Ga naar inhoud


Niet alle kanalen, schotel vervormd?


Thijs1981

Aanbevolen berichten

Geachte forumleden

 

Vandaag ben ik weer de hele dag bezig geweest om de schotel uit te richten.

Ik heb een maximum E85 met inverto black LNB's. Het doel is om astra 1 2 3 en hotbird te ontvangen.

Astra 1 en 2 zijn geen probleem. Astra 3 kan ik niet vinden, al vele uren aan gespendeerd.

Vandaag nog eens van plan alles wat beter af te stellen, want als het regent heb ik blokjes bij sommige kanalen.

 

Astra 3 wer niet gevonden, maar dat is voor nu het probleem niet.

Ik had hotbird uitgericht en ben gaan scannen, ik had niet alle kanalen. Zenders die ik met een oude schotel voor mn verhuis wel had waren nu onvindbaar.

Dus nogmaals uren lopen klooien en ik kwam er achter dat als ik aan de rechterzijkant aan de schotel trok dat ik ineens wel signaal had. Omdat alles dan een beetje meegaf had ik geen idee wat er nu precies veranderde waardoor ik wel signaal had.

Nogmaals alles voorzichtig gedraaid zonder resultaat. Toen had ik het idee dat mn schotel wellicht iets vervormd was en ben iets harder gaan trekken. Daarna bleef het signaal staan.

Op het oog is er niets veranderd aan de vorm van de schotel maar wellicht toch voldoende. Herkent iemand dit?

 

Kan ook zijn dat ik het allemaal bij lange na niet perfect heb afgesteld. Ik sluit de ontvanger aan op een monitor naast de schotel en ga dan draaien. Signaal komt nooit boven de 90% uit en de kwaliteit nooit hoger dan 75% op geen enkele satelliet en bij geen enkele zender. Ontvanger is een Amiko HD8240

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze lnbs zijn super regen gevoelig dat even terzijde.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt; al niet de ideale LNB's.

 

Maar heb de indruk dat die LNB arm niet al te recht staat; of is het een geval optische illusie?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over de skew van lnb's is ook het een en ander te zeggen.

 

Het eerste wat ik zou doen is die lnb's vervangen voor exemplaren met in ieder geval een brede kop.

 

Vraagje, staat de mast waarop de schotel is gemonteerd waterpas?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat de lnb houder wel recht staat.

Jammer dat de lnb's zelf niet geweldig zijn, had me laten informeren door de verkoper en volgens hem waren ze perfect voor een multi opstelling.

 

Skew kan wellicht beter. Ik stel hem af met de box aan en draai tot de uitslag maximaal is.

 

De mast staat zo goed als waterpas, heb geen andere mogelijkheden voor een andere montage.

 

Andere koppen zie ik nu niet zitten. Ben op zich tevreden met het ontvangst zoals het nu is.

Zoveel tv kijk ik niet.

 

Maar mijn vraag was meer of het kan dat een minimale vervorming al zoveel verschil kan maken op het ontvangst.

aangepast door Thijs1981
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat kan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Thijs

Tja die Inverto Multiconnect-lnb's is al een probleem op zich.
Om dat ze geen normale feedhorn hebben, moeten ze uiterst precies afgesteld staan om de signalen goed op te vangen. Als bovendien tijdens en na een regenbui druppels op de kop zitten, dan geven ze al bijna helemaal geen signaal meer.
Ik zou voor de Astra 23,5 toch echt een andere lnb nemen, het liefst een Inverto Black Ultra. Het beste zou zijn dat je 3 Inverto Black Ultra's neemt en 1 smalle lnb voor de Astra 19,2 maar dan bijv. een ALPS-lnb.
Ook zul je van de lnb-klemmen een stuk af moeten zagen om de lnb's dicht genoeg tegen elkaar te kunnen zetten.
Verder heb ik de indruk dat de schotel en de rail niet goed zijn afgesteld.

Ik ga een berekening voor je maken hoe alles afgesteld moet worden.
Ik heb in ieder geval met deze foto's voldoende informatie om je problemen op te kunnen lossen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal de lnb wel eens vervangen. Heb er niet zo'n haast mee. Kan nu kijken wat ik wil zien en even geen budget voor andere koppen.

 

Dat van de regen had ik gemerkt. Soms slecht beeld, even de druppels eraf schudden en het is beter. Dacht dat het kwam door mijn afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Maximum E85 en inderdaad die moet je enkele graden draaien aan de achterkant, hier ongeveer 7 graden.

Ik heb nooit last van signaaluitval.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nu kijken wat ik wil zien en even geen budget voor andere koppen.

Een Inverto Black Ultra hoeft niet meer dan een tientje te kosten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...