Ga naar inhoud


Waarde Philips vintage radio 620A


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik interesseer me véél meer in satelliet dan in radio, maar heb hier toevallig al jaren een oude radio staan die ik vond op zolder bij mijn ouders.

Ik weet niet of ik die ooit verkoop, maar ik vraag me wel af in welke prijsklasse de waarde van zo'n radio zich situeert.

Het gaat over een Philips 620A + externe luidspreker type 2119 uit de periode 1932-1933.

Iemand die hier een idee over heeft?

 

IMG_4438_zps9mdkccpt.jpgIMG_4444_zpsuoyr4ola.jpg

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de radio functioneert en  een externe bakeliete luidspreker heeft, want daar lijkt het op mag je wel aan minimaal € 500 á 600 denken, een echte verzamelaar gaat daar wellicht nog over heen. Ik weet niet wat je ermee gaat doen maar met een eventuele verkoop wens ik je succes!

aangepast door waterpas
  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een bijzondere radio maar 500 > 600 euro is veel te veel.

Als eerste nooit de stekker in het stopcontact steken omdat er dan zeker wat stuk gaat.

Ten tweede moet deze radio eerst nagekeken worden en gerestaureerd om veilig op 230V te kunnen werken.

Zo zijn na zoveel jaar de elco's slecht en kan de voedingstrafo stuk gaan.

Dan heb ik het nog niet over de koppelcondensatoren die zeker lek zijn waardoor de lampen stuk gaan.

Dit soort radio's kom je vaker tegen op b.v. de NVHR beurs en gaan dan (ongerestaureerd) weg voor rond de 200 > 250 euro.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de foto zie ik grote gaten in de speaker conus, en het fineer van de radio is in slechte staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De luidspreker conus is beschadigd maar lijkt origineel en is wel te herstellen, daarbij mist hij het doekje.(zie plaatje)

Een kast van die leeftijd mag wel wat beschadigingen hebben en ziet er vaak wat gekrakeleerd uit.

Ook dat is vakkundig te herstellen maar geeft aan dat er (gelukkig) nog niets aan is gedaan.

Daarmee ligt de combinatie in een lagere prijsklasse omdat de restauratie veel tijd en geld kost.

Het is mijn hobby om oude radio's te herstellen en zou voor deze combinatie niet meer dan 200 euro uitgeven.

Maar er zijn nog vele anderen die hier mogelijk meer voor over hebben.

 

post-50032-0-24302400-1492187370_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind het een geweldig ding en kan me voorstellen dat je hem niet weg doet.

 

Emotionele waarde heeft hij niet voor mij, ook al vond ik hem bij mijn ouders, maar ik heb hem als kind ook nooit in huis gezien. Mogelijks had mijn vader hem ook van ergens, maar hij is er 81 en weet het ook niet meer.

Ik breng hem onmiddellijk aan huis bij iemand die wil ruilen met een Jaeger SMR-1224EL die hij nog nieuw in een doos zou hebben zitten, maar anders staat hij hier niet direct in de weg...

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...