ziggy2 Geplaatst: 14 september 2016 Delen Geplaatst: 14 september 2016 een kennis van me is in antalya turkey gaan wonen en zo graag de astra 3 ontvangen wat heeft hij daar nodig aan diameter voor zijn schotel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
smetje limb.BE Geplaatst: 14 september 2016 Delen Geplaatst: 14 september 2016 (aangepast) triax 110 zou ik al zeker nemen Your Location Satellite Latitude: 36.8969° Longitude: 30.7133° Name: 23.5E ASTRA 3B Distance: 37310km Elevation: 46.5° Azimuth (true): 191.9° Azimuth (magn.): 187.1° LNB Skew [?]: 17.0° 14 september 2016 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ziggy2 Geplaatst: 14 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2016 dat is nog goed te doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Duikertje Geplaatst: 14 september 2016 Delen Geplaatst: 14 september 2016 Misschien heb je hier wat aan. http://www.flysat.com/astra3b-beam.php Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 14 september 2016 Delen Geplaatst: 14 september 2016 (aangepast) Hier heb je een duidelijke footprint van de Astra 23,5 WideBeam, zie bijlage. Even er op klikken. Een schotel van 100x 110cm is OK met een Inverto Black Ultra. 14 september 2016 aangepast door Sprietje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ziggy2 Geplaatst: 14 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2016 dank u allen ik ga ze vertellen een 110 te gebruiken en te laten plaatsen door de plaatselijke satelliet monteur. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
smetje limb.BE Geplaatst: 14 september 2016 Delen Geplaatst: 14 september 2016 dank u allen ik ga ze vertellen een 110 te gebruiken en te laten plaatsen door de plaatselijke satelliet monteur. ok ziggy2 hoe grooter een schotel hoe beter je ontvangst blijft ..van storingen enz.. ps: 120m mag ook natuurlijk 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Duikertje Geplaatst: 14 september 2016 Delen Geplaatst: 14 september 2016 (aangepast) dank u allen ik ga ze vertellen een 110 te gebruiken en te laten plaatsen door de plaatselijke satelliet monteur.Ik zou als je de ruimte heb dan op zeker gaan en de 120 nemen, 110 is misschien verkeerde zuinigheid Op de afbeelding van Sprietje is 90 op de grens en 120 ruim 14 september 2016 aangepast door Duikertje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eduard07 Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 Maar dan mag je wel checken of de aangegeven afmetingen van de schotel ook de daadwerkelijke afmetingen zijn. Featurebeschrijvingen zijn vaak geen realiteit. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 emikli uw buurman woont ook in antalya klik schotel Wake Up And Make Love With Me Ian Dury Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 Alleen kun je zijn schotel niet vergelijken met een offsetschotel.De primefocus schotel staat gericht op de Astra 19,2 die daar zwakker is. Voor de Astra 23,5 heeft hij daar een lnb voor een offsetschotel naast hangen maar die tast maar de helft van de schotel af vanwege de verkeerde f/D-verhouding. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 Sprietje, zou je afgezien van die loensende LNB, bij Emikli, een prime focus kunnen aanraden met motor of is dat nu al oud ijzer vergeleken met de multimount offset schotel? Wake Up And Make Love With Me Ian Dury Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reynaertdevos Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 (aangepast) Ik heb in Alanya (120 km voorbij Antalya) een schotel van 77cm op 82cm voor Astra 3 en ik ontvang daarmee alle zenders van TV Vlaanderen die ik wil bekijken . Wat betreft regenreserve, in de periodes dat ik daar ben is het zelden slecht weer, maar als het serieus regent valt mijn schotel uit maar ook de grotere in de buurt. Ik had eerst ook een maat groter in gedachten maar om zo weinig mogelijk plaats in te nemen op mijn balkon heb ik deze genomen en die voldoet voor mij. Ik heb ze omgekeerd gezet, zo staat ze uit de regen en uit de wind en uit het zicht. Voor permanent het hele jaar door te gebruiken zou ik toch een maat groter nemen. 15 september 2016 aangepast door reynaertdevos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 Primefocus schotel beginnen meestal bij een diameter van 150cm. Daar moet je toch ook een stevige rotor voor hebben.Ik weet helemaal niet of die persoon daar de behoefte aan heeft en ook de mogelijkheid toe heeft om zo'n grote schotel te plaatsen.Een draaibare schotel is toch weer een stuk ingewikkelder en kwetsbaarder. Het verdient zeker de voorkeur dat de gebruiker daar zelf ook een beetje verstand van heeft, liefst dat hij hem zelf helemaal afstelt zodat bij problemen hij er zelf even naar kan kijken maar dat is mijn persoonlijke mening. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 15 september 2016 Delen Geplaatst: 15 september 2016 (aangepast) Dat is toch knap dat je in Alanya met die schotel de zenders van TV Vlaanderen kan bekijken. Maar ik zie er wel een Inverto Black Ultra op zitten en dat is al het halve werk. Het uitrichten heb je waarschijnlijk ook uiterst precies gedaan.Je schrijft wel:en ik ontvang daarmee alle zenders van TV Vlaanderen die ik wil bekijken.Waarschijnlijk wil je daar mee zeggen dat er ook zenders zijn die je niet (goed) kunt ontvangen en dat zijn dan waarschijnlijk de zenders met een fec van 3/4 zoals History HD enz.Mooi om te zien dat je de schotel ondersteboven geplaatst hebt. Tja het vergt wat improvisatie om de schotel in die stand te bevestigen maar hij staat net schuin genoeg zodat de regen niet in de schotel blijft staan. Ook kunnen er niet makkelijk regendruppels op de lnb kap komen. 15 september 2016 aangepast door Sprietje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen