Ga naar inhoud


Welke hobby satellietmeter?


lujo

Aanbevolen berichten

Wat voor hobby satellietmeter zouden jullie kopen als je met volgende rekening houd:

 

- zal gebruikt worden om beetje te spelen en een of twee installaties te doen

- weergave van S/N ratio en BER 

- dat ie werkt met een diseqc 4/1 switch

- dat ie niet te veel kost

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor linux ja?

Maar wat als je antenne buiten het wifi bereik staat van je antenne?

Mits mobiel internet en technische kennis op te lossen.

Maar ik gebruik de satlink ws xxxx ( de nummers zal ik je schuldig moeten blijven, staat bij mijn ouders).

Eenvoudig instelbaar en kan een 4/1 switch aansturen.

Ook kan hij een option switch met disecq switch erna aansturen.

Ikzelf vindt er 2 nadelen aan:

1. Geen NIT erkenning, want als je zoekt op bvb 11747 Mhz, kan je diverse satellieten tegenkomen, en je weet niet welke sat. Met NIT zou je dat wel weten.

2. De gebruiksduur van de batterij vind ik te kort.

Ik heb er rond de 82€ voor betaald destijds.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Heb de Xsarius easy HD welke hetzelfde is al de satlink ws6933 HD en dit zijn prima meters heb er veel plezier van.

Accuduur is als je even bezig bent wel relatief kort  circa 1,5 a 2 uur.

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de Satlink WS6933.

Prima voor hobbygebruik.

Het niet kunnen herkennen van de satelliet kan je ondervangen door te zoeken met een unieke frequentie/symbolrate.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook altijd de vraag of je zo'n meter wel of niet zou moeten anschaffen.

Hoe vaak gebruik je zo'n meter nou eigenlijk? In mijn geval heb ik een vaste opstelling en is het afstellen eigenlijk eenmalig.

Mijn schotel zou ik wel optimaler willen afstellen, maarja is dat de investering waard?

Als je het leuk vindt om te experimenteren met meerdere lnb's om diverse satellieten te ontvangenm, vaak onderweg bent, of dat je dit beroepsmatig doet, dan kan ik mij voorstellen dat je bijv een Schwaiger aanschaft.

 

Jammer dat je dit soort meters bijv. niet kan huren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook altijd de vraag of je zo'n meter wel of niet zou moeten anschaffen.

Hoe vaak gebruik je zo'n meter nou eigenlijk? In mijn geval heb ik een vaste opstelling en is het afstellen eigenlijk eenmalig.

Mijn schotel zou ik wel optimaler willen afstellen, maarja is dat de investering waard?

Als je het leuk vindt om te experimenteren met meerdere lnb's om diverse satellieten te ontvangenm, vaak onderweg bent, of dat je dit beroepsmatig doet, dan kan ik mij voorstellen dat je bijv een Schwaiger aanschaft.

 

Jammer dat je dit soort meters bijv. niet kan huren.

Daar heb je een punt in. Ik heb me het ook lang afgevraagd. Meestal ontvanger en tv naar buiten en beginnen maar, en lukte altijd.

In 4 maanden is míjn satlink 3X gebruikt geweest en 2X opgeladen.

Ik heb er 89€ voor betaald, maar als particulier zou ik bvb geen 300€ aan uitgeven. Ik ken wel een particulier die dit gedaan heeft, en is zeer leuk in gebruik, want je had een spectrum, tv beelden, en je kon lnbs en duo lnbs uitmeten.

Maar ik zou het niet doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...