Ga naar inhoud


Digitenne CI+ module ter test


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Zoek iemand die in de buurt van Haarlem een Digitenne CI+ module heeft (Nieuwe Irdeto) en deze een avondje wil uitlenen ter test. Uiteraard in bijzijn van de eigenaar…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Mimisiku

Zit je ook op het KPN Forum? Een van de daar meest actieve leden, PeterG, woont bij jou in de buurt en hij heeft zo'n CI+-module in gebruik. Je zou het hem kunnen vragen.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen die wel wil testen, maar ik dacht dat die module CI+ 1.4 was toch ?   

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Module is inderdaad CI+ 1.4. Werkt niet op mijn DM920 met software van dream zelf met CI+ helper van Mimisiku en MMIsoftware. Module word gewoonweg niet gezien in de dreambox. Werkt in de TV perfect en word direct gezien.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat bedoelde ik dus. Nog maar de vraag of het werkend te krijgen is, ja wel als je over een niet publiek certificaat beschikt natuurlijk

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even er is nu iets gewijzigd sinds een nieuwe opstart

 

Deze opties staan nu in het menu erbij

image.png.3c6a5098a7c02a072cf31ecbaeaeed69.png

 

Waarbij CI 1 wacht op mmi blijft "hangen"

image.png.524ef80e3c9540da5d606618800ab144.png

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als de CI+ 1.4 versie actief zou zijn gaan ze in heel veel TV's niet werken want de meeste hebben in de firmware 1.3 certifikaten. En men wilde juist eigen apparatuur stimuleren in plaats van verplichte apparatuur van de provider.

 

Het CI+-module werkt wel gewoon direct in mijn Philips TV. Ook in de losse XORO 8761-ontvanger. 

 

Ik denk eigenlijk dat het CI+-module in de meeste moderne TV's met HEVC wel werkt.

Heel veel types TV zijn inmiddels al officieel getest door KPN. Hier vind je een overzicht:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Zoek daar naar :

Is jouw TV geschikt voor de insteekkaart (CI+ module)?

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Codx zei:

Ik denk dat iedereen die wel wil testen, maar ik dacht dat die module CI+ 1.4 was toch ?   

CI+ is inderdaad 1.4 en dat geeft wat meer uitdagingen....

 

Op zich heb ik zowel beneden (rechtstreeks via mijn TV) als boven (via de XORO) nu ontvangst op Digitenne met het CI+-module.

Ik ga nog een keertje samen met @Giant2000 een poging doen om het module ook werkend te krijgen in de VU+-DUO 4K-ontvanger. Want dat zou toch wel ideaal zijn. 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit (uiteraard) niet op het KPN forum… Dus deze persoon aanschrijven gaat niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mimisiku zei:

Zit (uiteraard) niet op het KPN forum… Dus deze persoon aanschrijven gaat niet….

Dan maar wachten op een reactie hier.

 

Kan best lang duren, vermoed ik. Er zijn bij KPN nog steeds problemen met de levering van het CI+-module aan bestaande klanten. Dus veel klanten wachten al weken op zo'n module. Aan nieuwe klanten kunnen ze wel snel uitleveren.    

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...