Ga naar inhoud


Dreambox 500 HD ziet harddisk niet meer


Anoniem

Aanbevolen berichten


De harde schijf lijkt overleden. Met een andere voeding geprobeerd, zag nog wel het lampje van de harde schijf even aan en uit gaan, maar verder geen leven. Volgende vraag is dan eigenlijk: zijn er nog externe eSata harde schijven verkrijgbaar met losse voedings adapter? Ik heb al even rondgekeken, maar het is allemaal USB 3.0 geworden. In het verleden is dit ook al eens gebeurd, maar door een bepaalde manier van resetten zag de Dreambox de harde schijf dan wel weer, maar hoe die volgorde is is me ontschoten.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een Verbatim 3 TB 'Store 'n' Save' USB 3.0 harde schijf in huis en aangesloten, maar wordt door de ontvanger niet herkend, wel door een Windows PC. Aangesloten via een eSata > USB 3.0 koppelstukje. De harde schijf is geformatteerd voor Windows en voorzien van Linux kernel 2.6. Hoe kan ik dit werkend krijgen? Ik hoop dat iemand wat duidelijke uitleg kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me nog steeds niet de nieuwe harde schijf door de Dreambox herkend te krijgen. Via Menu > instellingen > Systeem zie ik de harde schijf niet staan. Via een PC met Windows 7 en een laptop met Ubuntu 14.04 LTS wordt de harde schijf wel herkend. Inmiddels ook alle kabeltjes vervangen. Heeft iemand de gouden tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt de oplossing, maar...Indien je een volledige backup van jouw image kan maken...

 

Misschien eens een nieuwe (kale) image proberen? (misschien blijft er ergens een verwijzing naar de vorige HDD hangen)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het lukt me nog steeds niet de nieuwe harde schijf door de Dreambox herkend te krijgen. Via Menu > instellingen > Systeem zie ik de harde schijf niet staan. Via een PC met Windows 7 en een laptop met Ubuntu 14.04 LTS wordt de harde schijf wel herkend. Inmiddels ook alle kabeltjes vervangen. Heeft iemand de gouden tip?

Als je connecteert met de pc/laptop, doe je dat dan ook via eSata? (of gewoon via de usb3?)

Euhm ... na wat googelen lijken de berichten toch niet zo positief over het gebruik van zo'n convertor icm met een Dreambox. (ik vrees er een beetje voor)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM500HD heeft een eSATA connector die maar weinig stroom levert. Alleen een gevoede eSATA HDD zal werken. Alternatief kun je een Chargeconverter inbouwen (€24,95) en een gewoon USB HDDtje gebruiken. Werkt prima als je een 250 of 320Gb 2,5" HDD gebruikt. Als lastste is een NAS wellicht een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe weinig stroom levert die dan aan de eSATA uitgang?

 

Kiekiek,

die StoreNSave kun je terugbrengen naar de winkel,

een normaal usb 3.0 of 2.0 casing met hdd zoekt U voor het aankoppelen aan de DM500HD

 

zoals deze... > CSL - 3,5" USB 3.0 (Super Speed) Aluminium HDD Festplatten-Gehäuse für SATA I / II / III | Optik Alu gebürtstet | kompatibel zu USB 2.0 | extern | schwarz

en stopt er een 3,5 inch HDD in van het merk en type dat U aanstaat

 

post-30989-0-08863200-1487497650.png

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je connecteert met de pc/laptop, doe je dat dan ook via eSata? (of gewoon via de usb3?)

Euhm ... na wat googelen lijken de berichten toch niet zo positief over het gebruik van zo'n convertor icm met een Dreambox. (ik vrees er een beetje voor)

 

Dat vermoeden heb ik dus zelf ook. De HDD rechtstreeks aangesloten (dus zonder eSata > USB convertor) op een windows en linux pc werkt direkt, lampje licht ook keurig op, maar zodra de HDD met de convertor wordt aangesloten op de Dreambox blijft de HDD dood en wordt niet herkend. De vraag is welke convertor is dan wel geschikt? Goedkoop zijn ze overigens niet: 30 euro voor een futiel tussenstukje waar weinig in zal zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een intern USB kabeltje voor de PC. Ene kant 10-pins Molex andere kant USB. Hoekje uit de achterzijde van de DM500HD tikken. USB kabeltje vastschroeven. Gevoedde!!!! USB externe HDD kopen en aansluiten. R1010 en R1011 van mainboard niet vergeten weg te nemen anders is er geen USB zichtbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Door mijn onhandigheid ben ik het juiste pad kwijt, ik ben op zoek naar de goede info voor, "selecteer opnamepad voor een Dreambox DM500HD.

Het systeem heeft altijd prima gewerkt maar door een niet juist ingreep is deze nu verdwenen, sorry.

Ik wacht met smart af

Mijn harddisk is aangesloten via een HDD Docking station inclusief een eSata kabel.

 

Bedankt

Cesarretje

aangepast door Cesarretje
Aanvullende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...