Ga naar inhoud


Geen beeld op astra 23,5 in Oostenrijk


meneerjeep

Aanbevolen berichten


Beste meneerjeep.

Kijk eens naar de derde foto in bericht 47 en naar de foto in bericht 40. Hieruit blijkt wel degelijk dat de signalen van de Astra 23,5 een aantal graden schuin van voren op de gevel valt.
De zon staat nu nog 20 graden hoger dan de satelliet. Op 10 okt als de zon achter de satelliet staat, staat de schotel geen 60cm in de schaduw maar waarschijnlijk maar 50 of 40cm.
Als je de schotel dus 60cm verder naar voren plaatst, is dat echt voldoende.
Bedenk je dat als de schotel 1 meter verder uit steekt, je hem ook weer moeilijker af kunt stellen.
Om in dezelfde stijl van het gebouw te blijven, kun je een scharnierende constructie ook van hout maken, bijv. 30-38mm multiplex op scharnieren i.p.v een ijzeren constructie. Denk daarbij aan een stuk van een multiplex aanrechtblad. Aan het einde zet je met twee beugels een stuk pijp van 42mm daarop vast waar je de schotel aan kunt bevestigen.
Dan nog even een borging verzinnen zodat je het uitgeklapt en ingeklapt kunt borgen. Het lijkt me spannend dat daar nog iemand over kan vallen omdat het ontsierend zou zijn.  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ongeveer (zie rode pijl), ja dat is geen enkel probleem.

Je moet er alleen rekening mee houden dat als je een scharnierende arm wilt gebruiken om de schotel naar binnen te kunnen klappen, dat deze helemaal spelingsvrij naar buiten gezet kan worden. Enige beweging in uitgeklapte toestand geeft onmiddellijk ontvangst problemen.

Tja, het is jammer dat de signalen bijna evenwijdig aan het gebouw vallen. Het was mooier geweest als het signaal wat rechter van voren zou zijn gekomen maar aan de andere kant moet je al blij zijn dat je de Astra 23,5 toch kunt ontvangen.

 

Verder heb je maar een ladder nodig van ongeveer 4 meter om de schotel in uitgeklapte toestand goed af te kunnen stellen.

post-60869-0-25455400-1471365240_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp kunnen we de schotel ook verplaatsen naar de voorkant van het balkon en dan onderaan om de hoek zo gunstig mogelijk te maken?

 

Ja, suggereerde ik zoiets ook al niet in bericht #43.....?

Wat jij 'voorkant' van het balkon noemt, noemde ik zuidkant denk ik :) . (Wel zo duidelijk ;) .)

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat hier al een foto en het is zo simpel, de schotel moet gewoon een meter? verder naar buiten hangen,

zie post 45 van Sprietje.

Ga naar een goede winkel of internet shop en bestel die beugel, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli:

De goede afstand voor die oplossing staat al in bericht #48 van @Sprietje: 60 cm verder.

 

Volgens mij zoekt @meneerjeep de minst ontsierende manier om zijn schotel te plaatsen. Dat vind ik wel zo netjes :) .

 

Dat kan vermoedelijk op twee manieren lukken:

- langs de satellietschaduw van de dakrand (verder naar buiten hangen op huidige positie [meer westwaarts]),

- of onder de satellietschaduw van de dakrand (op een andere plek op/aan het balkon [meer zuidwaarts]).

 

Er lijkt me niks mis mee, om beide mogelijkheden te bekijken, voordat hij beslist welke het mooiste/beste/makkelijkste is.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens zitten zoeken van welke website ik die scharnierende muurbeugel heb, maar ik kan het niet meer vinden. Ik denk dat die niet meer te koop is en/of gemaakt wordt.
Zelfs met Google vergelijkende afbeeldingen kan ik hem niet meer vinden.
Het ziet er naar uit dat je een inklapbare  steun zelf moet (laten) maken.
Vaste steunen tot een uitval van 100cm zijn er genoeg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli:

De goede afstand voor die oplossing staat al in bericht #48 van @Sprietje: 60 cm verder.

 

Volgens mij zoekt @meneerjeep de minst ontsierende manier om zijn schotel te plaatsen. Dat vind ik wel zo netjes :) .

 

Dat kan vermoedelijk op twee manieren lukken:

- langs de satellietschaduw van de dakrand (verder naar buiten hangen op huidige positie [meer westwaarts]),

- of onder de satellietschaduw van de dakrand (op een andere plek op/aan het balkon [meer zuidwaarts]).

 

Er lijkt me niks mis mee, om beide mogelijkheden te bekijken, voordat hij beslist welke het mooiste/beste/makkelijkste is.

 

Groet,

A33

 

Wat is ontsierend?, ik vind al die reclame borden langs snel weg en in de stad veel lelijker, voor mij

is een schotel kunst.

Een schotel verfoeilijk vinden, is typisch iets Nederlands, in Duitsland prikken ze een gat in het dak, mast er in en schotel er op.

In "the UK" hangt ie heel veel aan de voorgevel, soms net boven de voordeur,

Hier in Turkije heeft iedereen een schotel, delen d.m.v. een duo of Quad LNB is hier niet aan de orde, hier zijn ze trots op hun schotel.

Alleen in NL zitten ze te zeuren, maar daar staat het land dan ook om bekend, altijd weer dat vingertje,

alsof NL het zo goed doet.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli:

" altijd weer dat vingertje " ???

 

Ik laat de topicstarter graag zelf de keus, en zelf bepalen op welke overwegingen hij kiest.

Het lijkt me helemaal aan hem, wat hij wil, en waarom.

In bericht #41 staat iets van zijn overwegingen; daar refereerde ik aan :) .

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat wel een uitklapbare schotelhouder... helaas slechts 45 cm uitklapbaar... er was een grotere, maar die is blijkbaar niet meer leverbaar...

 

 

ik mag uiteraard hier geen link plaatsen...

 

 

 

Kurzbeschreibung:
feuerverzinkter Wandhalter aus Stahl mit ca.45cm Ausleger, schwenkbar, geeignet für Sat-Spiegel bis zu ca.88cm, 4.8cm Rohr, Grundplatte ca.20 x 20cm, 45cm Abstand zum senkrechten Rohr

 

post-39968-0-51634400-1471440018.jpg

 

dan heb je ook nog zoiets zoals dit... maar ook weer 45 cm wandafstand

post-39968-0-24982400-1471440241_thumb.jpg

 

de vraag is of 45 cm voldoende is... er werd 60 cm geopperd.

 

en wat ik me ook afvraag is of dit "werkbaar" is... in mijn ogen moet de schotel steeds klaar voor gebruik zijn... en moet je niet steeds iets gaan uitklappen. Staat het niet 100% exact goed dan heb je geen beeld.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...