Ga naar inhoud


Vragen voor de aanschaf van een et8000


bigtwin

Aanbevolen berichten

Voor ik eventueel een et8000 aanschaf, heb ik wat vraagjes.

 

Ten eerste, zijn er al clones, of kan ik bij een willekeurige (de goedkoopste) aanbieder bestellen.

Zijn er Benelux modellen (hangt me iets van bij) en moet ik die dan hebben? Wat voor problemen zou ik kunnen verwachten als ik er 1 in Duitsland bestel?

Ik zie hier weinig vragen / opmerkingen over de 8000/10000 voorbij komen. Zijn deze boxen niet zo populair?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf een ET10000 maar heb 2 vrienden van me de ET8000 aangeraden, en ze zijn er super enthousiast over! Uiteraard altijd voor een originele box gaan en ja er is een benelux editie deze kun je herkennen aan een blauwe sticker op de doos als ik de (web)shops mag geloven. Zeker de moeite waard om een ET8000 of zelfs een ET10000 aan te schaffen!

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de benelux editie bij die webshops nog een overblijfsel van de 1e oude generaties boxen, want daar geld het ook al niet meer voor, werken ze allemaal gelijk.

Boxen/software is vrijwel probleemloos, dus daarom vind je er ook minder over

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag over clones was uiteraard niet bedoeld om een clone te kopen, maar om juist geen risico op een clone te lopen, als ik de goedkoopste aanbieder zoek...

 

Ander iets. Ik lees tot mijn grote schrik nu op duitse fora, dat de batterij op het secboard (oh ja, dat onding was ik even vergeten) tegenwoordig vast gesoldeerd zit, en dus zo goed als niet meer vervangbaar is. Dat betekend dus weer, dat de levensduur van deze et8000 beperkt is tot de levensduur van de batterij.

 

Dat lijkt me een zéér ongewenste situatie... En dat laat me weer over een GB Quad + twijfelen, al zijn daar wat kleinere probleempjes mee...

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik lees tot mijn grote schrik nu op duitse fora, dat de batterij op het secboard (oh ja, dat onding was ik even vergeten) tegenwoordig vast gesoldeerd zit, en dus zo goed als niet meer vervangbaar is. Dat betekend dus weer, dat de levensduur van deze et8000 beperkt is tot de levensduur van de batterij.

 

Dat lijkt me een zéér ongewenste situatie... En dat laat me weer over een GB Quad + twijfelen, al zijn daar wat kleinere probleempjes mee...

 

Ik blijf het uitermate merkwaardig vinden dat een fabrikant voor een dergelijke 'beveiliging' kiest. Gaat de batterij defect is daarmee de hele box defect. Zo'n batterij heeft hoe dan ook een kortere levensduur dan de rest van de hardware en niemand kan exact zeggen hoe lang die is.

 

Het blijft dus een tijdbom in je dure box en ik vind dat onbegrijpelijke keuze van de fabrikant.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beste Michel, heb jij dan gehoord dat die zgn. security 'tijdbom' al een keer 'ontploft' is....ik nog niet.  Ik denk dat je onterecht bang bent of misschien stiekem wel hoopt dat er iets mis zou kunnen gaan met dat security board omdat ze dat bij DMM anders opgelost hebben. Het lijken me echt geen domme jongens daar bij Xtrend en gekozen hebben voor zo'n security board, als je ziet wat voor een vooruitstrevende en betrouwbare dingen ze de laatste tijd in de markt zetten, daar kan DMM nog van dromen. ;)  Bij mijn oude werkgever hadden wij heel veel 'knopen' met een interne batterijen die als beveiliging dienden. Wij als service monteurs hadden sw om de key te overrulen als de batterij defect mocht raken, dat is zegge en schrijve in de 25 jaar dat ik daar werkte 2 of 3x voorgekomen. En dan kregen we gratis een nieuwe van de fabriek. Voor mij en vele andere Xtrend gebruikers is het geen enkele belemmering dat security board, en voor jouw toch ook niet als ET9500 gebruiker. :D

 

Sjaak, dat is zonder meer weer een uitermate domme en onnodig stekende opmerking.

