Ga naar inhoud


Satelliet ontvangst - HD - Badr 4 at 26.0°E


FTAFORLIFE

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Sprietje:

Tja, een tv met ingebouwde satellietontvanger is voor normaal gebruik wel erg prettig. Je hebt maar één afstandsbediening nodig maar ja de meeste tv's kunnen maar overweg met 4 lnb's en niet met een draaibare schotel.
Wil je meer lnb's of een draaibare schotel, dan hebben de meeste satellietontvangers veel meer mogelijkheden.

Omdat je in principe toch maar één aansluiting gaat gebruiken, is een draaibare schotel dan toch het beste. Je hebt geen andere gebruikers die dan ineens het beeld op zwart zien gaan omdat jij de schotel naar een andere satelliet draait.

Het gaat om zwakke satellieten die je liefst optimaal wilt ontvangen en niet alleen als het toevallig zo eens per ongeluk gaat lukken.
Dan is een draaibare schotel van 150cm, bijv. die Gibertini een heel stuk beter dan de T90.

 

Beste Sprietje,

Dit is precies ook hoe ik het wil hebben met één afstandsbediening alles bedienen. Want ik was eerst van plan om een ontvanger te installeren en misschien toch wel in de toekomst als het echt moet en ik niet tevreden ben met de prestaties van de ingebouwde satelliet ontvanger. Maar dan komt deze weer met een afstandsbediening/accessoires en dat willen we juist vermijden en de tv heeft al een DVB-S2 tuner en kan hiermee hetzelfde bijna bereiken dus ook UHD, HD kanalen bekijken en opnames maken.

En met vier afstandsbedieningen daar wordt je ook helemaal gek van dus voor het gebruikersgemak heb ik dit kunnen reduceren naar één en wil dit ook zo graag houden. Het enige nadeel van deze setup is dat de tv max 4 satellieten aan kan en het is niet geschikt voor het aansturen van gemotoriseerde antennes.  Dus ik ben nu genoodzaakt om een vaste schotel te nemen en wil het liefst de satelliet tuner van de tv optimaal gebruiken. Vandaar dat ik de 4 satellieten wil ontvangen en dit ook graag maar met één schotel.

Maar ik kan helaas niet de 4 satellieten ontvangen met de 150cm schotel  en vind het een beetje te veel om alleen zo’n grote schotel te plaatsen voor één satelliet. En wil liever deze heel setup beperken tot één schotel. Mijn vraag aan jou is kan ik kiezen uit de 2 satellieten 13.0e en 26.0e en alleen deze 2 ontvangen op de 150cm schotel,  is dit mogelijk ?

Dus bv een Gilbertini 150cm schotel met de rail 2 LNB houders en dan de satellieten.

13.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb
26.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb

En zoals je al eerder zij wil ik graag de zwakke satellieten het liefst optimaal ontvangen met een sterk en stabiel signaal. En meerdere satelliet shops hebben mij verteld dat het onmogelijk is om de 26.0e satelliet in NL te ontvangen met een schotel kleiner dan 120cm. Andere gebruikers hier hebben dit ook aangegeven maar Youriy, Satmaat en andere gebruikers in België kunnen deze wel ontvangen met een kleinere schotel dan 1.2m. Dus ik wil geen risico nemen en voor de zekerheid toch kiezen voor een 150 cm schotel zodat ik een goede kwaliteit ontvangstsignaal  ermee kan bereiken. Maar ook het liefst meerdere satellieten bv 13,0e,26,0e ermee kan ontvangen.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage !

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎8‎/‎30‎/‎2017 om 21:10 zei ketupa:

Met Astra 28,35 is het midden ben ik niet zeker dat Badr 4 (dus ook de de DVB-S2 transponders) in Amsterdam te ontvangen zal zijn. Ik heb zelf een T90 met Badr4 in het midden en ik kan bv 12073 H, 12149 H, 12245 V niet ontvangen, ondanks alle pogingen. En ik zit 50 km ten zuiden van Brussel...

Beste Ketupa,

Bedankt voor je bijdrage.  Als jij al in Brussel deze satelliet met de belangrijkste DVB-S2 transponders niet kan ontvangen hoe zal ik deze dan met de Wavefrontier T90 ooit gaan ontvangen.. dat lijkt me dus bijna onmogelijk.

Maar Youriy, Satmaat en andere gebruikers in België kunnen deze wel ontvangen met een kleinere schotel dan 1.2m (met uitzondering 12245V die kan Youriy ook niet ontvangen) dus ik wil geen risico nemen en voor de zekerheid toch kiezen voor een 150 cm schotel zodat ik een goede kwaliteit ontvangstsignaal  ermee kan bereiken. Maar ook het liefst meerdere satellieten bv 13,0e,26,0e ermee kan ontvangen als het mogelijk is.

Groeten, FTAFORLIFE.

Op ‎8‎/‎30‎/‎2017 om 21:43 zei Victoria22:

Beste FTAFORLIFE.

Volgens mij zie ik in deze hele uiteenzetting niet of je vrij zicht hebt op alle satellieten die je wilt ontvangen, klopt dat of heb ik dat over het hoofd gezien?

V.G. Victoria22.

Beste Victoria22,

 

Bedankt, dat klopt en ik heb vrije zicht op deze satellieten.

 

Groeten, FTAFORLIFE

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei a33:

 

Met deze specificaties van je 'ontvanger' kan je niet makkelijk 12 extra satellietposities kiezen, boven de 4 die je al van plan bent.

Diseqc x.0 kan 4 satellietposities aan (met universele LNBs)...

