Ga naar inhoud


opnemen met M7 TV Vlaanderen


marc53

Aanbevolen berichten


@ oble: Heb je ook met de DSR8141 problemen van het haperend geluid (en soms beeld) bij het vertraagd afspelen en/of bij opnames die je doet ? Wij hebben het voornamelijk bij NPO1/RTL4 hebben we gemerkt.

 

Voorbeeld:

1) Geluid valt uit bij afspelen opname:
- https://www.youtube.com/watch?v=5k5X9jM50Zc (bij 6/7sec, bij 26/27sec en bij 47/48sec)
- https://www.youtube.com/watch?v=GhUOYgdw3b8 (bij 29/30sec en bij 59/60sec)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had telefonisch contact met TV Vl;
​er werd mij gevraagd een aantal handelingen uit te voeren waarna het probleem
​opgelost zou zijn....

Dat was ook zo....gedurende een week!

Nu weer constant hetzelfde probleem.

Opnieuw TV Vl gecontacteerd, nu wordt mij een deal voorgesteld:

een nieuwe ontvanger MP201...voor de prijs van € 149 ipv € 299!

Geen sprake van: mijn huidige ontvanger is niet eens één jaar oud!

Ik heb intussen ondervonden dat, zoals Oble suggereert, het toestel wel normaal
​werkt als ik dagelijks de stroom onderbreek en dus eigenlijk reset maar dat kan toch nooit
​de bedoeling zijn?!

En inderdaad, Enforcer, het gebeurt soms dat opgenomen programma's haperend en stotterend
​weergegeven worden.

Ik ga verder in de clinch met TV VL. Als hun apparatuur niet naar behoren werkt moeten ze dat
​maar gratis vervangen, of niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ marc53: Dank voor het controleren van de opnames.

 

Het nadeel van de schakelklok bij de DSR8141 is het feit dat je bij geplande opnames de ontvanger "aan" moet hebben staan omdat dit apparaat na 60min. automatisch in de zogeheten Uit-modus gaat om stroom te besparen. In de Uit-modus kan de ontvanger niet aanspringen om de geplande opname op te nemen. Dus als ik vandaag een opname in programmeer voor morgen en ik zet de ontvanger uit (in de standby-stand) of haal de ontvanger 's nachts van de stroom dan zal deze opname niet uitgevoerd worden, immers staat de ontvanger dan in de Uit-modus. Hoe de makers van dit apparaat dit zo hebben kunnen bedenken is echt idioterie.

 

PS. @marc53: Wellicht was je nog niet op de hoogte van de Uit-modus op de DSR8141, en is dat de oorzaak van het probleem wat jij ervaart met...

 


- er staat niets op (uitzonderlijk)

.... dat komt dus hierdoor.

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had telefonisch contact met TV Vl;

​er werd mij gevraagd een aantal handelingen uit te voeren waarna het probleem

​opgelost zou zijn....

Dat was ook zo....gedurende een week!

Nu weer constant hetzelfde probleem.

Opnieuw TV Vl gecontacteerd, nu wordt mij een deal voorgesteld:

een nieuwe ontvanger MP201...voor de prijs van € 149 ipv € 299!

Geen sprake van: mijn huidige ontvanger is niet eens één jaar oud!

Ik heb intussen ondervonden dat, zoals Oble suggereert, het toestel wel normaal

​werkt als ik dagelijks de stroom onderbreek en dus eigenlijk reset maar dat kan toch nooit

​de bedoeling zijn?!

En inderdaad, Enforcer, het gebeurt soms dat opgenomen programma's haperend en stotterend

​weergegeven worden.

Ik ga verder in de clinch met TV VL. Als hun apparatuur niet naar behoren werkt moeten ze dat

​maar gratis vervangen, of niet?

Beste, inderdaad dat was ook mijn probleem. De diepe reset waarover ik sprak bracht een paar weken soelaas en dan begon het weer opnieuw.

Mijn dealer zegt dat de TVVlaanderen decoders telkens een tuner klaarzetten voor de volgende opname. Wanneer er dan iets mis gaat (hij verliest tijdens de wachttijd even contact met de satelliet) dan is het gedaan met opnemen.

Andere merken maken maar een paar minuten voor de opname start contact met de satelliet.

 

Ik heb eenzelfde discussie gehad met TVVlaanderen. Ook voorstel om extra te betalen voor ander toestel terwijl mijn toestel maar 3 maanden oud was.

Ik heb uiteindelijk de Vlaamse Ombudsdienst ingeschakeld en hen gezegd dat ik terugname van dat toestel wilde. Ik heb geen geld teruggekregen, maar het aankoopbedrag werd me gecrediteerd waardoor ik nu heel wat maanden geen abonnement betaal.

Was iets van zeer lange adem, maar is toch gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...