Ga naar inhoud


Probleem met mijn diseqc 2.0 switch


grungesocial

Aanbevolen berichten

Best leden,

vandaag ik heb mijn schotel (Hotbird 13, Astra 19 en 28) ingesteld, alles ging goed en nu ik heb een raare probleem met diseqc switch.

 

ik kan alleen Hotbird ontvangen,  Astra 19 en 28 niet.

 

Als ik elke kop direct aansluiten, dan krijg ik wel het signaal. dus niet met diseqc switch.

 

Ik heb alles probeer maar, het is niet gelukt

 

 

mijn setup:

LNB 1 - Astra 28

LNB 2 - Astra 19

Receiver

LNB 3 - Hotbird 13

LNB 4 - Vrij

 

diseqc switch:

Sab (oude switch)

Venton switch (vandaag gekocht)

 

kunnen jullie mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je volgorde van de coax wel goed aangesloten 

of je diseqc instellingen eens anders zetten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LNB 1 - Astra  19.2


LNB 2 - Astra  28.2


Receiver


LNB 3 - Hotbird 13


LNB 4 - Vrij


1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en had je de ontvanger uitstaan toen je alles terug ging monteren?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je zelf 

Nu op Astra 28, krijg ik 13 hotbird signaal

 

11538.00v 22000 5/6 V

laat hem daar eens scannen en zeg welke zenders er komen ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je zelf 

Nu op Astra 28, krijg ik 13 hotbird signaal ;)

denk toch dat je de coax niet juist hebt zitten 

dus speel wat met je instellingen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat hem eens gewoon scannen op die satteliet 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeten dat de LNB's in spiegelbeeld staan t.o.v. de richting?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu op Astra 28, krijg ik 13 hotbird signaal

 

Hoe bedoel je dat?

Ik zie op je eerste plaatje dat je signaal hebt op 28oost op diseqc 1/4; dus nu is dat deel van het probleem opgelost?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grungesocial In een ander draadje hier op dezelfde lijst had ik een bijna identiek probleem, ik heb mijn sab 2.0 vervangen door een sedea 1.0 switch en mijn problemen waren van de baan. Misschien nog een tip, sluit eens de lnb's één na één aan, eerst de Astra28.2, heb je goed signaal dan scan je die, laat die nu blijvend aangesloten en sluit nu vervolgens de Astra 19.2 aan, heb je goed signaal scan die ook, laat vervolgens nu beide lnb's aangesloten en sluit nu de derde, de Hotbird aan, heb je hier nu ook goed signaal dan scan je die ook. Na het scannen van elke satelliet kijk je wel of het de juiste transponders zijn die je gescand hebt. Veel succes, maar blijf vooral rustig, anders doe je dingen verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedmorgen alleemal,

 

dit zeg je zelf 

Nu op Astra 28, krijg ik 13 hotbird signaal

 

11538.00v 22000 5/6 V

laat hem daar eens scannen en zeg welke zenders er komen ?

 

laat hem eens gewoon scannen op die satteliet 

 

Gisterenavond probeert met scannen, dit was het resultaat.

 

post-97289-0-94569700-1488358832_thumb.png

 

 

Vergeten dat de LNB's in spiegelbeeld staan t.o.v. de richting?

 

nee, voor van het beginnen ik had alles genoteerd op papier.

 

 

Hoe bedoel je dat?

Ik zie op je eerste plaatje dat je signaal hebt op 28oost op diseqc 1/4; dus nu is dat deel van het probleem opgelost?

 

Groet,

A33

 

toen niet maar van ochtend weer probeert met het oude switch (sab).

 

@grungesocial In een ander draadje hier op dezelfde lijst had ik een bijna identiek probleem, ik heb mijn sab 2.0 vervangen door een sedea 1.0 switch en mijn problemen waren van de baan. Misschien nog een tip, sluit eens de lnb's één na één aan, eerst de Astra28.2, heb je goed signaal dan scan je die, laat die nu blijvend aangesloten en sluit nu vervolgens de Astra 19.2 aan, heb je goed signaal scan die ook, laat vervolgens nu beide lnb's aangesloten en sluit nu de derde, de Hotbird aan, heb je hier nu ook goed signaal dan scan je die ook. Na het scannen van elke satelliet kijk je wel of het de juiste transponders zijn die je gescand hebt. Veel succes, maar blijf vooral rustig, anders doe je dingen verkeerd.

 

het is wel gelukt nou, maar ik heb nog steeds probleem met astra 28 het signaal valt uit als ik van SD zender naar HD zender wisselen, ook anderzom.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...