Ga naar inhoud


Dreambox instellen in Spanje


brtol

Aanbevolen berichten

Sinds kort hebben we een appartement in Alicante.

Om nederlandse zenders te kunnen ontvangen hebben we een dreambox DM520 HD aangeschaft.

Echter, het instellen van de dreambox wilt voor geen meter lukken...

 

Ik heb OpenPLI op de dreambox gezet.

Elke keer als ik probeer een kabelscan uit te voeren krijg ik de melding: Scannen mislukt

Wanneer ik een zenderlijst download en deze via Dreamboxedit in de dreambox laadt, krijg ik bij elke zender de melding: Afstemmen mislukt

 

Iemand die me uit de brand kan helpen en een oplossing hier voor heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds kort hebben we een appartement in Alicante.

Om nederlandse zenders te kunnen ontvangen hebben we een dreambox DM520 HD aangeschaft.

Echter, het instellen van de dreambox wilt voor geen meter lukken...

 

Ik heb OpenPLI op de dreambox gezet.

Elke keer als ik probeer een kabelscan uit te voeren krijg ik de melding: Scannen mislukt

Wanneer ik een zenderlijst download en deze via Dreamboxedit in de dreambox laadt, krijg ik bij elke zender de melding: Afstemmen mislukt

 

Iemand die me uit de brand kan helpen en een oplossing hier voor heeft?

 

 

Hallo,

 

Met een DVB-C ontvanger en met een kabel in het buitenland kan je geen NL zenders ontvangen.

 

Als je echter naar de nederlandse zenders wilt kijken heb je een DVB-S ontvanger nodig en een schotel antenne en een canaldigitaal kaart, anders gaat het echt niet werken.

 

Tevens moet je ook kijken als het mogelijk is om canaldigitaal te ontvangen op 23.5 oost en niks in de weg zit en hoe groot de schotel moet zijn als het überhaupt mogelijk is om de zenders door te krijgen.

 

succes.

aangepast door michel130

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou proberen deze om te ruilen voor een DVB-S2 versie. Via een eigen schotel en eigen kaart kun je dan kijken. Als alternatief zou je kunnen proberen een aantal NL zenders als IPTV stream op te slaan in je kanaallijst. Je bent voor de kwaliteit dan wel afhankelijk van je internet snelheid en stabiliteit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...