Ga naar inhoud


dreambox 800 hd se v2 i.c.m. Digitenne


dennisf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag over de dreambox 800 hd se v2.

 

Ben een leek op dit gebied, maar ik heb een 800 hd se v2 met een DVB-T module, ik heb een smartcard van KPN Digitenne, deze is actief volgens KPN, echter ontvang ik alleen de vrije zenders.

Deze ontvanger heeft namelijk HDMI want mijn display heeft geen analoge ingangen voor de standaard digitenne receiver.

 

 

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast heel erg bedankt

 

Groeten,

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zul je eerst moeten verklappen welke firmware en softcam geïnstalleerd is. In originele toestand staat er een image van Dream op. Deze heeft géén softcam omdat deze in Duitsland als illegaal zijn bestempeld. Er zal dus eerst een alternatieve firmware op moeten die wél softcams ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je eerst moeten verklappen welke firmware en softcam geïnstalleerd is. In originele toestand staat er een image van Dream op. Deze heeft géén softcam omdat deze in Duitsland als illegaal zijn bestempeld. Er zal dus eerst een alternatieve firmware op moeten die wél softcams ondersteunt.

o dussss, oke dat wordt verdiepen in deze materie pfff wou gewoon een ontvanger met HDMI omdat mijn tv geen analoog in heeft.

Bedankt voor je antwoord ik zal kijken als dit gaat lukken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je TV niet gewoon zelf Digitenne ontvangen? Was je met een Digitenne insteekkaart klaar geweest...

nee helaas niet, het betreft een scherm die ook zakelijk wordt gebruikt, en geschikt moet zijn voor 24/7 gebruik, het nadeel van dit soort schermen is dat ze geen tuner hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar.. waarom dan niet gekozen voor een simpele Digitenne ontvanger met kaart? Die hebben toch ook een HDMI uitgang? En veel goedkoper dan een Dreambox. En dat werkt meteen...

 

Ehhh niet dus.. Die hebben alleen SCART.. Dus inderdaad een andere box nodig... I stand corrected..

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...