Ga naar inhoud


Digitenne CI+ module ter test


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik wil zo’n module best testen, maar ga daarvoor niet 12*€18 neerleggen om dan ook nog te merken dat het niet eens werkt…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als de CI+ 1.4 versie actief zou zijn gaan ze in heel veel TV's niet werken want de meeste hebben in de firmware 1.3 certifikaten. En men wilde juist eigen apparatuur stimuleren in plaats van verplichte apparatuur van de provider.

 

KPN heeft i.v.m. de verplichting vrije hardwarekeuze te ondersteunen de CI+ module eindelijk leverbaar gemaakt, zij willen liever dat je hun gecastreerde ontvanger gebruikt.

Hoe minder TV's CI+ 1.4 ondersteunen, hoe beter dus.

 

Slechte levering van de module komt dan ook heel goed uit.

 

@Mimisikuik hoop dat je wat wijzer wordt over de smartcard (mits die niet geïntegreerd zit in de module).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Alex1970 zei:

Hoe minder TV's CI+ 1.4 ondersteunen, hoe beter dus.

 

Slechte levering van de module komt dan ook heel goed uit.

Getest in een XP1000 met OpenATV 6.0 en module word herkend👍

 

Even OpenATV 6.0 voor de DM920 opzoeken (edit). Die is er niet. Wel OpenATV 6.1😄

aangepast door Mojo
  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-4-2022 om 20:53, Mimisiku zei:

Ik wil zo’n module best testen, maar ga daarvoor niet 12*€18 neerleggen om dan ook nog te merken dat het niet eens werkt…

Op de KPN site zag ik dat je 14 dagen bedenktijd hebt vanaf de start van je pakket. Dan kan je hem dus nog terugsturen als het niet werkt?

 

T B

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar hij wordt ook pas na die 14 dagen geactiveerd. Je kunt dan feitelijk alleen de detectie en pairing testen, maar alleen de FTA kanalen werken. De gecodeerde pas na activatie..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat klopt, maar hij wordt ook pas na die 14 dagen geactiveerd. Je kunt dan feitelijk alleen de detectie en pairing testen, maar alleen de FTA kanalen werken. De gecodeerde pas na activatie..

 

Dit is onjuist. De eerste zeven dagen werken juist alle zenders, dus ook ESPN en ESPN 2. Na de eerste week werkt het CI+-module alleen nog maar op de zenders van jouw abonnement mits je het module wel ongeveer een half uurtje aan hebt gezet.  

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voor de DM920 Geen OpenATV 6.0. Nog wel getest met newnigma2-deb-daily-OE2.5-dm920-30_12_2019.tar

Ook hier word de module niet gezien. CI slots werken wel want de oude Conax cam word wel herkend.

Modul conax Synaps CAS7 - eMAG.ro

Ga nu testen met dreambox-image-deb-dm920-20171107.tar. Voor zover ik kan zien is dit de eerste versie

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de dreambox-image-deb-dm920-20171107.tar werkt het ook niet. Ook niet naar installeren SocketMMI en CIplushelper.

Ga nu verder testen met de Maxdigital XP1000. Ik zet daar de laatste versie van OpenATV op en schuif de CI erin

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je ook andere CI+ modules in je DM920 uitgeprobeerd? De Quantis, CAM803, HD+ en Ziggo Nagra werken daar perfect in….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Mimisiku zei:

En heb je ook andere CI+ modules in je DM920 uitgeprobeerd? De Quantis, CAM803, HD+ en Ziggo Nagra werken daar perfect in….

Nee. Een DM920 koop je niet echt om modules in te duwen 😘

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mojo zei:

Ga nu verder testen met de Maxdigital XP1000. Ik zet daar de laatste versie van OpenATV op

Ik was even vergeten wat dit voor een klote machines zijn om te flashen. Ik heb geen stick meer die de XP1000 wil zien.....

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, veelbelovend.. Maar als de CI+ niet geactiveerd is zou hij op iedere gewoon CI slot ook moeten werken.. En dat doet hij niet volgens mij. Rest de vraag of de module dus succesvol gepaired is met je ontvanger. Krijg je wel beeld op b.v. RTL 4?

1 uur geleden, Mojo zei:

Nee. Een DM920 koop je niet echt om modules in te duwen 😘

Waarom niet? Een Dreambox kun je ook voor legale zaken gebruiken hoor :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Module doet het in de TV. Module word ook gezien in de XP1000 (waar nu het flashen wel lukt). Even checken of het met een nieuwere image ook nog werkt op de XP1000.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...