Ga naar inhoud


LED panel en de voeding


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

In ons verenigingsgebouw zitten armaturen met 2x18. Die moet ik dan vervangen door zo'n paneel. Dan kan ik beter TL blijven gebruiken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Psychosammie

 

Het hangt van vele factoren af of vervanging zinvol is.

In de voedsel industrie schakelt men graag over op led's om geen risico meer op stukjes glas in de Jam te hebben.

Op Schiphol moeten op sommige plaatsen in de vertrekhal speciale stijgers gebouwd worden om de tl lampen te verwisselen,  Led bespaart in zo een geval niet alleen energie maar ook vervangingskosten.

Soms kan je met minder led armaturen toch voldoende lichtopbrengst creëren.

 

In stallen heeft LED verlichting ook grote voordelen, in het bijzonder bij lichtlijnen en in stallen met een hoge ammonia concentratie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de LED panels

60x60

30x60

30x90

30x120

zijn geniaal voor op en of inbouw en Koel (na bijna 3 uur)

 

en dat zal zeer zeker mee spelen in de zomer qua energie balans

ja 40 watt is misschien veel, maar ik moet Echt helder licht op tafel hebben voor mijn werk

die 2880 Lumen in dit geval maken echt wat uit

 

een spaarlamp is ronduit waardeloos wat dat aan gaat met dat grauwe licht

en TL is met de 50 hertz niet prettig voor een aantal uren werk

 

een vervanging is het niet altijd, maar in mijn stokdonkere werkkamer zonder daglicht is het nu het zonnetje in huis

vergelijkbaar met die lichtpanelen die de eskimo's moet gebruiken om depressiviteit tegen te gaan ;)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat vanavond niet lukken geen kabels en andere accessoires kunnen halen.

Maar mijn collega wilde eens weten of er ook dimbare zijn en welke de kleurtemperatuur kunnen aanpassen nadat hij de LED gezien had.

 

(voor kapsalons een belangrijk thema i.v.m. het uiterlijk van die kop met haar :grin: )

 

Met wat zoeken vond ik die maar die zijn dan ook wel drie dubbel zo duur met afstandbediening.

Ik heb er eentje voor bureau besteld eens kijken of dat wat voor de ijdeltuiten is.

 

Maar tijdens het zoeken kom je ook diverse dingen tegen...

Belangrijk is de soort ruimte en werk of bezigheid want dat wat er aan Lumen geleverd kan worden is bepalend voor arbotechnisch goede werkomstandigheden maar ook wel weer meer Watt qua verbruik.

 

En daar steekt de LED toch KOP BOVEN SCHOUDERs uit als je erop let  hoeveel LED :D

En aardig om te weten is dat je daar heel aardige reken-tools voor vindt op het internet

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het op je foto's niet goed uit maar zo vind ik de lichtopbrengst tegenvallen.

Hoe zou je dit zelf vergelijken met 2 TL buizen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is juist

die foto geeft de helderheid niet echt goed weer daar eigenlijk overbelichting gekozen had moeten worden

hier een overbelichte die de werkelijkheid meer benaderd

 

overigens kan ik nog eens de lichtmeter in Lumen en Candela op tafel niveau meten

post-30989-0-58443600-1453549472_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voeding (de LED driver) die erbij geleverd werd daar staat op max 0.7A en max 42 Watt.

Speciaal voor LED.

Is het denkbaar dat je twee dezelfde panels op een zwaardere voeding aansluit met zo' n 5in 1 stekker naar de trafo?

 

! los van het feit dat die trafo meegeleverd werd en of dat economisch is !

post-30989-0-76286100-1453628004_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je rechtshandig bent wel.

 

Ik heb in het kader van mijn beroepsopleiding nog het vak technisch tekenen mogen leren met het HB en 2H potlood.

Dat werd altijd onderwezen in lokalen gelegen op de bovenverdieping met extra grote ramen.

Het licht kwam van links en van boven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ook, maar dat was daglicht en niet een led paneel die je linker wang lekker opwarmt. Ik denk bijvoorbeeld aan reflecties op je bril.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ceesv snapt het!

 

Vooral als je ook ouderwets met schuiflat en driehoek tekent.

 

Psychosammie, de LED is koel en geen opwarming behalve de trafo.

 

het is overigens de zuid orientatie, hetgeen je OOK niet moet vergeten in een kunstmatige daglicht onafhankelijke omgeving.

p.s.

Eiermann met NN

:whistle:

post-30989-0-06380600-1453631274_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...