Ga naar inhoud


Ontbrekend geluid bij uitrichten antenne


T90user

Aanbevolen berichten

In het begin dacht ik aan een toevallig uitvallen van een functie van een van mijn ontvangers, maar ik realiseer me nu eigenlijk dat ik mettertijd alle geluid opties op diverse ontvangers en meters stuk voor stuk kwijt ben geraakt (en nee, opa is niet hardhorend... :P )

 

Ging het eerst om een Clarke Tech HD ontvanger, later om een Dr. HD en uiteindelijk om de 1000s satmeter van Dr. HD, nu blijkt ook mijn Openbox SX6 aan de beurt te zijn. Wel prima balkjes bij Antenne instellingen (die overigens exact hetzelfde ogen als die van de Dr HD 1000s meter waardoor het vermoeden bij mij aanwezig is dat er tussen die merken een verband is) maar de geluidsoptie (hoe beter het signaal hoe hoger en sneller pulserend de toon) is ook hier nagenoeg weggevallen, ik hoor alleen nog maar sporadisch het begin van een piepje terwijl ik op een zenders sta die perfect beeld en geluid afgeeft.

 

Weet iemand misschien waar dat verlies van geluidsindicator bij sat ontvangers die dat hebben vandaan komt? Is het iets reparabels, een piepertje dat vervangen moet worden of zo? Juist omdat die geluiden ook allemaal vrij identiek lijken te klinken (leken, toen ze nog werkten) maar ook het feit dat ze mettertijd allemaal verloren lijken te gaan doet me denken dat er misschien één specifieke oorzaak is voor alle toestellen. Want het is verdomd gemakkelijk als je op het dak werkend niet naar je meter hoeft te gaan kijken maar op het gehoor je antenne of LNB optimaal wilt instellen. Ik mis het...

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


Overigens, ik realiseer me achteraf dat de bron voor het geluid dat je hoort verschillend is: bij de sat ontvangers komt het uiteraard via de HDMI kabel bij de TV en hoor je het geluid via de luidspreker van de TV terwijl je bij de satmeter het geluid uit het apparaatje zelf te horen krijgt. Dus mijn aanvankelijke idee dat het om een soort universeel fluitdingetje gaat dat sneller verslijt dan het apparaat is hiermee van de baan...(tenzij uitsluitend voor de meter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...