Ga naar inhoud


Probleem met mijn diseqc 2.0 switch


grungesocial

Aanbevolen berichten

dan moet je ook deze sat op hotbird instellen he 

en niet op astra2

post-97289-0-94569700-1488358832_thumb.p

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


moonchild

dat staat niet ingesteld

dat zie je toch wel heel duidelijk...22K off

anders dat met de pijtjes toets van de ab veranderen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeten dat de LNB's in spiegelbeeld staan t.o.v. de richting?

Goedmorgen allemaal,

 

   

nee, voor van het beginnen ik had alles genoteerd op papier.

Die vraag/suggestie heb ik ook gesteld en kreeg toen dit antwoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt hier niet de 22 KHz. bedoeld voor de omschakeling lage/hoge band?

Een instelling die misschien bij de keuze voor een universele LNB automatisch geschakeld wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom mijn opmerking, zonder 22 kHz geen diseqc signaal......

volgens mij heeft het nog nooit gewerkt ...omdat die uit staat 

een swiths gaat niet vlug stuk denk ik 

de mijne zijn al vrij oud en doen het nog perfect (1x emp) en nog 1 andere merk x)

en als je aan je instellingen gaat prutsen als leek 

dan zit je zeker met de handen in het haar he 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt hier niet de 22 KHz. bedoeld voor de omschakeling lage/hoge band?

Een instelling die misschien bij de keuze voor een universele LNB automatisch geschakeld wordt?

Klopt.

Dit menu van de ontvanger lijkt heel veel op Sab of Amiko  en bij keuze van lnb type universeel wordt 22K hier vanzelf uit geschakeld.

Maar  TS meld ook dat het weer werkt alleen nog een probleem op 28oost.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedmiddag beste leden,

Ik ben terug met updates, afgeloope week, ik heb contact gehad met webshop klantservice (volgens hij, hij heeft vak gehoord van dit probleem met sab diseqc switch) en mij vertelt dat Ik moet het ontvanger uitzitten, ook de kabels uit de diseqc switch voor paar uurtjes, dan terug zitten en kijk als hij doet.

 

en hij deed gewoon weer.

 

 

Ik krijg de indruk dat je niet weet welke lnb voor de Astra 28,2 is en welke voor de Hotbird 13.

 

Ik weest het wel.

 

Dit schotel is ongever meer dan 15 jaar oud.

 

post-97289-0-18238100-1488821190_thumb.png

 

post-97289-0-40557300-1488821192_thumb.png

 

Klopt.

Dit menu van de ontvanger lijkt heel veel op Sab of Amiko  en bij keuze van lnb type universeel wordt 22K hier vanzelf uit geschakeld.

Maar  TS meld ook dat het weer werkt alleen nog een probleem op 28oost.

 

Dat is Klopt.
Ik heb Sab titan Combo III HD met Inverto Lnbs en veel probeert om 22k te inschakelen maar lukt het niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgorde van de lnb's is inderdaad goed.

 

Dank je wel

 

dat is klopt.

 

 

maar ik heb nog steeds last van signaal uit/aan gaan (meest bij A28, HD zenders), overdag deed alles gewoon goed.

 

misschien ligt er aan op de schotel zelf, ik zal even in het weekend kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto lijkt het erop dat alledrie de LNBs gericht zijn op de rechterkant van de schotel.

 

Niet ideaal lijkt me, dan kijkt o.a. de 28oost LNB gedeeltelijk 'buiten' de schotel.

Wellicht dat dat mede van invloed is op de 28oost-ontvangstproblemen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er is wel meer af te dingen op de afstelling van de schotel.
Ze staan niet alleen veel te veel naar rechts gericht maar ook de rail staat niet schuin (de A28 moet een stuk hoger staan dan de H13), ook staan de lnb's even ver van elkaar terwijl tussen de H13 en A19 oost 6 graden zit en tussen de A19 en A28 oost 9 graden zit. De afstand tussen deze laatste twee moet dus een stuk groter zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...