Ga naar inhoud

welke diameter schotel voor astra3 in antalya

ziggy2

Aanbevolen berichten

triax 110 zou ik al zeker nemen 

Your Location Satellite 

Latitude: 36.8969°
Longitude: 30.7133°
Name: 23.5E ASTRA 3B
Distance: 37310km
Elevation:  46.5°
Azimuth (true):  191.9°
Azimuth (magn.):  187.1°
LNB Skew [?]:  17.0° 
arrow-r.png
aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u allen ik ga ze vertellen een 110 te gebruiken en te laten plaatsen door de plaatselijke satelliet monteur.

ok ziggy2

hoe grooter een schotel hoe beter je ontvangst blijft ..van storingen enz..

ps: 120m mag ook natuurlijk 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u allen ik ga ze vertellen een 110 te gebruiken en te laten plaatsen door de plaatselijke satelliet monteur.

Ik zou als je de ruimte heb dan op zeker gaan en de 120 nemen, 110 is misschien verkeerde zuinigheid

Op de afbeelding van Sprietje is 90 op de grens en 120 ruim

aangepast door Duikertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan mag je wel checken of de aangegeven afmetingen van de schotel ook de daadwerkelijke afmetingen zijn. Featurebeschrijvingen zijn vaak geen realiteit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen kun je zijn schotel niet vergelijken met een offsetschotel.
De primefocus schotel staat gericht op de Astra 19,2 die daar zwakker is. Voor de Astra 23,5 heeft hij daar een lnb voor een offsetschotel naast hangen maar die tast maar de helft van de schotel af vanwege de verkeerde f/D-verhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in Alanya (120 km voorbij Antalya) een schotel van 77cm op 82cm voor Astra 3 en ik ontvang daarmee alle zenders van TV Vlaanderen die ik wil bekijken . Wat betreft regenreserve, in de periodes dat ik daar ben is het zelden slecht weer, maar als het serieus regent valt mijn schotel uit maar ook de grotere in de buurt. Ik had eerst ook een maat groter in gedachten maar om zo weinig mogelijk plaats in te nemen op mijn balkon heb ik deze genomen en die voldoet voor mij.  Ik heb ze omgekeerd gezet, zo staat ze uit de regen en uit de wind en uit het zicht. Voor permanent het hele jaar door te gebruiken zou ik toch een maat groter nemen.

post-73712-0-38186400-1473932047_thumb.jpg

post-73712-0-38312500-1473932075_thumb.jpg

aangepast door reynaertdevos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Primefocus schotel beginnen meestal bij een diameter van 150cm. Daar moet je toch ook een stevige rotor voor hebben.
Ik weet helemaal niet of die persoon daar de behoefte aan heeft en ook de mogelijkheid toe heeft om zo'n grote schotel te plaatsen.
Een draaibare schotel is toch weer een stuk ingewikkelder en kwetsbaarder. Het verdient zeker de voorkeur dat de gebruiker daar zelf ook een beetje verstand van heeft, liefst dat hij hem zelf helemaal afstelt zodat bij problemen hij er zelf even naar kan kijken maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch knap dat je in Alanya met die schotel de zenders van TV Vlaanderen kan bekijken. Maar ik zie er wel een Inverto Black Ultra op zitten en dat is al het halve werk. Het uitrichten heb je waarschijnlijk ook uiterst precies gedaan.

Je schrijft wel:
en ik ontvang daarmee alle zenders van TV Vlaanderen die ik wil bekijken.

Waarschijnlijk wil je daar mee zeggen dat er ook zenders zijn die je niet (goed) kunt ontvangen en dat zijn dan waarschijnlijk de zenders met een fec van 3/4 zoals History HD enz.

Mooi om te zien dat je de schotel ondersteboven geplaatst hebt. Tja het vergt wat improvisatie om de schotel in die stand te bevestigen maar hij staat net schuin genoeg zodat de regen niet in de schotel blijft staan. Ook kunnen er niet makkelijk regendruppels op de lnb kap komen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen