Ga naar inhoud


DM8000 FTP Connection timeout telkens na circa 2 minuten


KingOtto15

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Ik heb tegenwoordig met FTP (Filezilla) telkens een connection timeout wanneer ik TS bestanden naar mijn PC wil downloaden. Overigens ook met gewoon copy paste onder windows, zelfde probleem, maar die gaat dan niet verder waar Filezilla de verbinding weer hersteld en verder gaat.

Vraag is echter hoe dit komt, heb lopen zoeken, maar kan nergens het antwoord vinden. Kan ik in NewNigma ergens een langere connectie mogelijkheid instellen? Ik neem althans aan dat het nu door de DM zo geregeld wordt?

 

Hoop dat iemand me kan helpen.

 

Thanks!

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meer dan genoeg... :-)  (>300 Gb) Heb een bestandje van 27 Gb over te pompen

 

Krijg in FileZilla de volgende melding te zien bij overdracht:

 

Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout: Bestandsoverdracht mislukt na het overdragen van 315.943.596 bytes inr 159 seconden
Status: Verbinding met server verbroken
Status: Verbinden met 192.168.2.120:21...
 

aangepast door KingOtto15

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonskidutch, dank voor je antwoord.

 

Maar begrijpen doe ik je opmerking over het werkgeheugen niet helemaal. FileZilla stopt toch niet alles in het werkgeheugen, maar zal daarvoor toch wel een tijdelijk transfer bestand op disk aanmaken totdat het compleet is om het dan naar de folder te verplaatsen waar ik het naar toe wilde hebben?

 

Nadat de connectie is verloren, maakt FileZilla weer een nieuwe connectie en gaat verder met kopiëren waar het gebleven was. Uiteindelijk komt het bestand dus wel over. Maar telkens met deze foutmelding en opnieuw verbinden tussendoor....

 

En inderdaad in PASSIVE mode....

aangepast door KingOtto15

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik las net aan filezilla ligt het niet

de " filesizelimit" kan echter aan windows versie OF de harddisc liggen is die FAT32 of NTFS5 ?

 

Bij XP en Windows 7 zijn die beperkingen vaker beschreven, per regedit kun je dat wijzigen.

aangepast door Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn harddisk (windows 10) is NTFS geformatteerd. Het lijkt ook niet zo zeer een filesizelimit die bereikt wordt, maar op de één of andere manier is er ineens > 20 seconden kennelijk geen doorgegeven activiteit meer, waardoor de verbinding met de DB verbroken wordt. Daarna legt Filezilla opnieuw connectie en gaat de bestandsoverdracht verder vanaf het punt waar FileZilla tot dat moment gekomen was.

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat ik zou doen is Newnigma opnieuw installeren.

 

Ik kopieer ook regelmatig grootte bestanden van de DM8000 naar mijn pc en omgekeerd en heb dit probleem toch nog niet tegen gekomen.

 

Als je met DCC naar deze bestanden kijkt zie je wel dat die bestanden zijn onderverdeeld in verschillende stukken.

Zou het daar misschien mislopen. Dat er een probleem optreed als hij het volgende deel moet overdragen.

 

mvg 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er van uitgaande dat je FileZilla in het Nederlands hebt:

In FileZilla > kies je in het menu Bewerken > Instellingen

 

Dan zie je normaal daar al een time out instelling staan.

Zet ze op 0 of op 9999.

 

Zie screenshot.

 

 

post-54172-0-97890500-1479149269.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De_Perre, dank hiervoor. Ik ga dat proberen. Helpt het, laat ik het zeker even weten. Is er niet zo'n setting in de DB config ergens?

 

Snoopy, nee, dat is het niet. Schijf draait gewoon en is dus niet de oorzaak.

jeevanhoof. Ik heb niet zoveel zin mijn hele DB opnieuw te installeren, temeer omdat alles verder gewoon goed werkt nu en eerlijk gezegd niet het idee heb dat het aan een verkeerde install ligt. Dat van die opgesplitste bestanden. Ik weet het niet, maar ik zie onder DCC gewoon 1 ".ts" bestand staan (net als in Windows).

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen DM; dus even gekeken op mijn VU+.

 

Je kan mogelijk nog eens kijken naar /etc/vsftpd.conf. Je moet dan eens zoeken op "idle_session_timeout" en daar de waarde aanpassen.

Indien er een "#" voor de lijn staat is het een comment, en wordt er geen rekening met die waarde gehouden.

 

bv:

# You may change the default value for timing out an idle session.
#idle_session_timeout=600

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...