Ga naar inhoud


Welke hobby satellietmeter?


lujo

Aanbevolen berichten

Kan je met de Xsarius easy pro ook c-band en dvb-t(2) afstellen? Net als met de Amiko MultiTracker Color HD Combo Finder? En heeft iemand ervaring met de Amiko?

Ik dacht dat je voor dvb-t ontvangst een rondstraler (zoals een auto antenne) gebruikt? Die hoef je niet uit te richten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik dacht dat je voor dvb-t ontvangst een rondstraler (zoals een auto antenne) gebruikt? Die hoef je niet uit te richten :-)

Nee hoor, daar gebruik je ook richtantennes voor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de normale NL ontvangst wel. Maar wil in de toekomst ook bijvoorbeeld de D of niet eigen regio ontvangen met richtantenne. Gewoon voor de fun want dagelijkse tv gaat via sat. (Het moet raar gaan als dat anders wordt. Bijvoorbeeld lichte dwang van dubbel ondertekend verzoek van Poetin en Trump)

 

Maar kan eigenlijk nergens ervaring vinden met de Amiko versie.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen rondstraler voor de geest kunnen halen die ik i.c.m. DVB-T gezien heb. Misschien voor op een auto of zo?

Ook paneelantennes of de door KPN meegeleverde​ antennes zijn richtantennes.

Kijk maar eens goed, er staat een pijltje op.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
2 uur geleden zei FtoA:

Ik dacht dat er ook satfinders voor andriot zijn die op gps werken... Iemand daar ervaring mee?

Ik gebruik 2 versies en die hebben gps en internet nodig. Maar ik had het, dat je bvb via je gsm je signaalmeter van de ontvanger kan zien en zo een grove afstelling kan doen. Tenzij je buiten je wifi bent. Ook al zijn daar oplossingen voor, maar dit heeft niks met dit topic te maken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...