 

Iedereen weet toch inmiddels wel dat ik totaal geen relatie heb met Dream Multimedia en commercieel totaal niet actief ben in deze handel. Zo heb ik ook geen enkele binding met welk merk dan ook en kan ik dus prima een objectieve mening vormen.

 

Hoe je het ook wend of keert, zo'n 'BOM' in je Xtrend is alleen goed voor de fabrikant en heeft voor de consument alleen maar nadelen. Het is een FEIT dat een batterij altijd een kortere levensduur heeft dan de hardware, dus de fabrikant beïnvloed zo kunstmatig de levensduur van jouw eigendom.

 

Er zijn overigens wel diverse gevallen bekend waar de batterij een storing veroorzaakte en de box terug moest naar de distributeur/fabrikant. Binnen de garantie geen probleem, maar na de garantie is dat wel degelijk een probleem waar de consument de dupe van wordt. De distributeur kan dit zelf ook niet oplossen, anders dan vervangen van het hele board en dat is na de garantieperiode NIET gratis!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jouw hele verhaal slaat nergens op want je weet als geen ander dat mijn bezwaar gestaafd is op feiten en die kan je simpelweg niet weerleggen.

 

Ik ben er van overtuigd dat Dream Multimedia een dergelijke oplossing voor een clone probleem nooit zou hebben introduceert. Het bewijs dat na 12 jaar Dream Mutimedia er nog nooit gekozen is voor een dergelijke onbetrouwbare en levensduur verkortende oplossing is daarvoor het bewijs.

 

Je kunt het als fabrikant simpelweg niet maken een tijdbom in je product in te bouwen en daarmee onder het motto van 'beveiliging' kunstmatig de levensduur van een product aanzienlijk beperken.

 

Xtrend zit daar gewoon hartstikke fout en dat is voor mij een reden nooit de ET8000 of ET10000 te kopen. Ik heb weliswaar zelf een ET9500 en ben daar enorm tevreden over, maar als ik die zelf had moeten kopen, had ik het alleen vanwege de 'beveiliging' door middel van een batterij nooit gedaan!

 

Verder zijn die producten prima, maar die 'beveiliging' is hartstikke fout en dat weet jij best.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat het een absolute utopie is om te denken dat men met jou fatsoenlijk in discussie kan gaan blijkt nu maar weer. Geen goede argumenten, maar hooguit de 'tegenpartij', in dit geval DMM, helemaal onderuit halen ten einde je gelijk te krijgen. ;)

 

Well done :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, wat heb toch weer voor een discusie veroorzaakt...

 

Ook ik ben niet blij met dat sec board, maar ik heb er maar vertrouwen in... Zeker daar ik las dat je die zelf thuis kunt vervangen mocht dat al nodig zijn. Daarnaast geloof ik niet dat ik deze box hier 10 jaar of langer heb staan. Je wilt op een gegeven moment toch weer eens wat anders en moderners.

 

Ik was altijd DM fan, maar ook die zijn niet heilig! Door hun closed source verhaal, laten ze mij hun spullen weg doen, en omzien naar iets nieuws. Alleen daarom deze aanschaf.

 

Het is de 10000 geworden, want de vrouw wilde een zwarte... ;-)

 

Voor een mooie prijs besteld, dankzij een tip van een mede deelnemer aan deze threat...

 

Als het goed is komt hij morgen binnen, net als de 4Tb schijf voor erin. Leuk, zo'n "mini" server erbij, wordt weer hobby-en...

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Gefeliciteerd met je aanwinst! Je zal er denk ik geen spijt van krijgen.

Maar het zelf vervangen van een securityboard kan je wel vergeten dat gaat niet anders had dat board geen enkele zin. Het securityboard wordt getrouwd met het mainboard en dat dient door Xtrend gedaan te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...