controleren door er je hand voor te houden of er een stukje aluminiumfolie voor te hangen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist is de receiver vastgelopen.. ik zag wel veel Duitse hd zenders in de lijst staan waarvan ik moest aangeven welke ik wou opslaan. Bij de "update" ging het mis.

 

Ik krijg op zich wel signaal op 23.5 echter valt dan 19 weg en andersom identiek... dus geen signaal op beide.

 

Als ik de schotel naar rechts richt dan komt het signaal voor de 23 binnen en als ik hem naar links doe komt het 19 signaal binnen. Ik kan dat niet helemaal rijmen met het plaatje dat 23 rechtsvoor moet komen en 19 dan schuin rechts binnenvalt. Tenzij 23 dus eigenlijk nog van links moet komen en de schotel verder naar links zou moeten maar de dakrand het signaal belemmerd. Echter vind ik het dan bijzonder dat hij het 23 signaal wel rechts van het 19 signaal pakt.

 

Ik zal nog effe checken wat je in bericht 5 vroeg sprietje :)

aangepast door meneerjeep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meneerjeep

Ik bericht 5 vroeg ik al of je de Astra 19,2 ontvangt op de kop die in de lnb-klem zit of die er naast hangt.

Zou je daar eerst eens even antwoord op willen geven. Je kunt dit controleren door er je hand voor te houden of er een stukje aluminiumfolie voor te hangen

 

Signaal komt binnen op Astra 19...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist is de receiver vastgelopen.. ik zag wel veel Duitse hd zenders in de lijst staan waarvan ik moest aangeven welke ik wou opslaan. Bij de "update" ging het mis.

 

Ik krijg op zich wel signaal op 23.5 echter valt dan 19 weg en andersom identiek... dus geen signaal op beide.

 

Juist, astra 19.2 ontvangst. En na wat getrek aan je schotel laat je de signalen van de 19.2 binnenkomen op de lnb van de 23.5

Je blijft met die dakrand zitten die ontvangst van de 23.5 signalen blokkeert. Dat moet je eerst oplossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, astra 19.2 ontvangst. En na wat getrek aan je schotel laat je de signalen van de 19.2 binnenkomen op de lnb van de 23.5

Je blijft met die dakrand zitten die ontvangst van de 23.5 signalen blokkeert. Dat moet je eerst oplossen!

Ik ben inmiddels ook bang dat dit inderdaad parten gaat spelen.. wat ik nog wil gaan proberen is de schotel voor aan het balkon te monteren.. om te kijken dat ik de schotel wat meer naar links kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het heel duidelijk, op die plaats kun je de Astra 23,5 niet ontvangen . Het signaal komt via het dak, nog verder dan de overstek van het dak groot is.

Je kunt dat zelf heel makkelijk ook even controleren op http://www.dishpointer.com/.

Toets de straat, huisnummer en plaats in en kies de Astra 23,5 en je zult zien dat het signaal via het dak komt en dus niet te ontvangen is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het heel duidelijk, op die plaats kun je de Astra 23,5 niet ontvangen . Het signaal komt via het dak, nog verder dan de overstek van het dak groot is.

Je kunt dat zelf heel makkelijk ook even controleren op http://www.dishpointer.com/.

Toets de straat, huisnummer en plaats in en kies de Astra 23,5 en je zult zien dat het signaal via het dak komt en dus niet te ontvangen is.

Ik denk dat je gelijk hebt... het spant erom! Wat ik mij nog kan bedenken is een beugel die je laat uitsteken als je hier bent.. dan hangt het alleen uit op het moment dat we hier zijn en is de overlast beperkt..

post-102986-0-22556900-1471267794_thumb.png

aangepast door meneerjeep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.. gezamenlijk gebouw en alleen appartement is ons eigendom... we kunnen nog wel de schotel voor aan het balkon plaatsen..

 

Je kunt ook onderzoeken of je de schotel aan de andere zijkant (de zuidkant) van je balkon kunt neerzetten of bevestigen, en dat je dan net onder de dakrand doorkijkt.

Elevatie van de satelliet is bij jou 34,5 graden, dat moet je dan even uitmeten of dat gaat.

 

Je kunt dat ook bekijken tijdens de sun outage op jouw locatie, op de dagen rond 10 oktober 2016, rond 11u58.

