Ga naar inhoud


Beeld en geluid valt weg


JanRie

Aanbevolen berichten

Het beeld en geluid van mijn DSR7141 valt gedurende een seconde weg, zwart beeld dus. Het begon met één keer per avond nu soms 10 per minuut. Het display geeft ook geen volledige cijfers meer. Voeding al vervangen, geen oplossing.

 

Ik heb de ontvanger al afgeschreven, is dit een bekend probleem.

 

Wat is een goed alternatief. Wil graag ook een programma opnemen en kom uit op Rebox 4220HD of Xtrend400.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

De kwaliteit van deze ontvangers is in het verleden al reden tot gesprek geweest. Op het board al vele discussies geweest over de kwaliteit (zowel hardwarematig als softwarematig van de zogenaamd M7 gecertificeerde ontvangers). Ondanks het feit dat er natuurlijk ook zat van die bakjes het wel doen is het uitvalpercentage (zelfs nieuw uit doos veel te hoog). Boze tongen beweren zelfs dat 'M7 gecertificeerd' eigenlijk staat voor 'Er zijn voldoende defecten en belemmeringen in het apparaat aanwezig'..

 

Moraal van het verhaal: Iedere andere ontvanger is bij definitie beter dan die M7 meuk. En nog veel goedkoper ook met veel meer mogelijkheden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De ontvanger staat op een Marantz SR5006 aangesloten. Ondertussen is mijn Philips vervangen door een Rebox4220. Ook hier soms ook even uitval, alleen de Astra 3 zenders, dus het lijkt op de lnb of switch die problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel vrij zicht op de Astra 3, een boom in de weg wil met een beetje wind ook wel eens een spelbreker zijn ?

Welke schotel heb je, of maak eens een plaatje van de installatie ?

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel heeft vrij zicht, geen bomen. Het is een 60cm schotel met 3 koppen en 2x switch voor beneden en boven aansluiting. Zou nog kunnen proberen om de kabels voor boven en beneden op de schotel te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We horen het wel of het wisselen v.d. kabels invloed heeft.

60cm schotel met 3 koppen, maak daar eens een foto van.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb hier een M7SAT801 ter reparatie van een kennis... Ding valt regelmatig uit. Voedingsprobleem. Dit nu gerepareerd, maar natuurlijk even een duurtest.. Zie ik toch volgens mij een ongelovelijk dikke vette bug....

 

Ik heb mijn Seca3 smartcard uit de slaapkamer-ontvanger genomen. Serienummer eindigd op 15. Zo staat hij ook bij Mijn Canal Digitaal vermeld en werkt uiteraard ook..

 

Ga ik naar het menu van de M7SAT801. SysteemSetup en dan .....post-31054-0-15604000-1431794908.jpg

 

Er zit de laatste 2.10a firmware in.... Is dat niemand opgevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een M7SAT801 ter reparatie van een kennis... Ding valt regelmatig uit. Voedingsprobleem. Dit nu gerepareerd, maar natuurlijk even een duurtest.. Zie ik toch volgens mij een ongelovelijk dikke vette bug....

 

Ik heb mijn Seca3 smartcard uit de slaapkamer-ontvanger genomen. Serienummer eindigd op 15. Zo staat hij ook bij Mijn Canal Digitaal vermeld en werkt uiteraard ook..

 

Ga ik naar het menu van de M7SAT801. SysteemSetup en dan .....attachicon.gifimage.jpg

 

Er zit de laatste 2.10a firmware in.... Is dat niemand opgevallen?

 

Even hier getest met 2 kaarten....

En het klopt, het eindcijfer geeft ook hier 2 te hoog aan.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Tsjonge... En deze software is dus al een jaar oud (bijna).. Kan me niet voorstellen dat dit niemand is opgevallen.. Gelukkig is het waarschijnlijk alleen maar een cosmetische fout. Kaartactivatie en updates doen het klaarblijkelijk wel dus gebruikt hij intern wel de juiste waardes.. Maar oh, wat een lelijke oversight..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...