Ga naar inhoud


Sony klokradio, hoe DAB antenne aansluiten?


Franck1964

Aanbevolen berichten

Een vraagje,

 

Ik heb een Sony XDR C706DBP klokradio met DAB+ gekocht.

Er hang gewoon een draadje als antenne aan, net zoals bij sommige andere FM klokradio's.

De ontvangst is erbarmelijk, her kraakt aan alle kanten  :crazy:

 

Iemand een idee wat voor soort antenne ik aan dat dat draadje kan koppelen zodat ik wel goede ontvangst krijd?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Extrend 9500 S & C, Cisco D-9865 H, Wavefield super HD 100 met Amiko DM-3800, Selfsat H-21D, Amazon Fire TV, Roku 2400x

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Misschien afgestemd op een FM zender?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat bedoelde ik inderdaad.

 

DAB radio's geven 100 % kwaliteit, of zijn stil.

Verder wordt de digitale informatie gebufferd, kraken is er niet bij.

Ik neem je vraag serieus.

 

De draad die aan de klokradio bengelt is mogelijk alleen voor de FM vand en heeft de radio een ingebouwwde antenne voor DAB.

 

Waarom er maar zo weinig DAB radio's op de markt zijn met een externe antenne aansluiting is mij een raadsel.

Ik heb lang moeten zoeken tot ik de Noxon Journaille gekocht heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB radio's geven 100 % kwaliteit, of zijn stil.

 

dat is ook niet helemaal waar...  laatst had ik op mijn Pure DAB+ radio toch erg veel gestotter... veel uitval en dat soort dingen... Na overschakeling naar FM was de uitzending prima te ontvangen. Waarschijnlijk met een tikkeltje ruis oid dat zou best kunnen, maar ik kon gewoon radio luisteren via de FM en via DAB was het een nachtmerrie.  Lokatie: Haidmühle (BY) en ik wilde gewoon naar Bayern1 luisteren...  Voor zenders uit CZ en AT was overigens ook de UKW/FM noodzakelijk...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het hierbij. 

 

Ik weet wat ik hoor, Ceesv en Psychosammie zijn altijd welkom om het met zijn eigen oren te dat in ieder geval mijn DAB wel kraakt.

 

Iedereen bedankt voor hun bijdragen.

Extrend 9500 S & C, Cisco D-9865 H, Wavefield super HD 100 met Amiko DM-3800, Selfsat H-21D, Amazon Fire TV, Roku 2400x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval zou ik de ontvanger zelf verdenken van een defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij geheel bij ceesv aan. DAB+ kraakt niet, het kan wel wegvallen maar kraken is nagenoeg uitgesloten.

De verdenkingen liggen in de richting van een defect in de ontvanger zelf.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...