Ga naar inhoud

panasonic tx-l42g20es voeding defect

frankprins
 Delen

Aanbevolen berichten

goede middag

heb een panasonic TX-L42G20ES (led) tv ,

deze ging tijdens gebruik uit en het rode lampje knipperdender het beeldbuis. 

Bij het inschakelen met aan/uit schakelaar aan de zijkant gaat het groene led knipperen maar je hoort 1relay is schakelen van de 2.

beeld bijft zwart en lampje gaat na 2 min van groen naar rood.

Achter kap verwijderd en dek na het lezen en kijken dat de voeding defect s.

Ik ben op zoek na een schama of dat iemand mij kan informeren omtrend bekend probleem is

Gegevens van tv en print zijn 

Panasonic TX-L42G20ES

chassis:glp 25  sernr;6143001

Print gegevens:

TNP8EP103    8P

K  TXN/P20QWA

07081000827

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Remko71
      Mijn, oudere, Philips 42pfl8404 tv knettert de laatste tijd. Het beeld is nog perfect. Gisteren heb ik deze open gemaakt en goed geluisterd waar het geluid vandaan komt. Zie het plaatje.

In de volgende Youtube video hoor je goed welk geluid ik ook hoor. Video is niet van mij. https://www.youtube.com/watch?v=X92oT0useJk

Kan iemand bevestigen dat deze onderdelen deze storing geven en wat zijn dit voor onderdelen en welke waarde hebben ze? Vroeger ging naar Stuut en Bruin in Den Haag voor losse onderdelen. Waar koop je losse onderdelen tegenwoordig?  

• Door pirrup
      kan er mij iemand helpen hoe ik de Xsarius Satmeter HD Easy Pro kan gebruiken om mijn schotel af te regelen?
      Heb een Wavefield t90 met 4 LNB's
      wil Astra 1 , Astra 2 , Astra 3 en hotbird ontvangen.

Alvast bedankt!

pirrup
    • Door Tonskidutch
      het Panel is binnen, ziet er allemaal netjes uit
      de trafo is ACin en DC out
      en de drie kroonsteentje zijn aangeduid in volgorde
      AC-N
      NC
      AC-L

nu vermoed ik NC is aarde
      maar de rest?

• Door Kareltjevdh
      Beste Allemaal,

van mijn tante heb ik hier een sab titan II hd combo die telkens vast loopt.

schakelen via de afstandsbediening of via de knoppen op de ontvanger gaat dan niet meer. Als ik de ontvanger uit en weer aan zet gaat het weer even goed.

Ik heb zojuist de voeding nagemeten en deze "lijkt" goed te zijn. Ook heb ik de laatste firmware geplaatst.
      Iemand enig idee hoe dit op te lossen ???

gr Karel. 
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      ik hoop dat ik met dit probleem hier mag komen.
      Ik heb hier een defecte voeding liggen van een xbox of beter 2.
      De ene voeding, als ik die aansluit, geeft die een groen lampje, en is er op de spanningen vermeld op de print respectievelijk 12V en 5V aanwezig.
      Als ik de stekker in de xbox steek, dan geeft de voeding een knikkend geluid, en gaat het lampje uit en flauw groen/rood oplichten. Als ik de spanning meet, gaat die zowel bij 12V als bij de 5V van 0 naar iets meer dan 1V in herhaling. Van zodra die is losgekoppeld, komt die spanning terug. Even gekeken, en ik zag, dat daar een ic, de spanning van 12V naar 5V omzet, dacht dat het deze was. Bij de ingang perfect 12V en bij de uitgang 5V. maar als ik de stekker inplug, dan valt ook die 12V weg naar spanning die schommelt boven aangegeven. Ik zocht om de spanning te meten, voor de vorige componenten, maar ik vond enkel de uitgangsspanning, maar niet de ingang. Hier zit ik dan eigenlijk vast.
      Maar wat merkwaardig is, is als ik de andere voeding gebruik, het lampje oranje brand, bij een uitgeschakelde xbox,groen als die aanstaat, en rood bij het in beveiliging treden van de voeding.
      Bij de defecte, gaat onmiddellijk een groen lampje branden.
      Wat ook anders is, is dat bij de eerste voeding, de 12V spanning er maar opkomt, als de xbox wordt aangezet. Bij de defect voeding, staat die bij het aanzetten van de voeding al 12V op.
      Zou er iemand weten, wat er verkeerd is bij die voeding? de xbox360 werkt wel nog perfect.
      Alvast bedankt voor hulp.
    • Door athal
      Wie kent iemand of heeft een reparatieadres voor mijn Dune HD max? Het lijkt op een voedingsprobleem. Hij doet het niet meer. Het lampje brandt zelfs niet meer.

• Door Houwaard
      Hallo,

Sinds een paar weken is mijn trouwe Dune Prime 3.0 er weer mee gestopt. De vorige reparatie aan mijn voeding kon ik nog zelf uitvoeren na op internet gezocht te hebben. (Ik heb toen een aantal condensatoren vervangen die geploft waren)
      Het enige wat ik nu uit de voeding krijg is een 1v pulserende spanning. Met de importeur heb ik al contact gehad en die zegt doodleuk dat ze geen reparaties aan voedingen doen en ze ook geen voedingen meer uit kunnen wisselen, deze zijn niet meer voorradig.

Heeft er iemand verstand van deze voeding en wil die mij verder helpen?

Bij voorbaat dank.

Arjen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.