Waar dan geen schaduw is, komen ook de satellietsignalen van 23,5 oost goed door. Als de hele schotel door de zon beschenen wordt, is het goed.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk mijnheerjeep, satellieten hangen in een grote boog boven ons uit, dat begint aan de “horizon rechts” gaat omhoog en komt dan weer naar beneden aan de “horizon Links” een beetje te vergelijken met een regenboog. Zet op zo’n regenboog kruisjes en die kruisjes komen alsmaar lager te staan, wel die kruisjes stellen onze satellieten voor.

Op die boog hangen onder meer hotbird  13.0 – astra 19.2 – astra 23.5 - astra 28.2 …..enz

 

De hotbird zal voor u in de boog het hoogste hangen, vanaf de hotbird naar links kijkend, komen we de astra 19.2 tegen, die hangt al een stuk lager in die boog. Nog meer naar links de astra 23.5, die hangt nog wat lager, vervolgens de astra 28.2…….. alsmaar zakken tot dat we geen satellieten meer kunnen zien omdat ze verdwijnen achter de horizon.

Wat betekend dat in uw geval, als je ontvangst hebt op de astra 19.2 en je wil de astra 23.5 ontvangen moet de schotel een beetje naar links verdraaid worden en ook iets lager gericht worden.

In uw geval lijkt dat zeer kritisch aangezien die dakrand daar heel kort bij zit.

Afgaande op de afbeelding van dishpointer denk ik dat je het net kan halen, maar dan wel met de 23.5 lnb in de houder. Ik zou de schotel aan de andere paal uitproberen en iets meer naar de straatkant toe.    

 

*

Een disecq is een elektronische schakelaar, in dit geval ingebouwd in de duo lnb, de astra 23.5 lnb is daar verbonden op ingang B ofwel diseqc B

Dat moet je zo ingeven op je toestel of het werkt niet.

Astra 19.2 = A

Astra 23.5 = B 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meneerjeep

Ik heb nogmaals op de site van Dishpointer gekeken naar je situatie en deze flink uitvergroot.
Zoals je op het plaatje in bericht 41 ziet, komen de signalen van de Astra 23,5 toch een beetje schuin van voren. Hoeveel graden schuin van voren is aan die lijn moeilijk te zien maar je hoeft dat natuurlijk niet te bekijken aan de achterzijde van het gebouw. Je kunt het ook aan gootzijde van het dak bekijken en dan heb je er veel meer zicht op. Het blijkt dan dat de signalen van de Astra 23,5 oost 4 graden schuin op je balkon vallen. Deze hoek van 4 graden zorgt er voor dat ondanks de grote overstek van het dak, je de Astra 23,5 toch moet kunnen ontvangen. De schotel zal dan nog wel iets verder buiten je balkon moeten uitsteken.

Ook heb ik de foto in bericht 8 bekeken en ook daar zie je dat de arm van de schotel duidelijk onder een hoek van de gevel staat. Daar gaat dan nog wel 4,75 graden vanaf omdat je de Astra 23,5 moet ontvangen die oostelijker staat dan de Astra 19,2 maar dan hou je nog ruim voldoende graden over dat de signalen minimaal 4 maar misschien wel 9 graden schuin van voren komen.

Het idee van je om de schotel op een arm te zetten die scharnierbaar is, behoort tot de mogelijkheden. Er bestaan namelijk scharnierbare armen waarbij je de schotel naar binnen kunt scharnieren als je geen tv kijk, en naar buiten draait als je wel kijkt, zie de bijlage.
Het gaat even om het idee want ik denk dat de schotel echt niet zo ver naar buiten hoeft te steken.

Als je nu eens een foto maakt waarop de gehele gevel te zien is inclusief je balkon en schotel, dan kan ik meer info geven hoe ver de schotel buiten de balkon uit moet steken.

Het mooiste kun je de situatie natuurlijk tijdens de sun outage bekijken rond 10 okt. maar omdat die zo heel erg weinig graden schuin van voren komt, kun je dat nu eigenlijk ook al wel doen. De elevatie van de zon is in dit geval niet zo belangrijk.
Kijk morgen eens om 12:39:30uur. Dan staat de zon precies in de richting van de Astra 23,5 alleen 20 graden hoger dan de satelliet staat.
Voor een goede ontvangst mag er geen schaduw van het dak op de schotel vallen. Maak op dat tijdstip dan een foto van je schotel zodat we kunnen zien hoe ver de schaduw over de schotel valt.
 

post-60869-0-54278000-1471280562_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...