Ga naar inhoud


Welke hobby satellietmeter?


lujo

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je kan daarmee je schotel ongeveer afregelen, maar niet precies.

 

Je hebt geen consellatie scherm en de BER kan ook niet uitgelezen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier nog steeds "Happy" met mijn Satlink WS 6936, is zijn geld meer dan waard, laat toe om de wok professioneel af te stellen, wat achteraf een probleemloze kijk ervaring oplevert, ook bij slecht weer, ook de goede vrienden van me hebben er al veel baat bij gehad.

 

satlink-ws-6936-dvb-st-combo.jpg

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, op die amateuristische manier ga ik niet te werk,  de cursus was niet nodig op 2 uur tijd had ik hem onder de knie, en het afstel resultaat bij slecht weer spreekt boek delen, dan kan je met balkje nooit aan tippen hoor :D

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de enigma2plugin op je linuxontvanger kan je mooi een schotel afregelen, kost je juist de moeite de app op je ontvanger te plaatsen: enigma2-plugin-extensions-quicksignalinfo_1.3-r0_mipsel.rar

Zo moeilijk moet het ook niet worden.

Voor een grove afstelling volstaat webif en timote voor Android. Je kan bij signaal zelfs het geluid aanzetten, waardoor je hoort of je meer of minder signaal hebt.

Maar voor een 100% perfect uitgerichte schotel is (professioneel) meetapparatuur onuitbeerlijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij de vertraging die je hebt met de app, maakt dat je hem nooit precies kunt fijn afstellen. Dat is voor mij de reden geweest om een meter te bestellen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

onuitbeerlijk

 

welk een fraaie taal die Belgen hebben

 

Tripelboy #19

ik heb al eens met een ander Forumlid het uitrichten met en zonder die satmeter gedaan

met de satellietmeter plugin alsook de pC variant kent maar heel heel weinig afwijking t.o.v. een meetapparaat

 

Om dat amateuristisch te noemen vind ik op ons Hobby-forum een Godspe

Een reactie van U beneden alle niveau

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, duidelijk dat u beneden niveau bezig bent geweest, wat u noemt geeft enkel een indicatie en ontbreekt ook daadwerkelijk de vereiste meetgegevens, ach die hobbyisten toch die zich meteen als prof gaan voortdoen. ;)

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik zie het maar zo:

 

Een echte professional kan ook met de meest simpele gereedschappen toe, en levert dan toch vakwerk af.

 

Terwijl dat van een hobbyist met duur gereedschap wellicht niet altijd gezegd kan worden.

 

 

:)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Heb de Xsarius easy HD welke hetzelfde is al de satlink ws6933 HD en dit zijn prima meters heb er veel plezier van.

Accuduur is als je even bezig bent wel relatief kort  circa 1,5 a 2 uur.

Is er ook een Satlink tegenhanger van de Xsarius Easy HD Pro? Sarlink is goedkoper.

 

Ik zie dat er ook een Satlink 6933 SE HD is, is dit een "Second Edirion" uitvoering ofzo? Zit er verschil tussen de 6933 HD en deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is een nieuwere versie en dat is ook de versie die xsarius uitleverd.

voor de pro heb ik nooit een vervanger van satlink kunnen vinden. Overigens heb ik de xsarius geleverd gekregen van importeur toen ik om levering van se vroeg bij hun voor de zelfde prijs. daar was ik zeer content mee

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik zie het maar zo:

 

Een echte professional kan ook met de meest simpele gereedschappen toe, en levert dan toch vakwerk af.

 

Terwijl dat van een hobbyist met duur gereedschap wellicht niet altijd gezegd kan worden.

 

 

:)

 

groet,

A33

Das ook waar, ik heb meer dan 15 schotels uitgericht voor mensen met ontvanger en tv buiten met de meter in de ontvanger.

Nooit klachten gehad.

In het analoog tijdperk zonder meter, goed richten tot de spikes weg waren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...