Ga naar inhoud


kracht accu in nieuwkoop van oud model


FtoA

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om een nieuwe STB te kopen en wel de Xtrend et8000. Er zit een scart aansluiting op zodat ik mijn oude tv er op kan gebruiken, HDMI voor een nieuwe tv als deze kapot is gegaan, drie tuners en Enigma!

Ik wil geen discussie over de on/wenselijkheid van de batterij op het secboard aanwakkeren!

Maar omdat deze machine al sinds productie in 2014? spanningsloos in de doos zit ben ik bang dat de batterij erg leeg is geworden.

Valt daar wat zinnigs over te zeggen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of er een batterij in zit durf ik zo niet te zeggen.

Als het een knoopcel is ik heb wel computers gezien met knoopcellen van 10 jaar of meer die het nog deden.

Het lijkt mij dat als de batterij leeg is je er een nieuwe indrukt en desnoods opnieuw flashen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEE! batterij op het secboard!!! Dat is juist het probleem :tired:

Misschien als je eens afstapt van het zelf van afkortingen bedenken , dat men beter begrijpt wat je bedoelt 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien als je eens afstapt van het zelf van afkortingen bedenken , dat men beter begrijpt wat je bedoelt 

 

Niet zelf verzonnen, las dit in #6  van 1 juli 2014, ging er van uit dat dit een officiele afkorting is. :)

https://www.sat4all.com/forums/topic/340901-vragen-voor-de-aanschaf-van-een-et8000/

 

 batterij op het secboard = een anti-clone beveiliging met een batterij. :cool:

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe weet je dan of de batterij het nog doet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is al het 3e apparaat model dat ik na lang zoeken heb uitgezocht maar waarvan ik op het laatste moment erachter ben gekomen dat de fabrikant dit smerige systeem heeft ingebouwd. Deze info staat ook nooit vermeld in de specs! Maar omdat ie zo goedkoop is is het wel erg verleidelijk...

 

Ik probeer te beredeneren hoe het met die celknoop zit. Hij is niet oplaadbaar, maakt het dan wat uit of het apparaat wel of niet aan of op standby staat?

Verbruikt de security meer of minder stroom als het apparaat aan dan wel uit staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan die batterij preventief periodiek vervangen terwijl het apparaat onder spanning staat, maar geheel risicoloos is dit niet.

 

Niets is tegenwoordig meer voor de eeuwigheid gebouwd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat doe je dan met uitgeschakelde netspanning?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat doe je dan met uitgeschakelde netspanning?

Het is een batterij Cees , die word niet onder spanning gehouden (i.i.g. niet op 3 volt)

Ik heb hier een 9000 waarvan de batterij spanning 0.7 volt was (met ingeschakeld apparaat ) , voor de zekerheid bij het wisselen van van de batterij , 3 volt aangelegd .

Na wisselen werd weer 3 v op de batterij aansluiting gemeten na verwijdering van de aangelegde 3 volt

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil is, dat iedereen die kan solderen die Elco's kan vervangen, wanneer die batterij bij de ET's het laat afweten, is het of retour fabrikant of einde ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een batterij Cees , die word niet onder spanning gehouden (i.i.g. niet op 3 volt)

Ik heb hier een 9000 waarvan de batterij spanning 0.7 volt was (met ingeschakeld apparaat ) , voor de zekerheid bij het wisselen van van de batterij , 3 volt aangelegd .

Na wisselen werd weer 3 v op de batterij aansluiting gemeten na verwijdering van de aangelegde 3 volt

Dus er bestaat een mogelijkheid om de batterij te vervangen?!

Hoe oud was jouw apparaat toen ie op 0.7 volt stond? Hoe vaak per jaar heb je de spanning gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...