Ga naar inhoud


ervaringen nieuwste ci cam met geïntegreerde kaart vl en Canald in 1 ontvanger


Aanbevolen berichten

Wie heeft het al kunnen uitproberen in een Linux ontvanger of beide abonnementen in een ci cam met geïntegreerde kaart de nieuwe cams dus ) gelijktijdig te gebruiken zijn ?

We zijn dus gewend geweest om dit met de gewone kaart te doen in samenwerking met een softcam .

Maar zoals jullie weten zou hier wel eens een einde aan komen , wat ik nog niet acht op,korte termijn.

Graag hier jullie ervaringen met de 2 nieuwe cams dus , hoewel ik vrees dat bijna niemand zo op dit moment kijkt ;-)

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het hier altijd zo grappig eigenlijk waar ik ook van sat alles wil weten , maar de meeste klanten begrijpen niet wat geoblokking , Linux , cardcharing , iptv , enz enz.........., laat staan op een forum te lezen he mannnen

    Die kopen gewoon hun bakske om via de schotel te kijken en zijn content , meer hoeft niet .

 

laat staan op een forum lezen!

 

en bepaalde mensen kennen het common access module principe niet eens!

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, idd daar weet ik niet veel van af , ik kom hier met plezier lezen om iets te ontdekken .

En met dat , laat staan op een forum lezen bedoel ik mee dat de grootste generatie geen zin heeft om op interenetbbij een forum te zijn, die weten niet beter ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wie heeft het al kunnen uitproberen in een Linux ontvanger of beide abonnementen in een ci cam met geïntegreerde kaart de nieuwe cams dus ) gelijktijdig te gebruiken zijn ?

We zijn dus gewend geweest om dit met de gewone kaart te doen in samenwerking met een softcam .

Maar zoals jullie weten zou hier wel eens een einde aan komen , wat ik nog niet acht op,korte termijn.

Graag hier jullie ervaringen met de 2 nieuwe cams dus , hoewel ik vrees dat bijna niemand zo op dit moment kijkt ;-)

Of 2 cams van 1 provider voor als we nog willen kijken tijdens een opname..... vind de vraag dus ook wel interessant.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden heb ik nog gewerkt met CAMs op PC.

Eerst had ik één CAM met TVV smartcard en 2 tuners.

Ik dacht dat dat geen probleem ging zijn.

Probleem was echter dat de CAM aan één tuner vasthing, en als die toevallig met een opname bezig was van een FTA zender, dan kon ik toch geen gecodeerde zender meer opnemen.

Instellen dat alle FTA zenders moesten passeren via de andere tuner bleek niet mogelijk.

Dan maar een 2e CI slot gekocht voor mijn 2e tuner, en ik dacht eraan een 2e kaartje bij te nemen met de minimum zenders.

Maar dan besefte ik dat ik hetzelfde probleem ging hebben als met de FTA zenders.

Wat als je eerst een zender uit het mini basispakket moet hebben, en terwijl hij daarmee aan het opnemen is, wil je iets uit het basispakket zien?

Dat zal geen probleem zijn als hij dan voor de opname uit het mini basispakket ook effectief de juiste kaart en CI module aanspreekt, pakt hij de verkeerde (die met het gewone basisabonnement) om de opname uit het mini basispakket te doen, dan heb je nadien problemen om de opname uit het uitgebreidere pakket te decoderen, want die CAM is bezet.

Uiteindelijk bleek de oplossing (toen) een Smartwi, en gewoon één abonnement.

Op die manier had ik 2 keer dezelfde configuratie.

 

Nu, dit probleem zal zeer gelijkaardig zijn met wat je gaat tegenkomen op Linux ontvangers met tegelijk een TVV en een CD abonnement in 2 verschillende CAMs.

Stel : module 1 is CD, module 2 is TVV.

Er start een opname van NED2 HD, en hij neemt daarvoor je CD kaart.

Je had die zender ook in je TVV pakket.

Tot daar geen probleem.

Maar terwijl die opname loopt wil je naar RTL4 HD kijken.

Je hebt een abonnement op die zender, maar doordat de CI bezig is met NED2 HD te decoderen, en hij misschien wel meerdere kan decoderen, maar alleen als die op dezelfde transponder zitten, zal die opname mislukken (of je zult niet live kunnen kijken).

 

Je zou misschien met die CI configuratietool kunnen instellen dat alle zenders die in beide pakketten zitten altijd met de TVV kaart /module gedecodeerd worden.

Maar dan kom je in de situatie dat je wilt opnemen van één HD en terwijl die opname loopt wil je naar NED2 HD.

Vermits je dan ingesteld hebt dat NED2 HD moet via de TVV kaart passeren, zal die opname dan weer mislukken.

 

Kortom, je kunt dat nooit helemaal goed configureren.

CI modules zijn dikke miserie in vergelijking met een softcam.

aangepast door zzzzzz
  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik had toch begrepen dat 2 zenders tegelijk decoderen het maximum was dat de module aankon.

Of die dan aangestuurd wordt door oscam of niet, zal op dat punt niet veel verschil maken, wel voor het scheduling probleem, dat is dan wel een mooie vooruitgang.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een E2 ontvanger eens een ci+ van tvv en een witte module van cd met kaart geprobeerd.

Dit met VTI 9.0. zolang je een zuivere tvv of cd zender hebt, geen probleem, bvb RTL4 voor cd of vijf tv voor tvv.

Het probleem echter is als je een zender ziet, die voor zowel tvv als cd gecodeerd is. dan heb je wel beeld van de juiste module, maar dan heeft de andere module steevast "geen kijkrecht (om het op mijn woorden te zeggen)". In VTI, kan je een zender of een groep toewijzen aan een module, en heb dit  voor een paar zenders gedaan en getest. na wat crasches, werkte het wel, maar iedere zender configureren aan de juiste module ben je een tijdje zoet.

Hopelijk, als het zover komt, wordt dit probleem hopelijk verbeterd met gebruik van 2 module's. Wat ik ook ondervond, was dat de 2 modules die tegen elkaar zitten enorm warm kregen, en vraag me af, of dit geen invloed zal hebben op de werking ervan. Ik heb vroeger voor de E ontvangers nog gewerkt met 2 module's, en die hielden ermee op met werken door de hitte. Het is niet zo'n goed idee, om die 2 module's zo dicht bij elkaar te plaatsen. Natuurlijk blijf je alle beperkingen van de ci module's overhouden, die decoderen geen 2 zenders van een verschillende frequentie. Hopelijk komt daar verandering in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

het deel van

 

In VTI, kan je een zender of een groep toewijzen aan een module, en heb dit  voor een paar zenders gedaan en getest. na wat crasches, werkte het wel, maar iedere zender configureren aan de juiste module ben je een tijdje zoet.

klopt ten dele

je kunt beter per CAID instellen dus

100:000006A voor CD

en

100:000006C voor TVV

 

bij screenshot_25 zie je dat (met blauwe knop)

 

p.s. je dient elke CI-modull na elkaar te configureren

dus insteken slot 0 en configureren dan uithalen

de volgende in slot 1

post-30989-0-77359000-1479914955_thumb.png

post-30989-0-84087300-1479914968_thumb.png

post-30989-0-12771300-1479914980_thumb.png

post-30989-0-04311700-1479914990_thumb.png

post-30989-0-63234900-1479915000_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...