Ga naar inhoud


LNB's afstellen op multifeed TRIAX 110 Zuid-Frankrijk


Simmy
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad meestal zo dat in een ontvanger al een bepaalde transponder is voorgeprogrammeerd zodat hij daarmee kan aangeven of de ontvanger een lock heeft met een bepaalde satelliet. en dat die transpondergegevens niet meer kloppen.
Daarom heb ik Simmy eerder al gevraagd om de zenderlijst van Canal Digitaal na te kijken of hij op bepaalde Engelse zenders die in de lijst staan misschien toch ontvangst heeft. Helaas is dat niet zo.

Natuurlijk is het altijd makkelijk even een andere ontvanger te proberen maar ik denk dat het probleem daar niet mee wordt opgelost.   
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Allemaal,

 

Hartelijk dank voor alle hulp... Ik heb me er vandaag nog even kunnen aanzetten en MET SUCCES !

 

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar blijkbaar had ik de ingeving om na het allemaal herpositioneren, zoals Sprietje voorstelde, toch even mijn schotel lichtjes te duwen in deze of gene richting, met mijn ander oog natuurlijk op het TV scherm waar ik de ontvangst mocht aflezen... Bij de 28,2° die niks gaf zag ik plots bij het duwen aan de schotel een signaal van 28% tot 34% en toen ik schotel losliet weer nikste. DUS mijn gezond verstand zei me dat de schotel misschien een duw heeft gekregen of zoiets. Dus alles nog eens gaan losschroeven en herpositioneren en MET SUCCES dus...

 

Nu heb ik alweer:

19: 98%

23: 100%

28: 100%

13:  82%

 

Dus geen reden om klagen, heb de ganse zaak daarna aangesloten in huis en ALLES WERKT PRIMA.

 

Ne groten merci dus voor allen die hier meegedacht hebben !   :D  :P  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Allemaal,

 

Ik heb volgend probleem: nikste ontvangst op ASTRA 28,2°.... Misschien heb ik erover gekeken bij de installatie, en was er toen ook al geen ontvangst. Ik Bedoel misschien heb ik nooit op een zender willen kijken die uitzendt op 28,2°...

 

Feit is en blijft, NU heb ik 0% ontvangst op Astra 28,2° ondanks er niks gewijzigd is aan de opstelling enz.

Ik heb ondertussen alles uitgeprobeerd wat mogelijk is, zijnde:

  • uitrichting schotel, LNB's, skew, enz. gecontroleerd

Blijft de vraag wat je toen hebt gecontroleerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft de vraag wat je toen hebt gecontroleerd.

 

  :)

 

Tja, zo blijkt "alles al geprobeerd" regelmatig errrug betrekkelijk.

 

Maar het is fijn dat iemand blijft proberen en niet opgeeft!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...