Ga naar inhoud


Multytenne & Joyne


pollegazon

Aanbevolen berichten

Op mijn buitenverblijf heb ik een Multytenne met vier sats (o.m. Hotbird)...

 

Nu is mijn vraag, kan ik op één of andere manier die ingebouwde Hotbird-lnb (op 13 E dus) in die Multytenne verzetten zodat hij geschikt wordt voor de ontvangst van Joyne ? Iemand een idee ? Investeren in een tweede schotel voor een vakantieadres lijkt me wat onzinnig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja , je kan de schotel draaien , maar dan heb je sowieso geen 28,2° oost !!

Maar de LNB-posities onderling moet je dan ook verleggen !!

MINIMUM , Triax 64 , beter is een 78cm met de gewenste 3 of 4 LNB's !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's geen optie dan, want de 28,2 oost is onze favoriete satelliet.

 

Okay als ik voor de vier sats de multytenne laat hangen en een extra schotel hang voor Joyne, bv die triax, welke combinatie kan je mij dan aanraden ?  Iets met veel FTA voetbal (uit de betere competities) zou wel fijn zijn. Hellas sat is dan eventueel een optie én te combineren met Joyne ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste youriy

Ik hoop dat je de foto in bericht 3 hebt bekeken.
Dan kun je zien dat de kop van een Multytenne met twee aansluitingen (in het midden) een stuk breder is dan de kop met één aansluiting.
De foto die in bericht 2 is geplaatst in van een Multytenne met 1 aansluiting. Daar is inderdaad geen ruimte om de lnb van de Hotbird 13 verder naar buiten te plaatsen.
Hierbij plaats ik een foto van een Multytenne met 2 aansluitingen. Je ziet dat er voldoende ruimte is om de lnb van de Hotbird 13 een flink stuk naar links te verplaatsen. Ik denk dat er nog wel ruimte is om de lnb zo ver te verplaatsen dat je de Eutelsat 7e kunt ontvangen.
 

post-60869-0-71168500-1499690062.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik even niet op gelet, op het grootteverschil van het omhulsel van de lnb's bij een single of twinuitvoering, toch vraag ik me af of het niet nèt zou lukken bij een single.

 

In dit topic staan nog wat goede foto's van de binnenkant van een single-uitvoering.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/258906-pics-binnenzijde-lnb-multytenne/

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's geen optie dan, want de 28,2 oost is onze favoriete satelliet.

 

Okay als ik voor de vier sats de multytenne laat hangen en een extra schotel hang voor Joyne, bv die triax, welke combinatie kan je mij dan aanraden ? Iets met veel FTA voetbal (uit de betere competities) zou wel fijn zijn. Hellas sat is dan eventueel een optie én te combineren met Joyne ??

Als die een extra schotel met lnb(s) op dezelfde kabel wenst te gebruiken, vraag ik me uit nieuwsgierigheid af, of hij voor de multytenne een uncomitted switch zal nodig hebben, omdat deze al 4 disecq aansturingen gebruikt?

Misschien is ts hier niet van op de hoogte?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De multytenne zal te klein zijn als Joyne 8PSK 5/6 gaat gebruiken, zoals nu wordt getest op 11747 H.

Naar ik hier gelezen heb is 23,5 oost met 8PSK 2/3 al een hele uitdaging.

Voor 8PSK 5/6 is een bijna 3 dB betere C/N nodig. Verder komt de 9 oost LNB verder weg van het midden, dus ook minder signaal.

  • Like 1

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste youriy

Ik heb een afbeelding gemaakt en daarin precies aangegeven waar de lnb voor de 9 oost moet komen. Dit heb ik eerst berekend.
Je ziet dat de zwarte kunststof borging van de lnb op de plaats komt te zitten waar de twee kap-helften met schroeven aan elkaar worden bevestigd.
Ook moet je bedenken dat de lnb op de 9 oost positie nog lager gemonteerd moet worden dan nu op de 13 oost positie. De kop van de lnb komt dan tegen de ronding van de kap. Ook als je de pukkel die daar zit weg haalt, gaat dit een probleem op leveren.
 

post-60869-0-03233200-1499701288.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De multytenne zal te klein zijn als Joyne 8PSK 5/6 gaat gebruiken, zoals nu wordt getest op 11747 H.

Naar ik hier gelezen heb is 23,5 oost met 8PSK 2/3 al een hele uitdaging.

Voor 8PSK 5/6 is een bijna 3 dB betere C/N nodig. Verder komt de 9 oost LNB verder weg van het midden, dus ook minder signaal.

 

 

Uit ondervinding wéét ik dat ik haast nooit uitval heb op 23 oost en quasi nooit in de zomer.

 

Die Joyne zou natuurlijk in de plaats komen van TV Vlaanderen, waar ik minder nood aan heb vermits ik op het vakantieadres ook internet heb en dus naar de twee (zeg maar vier) belangrijkste Vlaamse zenders één, canvas, plus ketnet voor de dochter (via dvb-t) en vtm (via internet) kan kijken. Thuis heb ik kabel én satelliet, zodat ik die Joyne zou kunnen 'joinen' over de twee adressen, als het aanbod natuurlijk iets extra biedt (de Nederlandse commercielen, bv.)

 

@ sprietje - bedankt voor het meedenken, je bent voor veel mensen hier een onmisbare hulp :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...