 

groet,

A33

Beste A33,

Bedankt voor het meedenken en dat klopt helemaal. Want ik was eerst van plan om een ontvanger te installeren en misschien toch wel in de toekomst als het echt moet en ik niet tevreden ben met de prestaties van de ingebouwde satelliet ontvanger. Dan kan ik nog altijd een 4K ontvanger aanschaffen en deze koppelen met de 16 satellietposities en LNB’s. Maar voor nu ben ik tevreden met de max ontvangbare 4 satellieten en tv mogelijkheden.

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎/‎29‎/‎2017 om 21:46 zei youriy:

Dat moet ruim voldoende zijn. Ik ben ze net even nagelopen, met mijn 85cm fuba schotel ontvang ik ze allemaal met uitzondering van de zenders op 12245V.

edit: is reactie op bericht Smetje.

Beste Youriy,

Het is knap dat jij met de 85cm fuba schotel deze satelliet met de DVB-S2 transponders goed kan ontvangen met als uitzondering de 12245V transponder. Ik vroeg me af of jij deze resultaten in NL en omgeving Amsterdam hebt behaald of in de omgeving van België ?

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎/‎30‎/‎2017 om 00:43 zei satmaat:

Als je de rest van Badr4 ontvangt, zouden de Al Kass HD zenders (12245 V) geen probleem mogen zijn. Bij mij komen ze op een 1m schotel binnen met 9,75dB (60%) signaal.

screenshot.jpg

Beste Satmaat,

Ik vind het knap dat jij met een 1m schotel deze satelliet met de DVB-S2 transponders goed kan ontvangen. En vroeg me af of jij deze resultaten in NL en omgeving Amsterdam hebt behaald of in de omgeving van België ? en kan jij met deze bewolking de satelliet 26.0e en de AL Kass HD zenders (12245V) nog steeds ontvangen ? want heb begrepen van andere gebruikers dat de Wavefrontier T90 net iets te klein is voor deze satellietontvangst en slechte resultaten hebben behaald tijdens de afgelopen bewolkte dagen.

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Tot een paar jaar geleden woonde ik ook in Amsterdam, toen kon ik ook de meeste transponders wel ontvangen. Er is in de laatste jaren wel behoorlijk wat gewijzigd op deze satelliet dus echt goed vergelijken gaat niet. Nu woon ik in Uden.

  • Bedankt 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de Gibertini 1.5m moeilijk te verkrijgen schotel is in NL en de meeste satelliet shops verkopen alleen de mulitfeed lnb houders voor deze Gibertini schotels.

Wat dachten jullie van de Cahors SMC 120 schotelantenne deze is wel een verkrijgbaar schotel en is deze een beetje te vergelijken met de Gibertini 1.5m qua kwaliteit en goede signaalontvangst resultaten ? en zijn er nog andere vaste schotels  met een echte diameter van 1.2m/1.5m van goede kwaliteit die in NL verkrijgbaar zijn ? Het liefst heb ik een 1.5m schotel voor het optimaal ontvangen van de zwakke satellieten.

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FTAforlife

 

Ik denk dat jij bericht 19 en 20 niet goed gelezen hebt want daaruit blijkt dat de Wavefield 150 een Gibertini OP 150 is. Dat zou je op zijn minst eens even bij die shop na kunnen vragen

Maar als jij het liefst een schotel van 150cm hebt, waarom kom je dan met het voorstel van de Cahors SNC 120? Cahors heeft ook een schotel van 150cm, de SMC 150, zie bijlage.

 

Maar er zijn ook nog andere betaalbare en goede schotels bijv. de Laminas AS-1500, zie bijlage.

Je kunt ook eens kijken of je aan een tweedehands schotel kunt komen.

Maar zoals eerder geschreven, is het zeker geen goed idee om een rail te gaan gebruiken op deze schotel. Dan krijg je veel te veel verlies voor de zwakke satellieten.
Gewoon een losse ontvanger kopen en de schotel draaibaar opstellen.

 

td-smc150-cahors.pdf

as1500_cc_eng.pdf

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Sprietje:

Beste FTAforlife

 

Ik denk dat jij bericht 19 en 20 niet goed gelezen hebt want daaruit blijkt dat de Wavefield 150 een Gibertini OP 150 is. Dat zou je op zijn minst eens even bij die shop na kunnen vragen

Maar als jij het liefst een schotel van 150cm hebt, waarom kom je dan met het voorstel van de Cahors SNC 120? Cahors heeft ook een schotel van 150cm, de SMC 150, zie bijlage.

 

Maar er zijn ook nog andere betaalbare en goede schotels bijv. de Laminas AS-1500, zie bijlage.

Je kunt ook eens kijken of je aan een tweedehands schotel kunt komen.

Maar zoals eerder geschreven, is het zeker geen goed idee om een rail te gaan gebruiken op deze schotel. Dan krijg je veel te veel verlies voor de zwakke satellieten.
Gewoon een losse ontvanger kopen en de schotel draaibaar opstellen.

 

td-smc150-cahors.pdf

as1500_cc_eng.pdf

Beste Sprietje,

Deze dealer verkoopt geen Gibertini of Laminas schotel antennes. En heb ook gecheckt voor de schotel maat 150cm verkopen zij alleen de merken Cahors en Wavefield. De Gibertini OP 150 is nergens verkrijgbaar bij een officiële dealer met garantie die het ook verzend in NL vandaar dat ik vroeg om de Cahors SNC 120. De Cahors SMC 150 is bijna 2x zo duur als de Wavefield 150cm dan kan ik liever voor die kiezen. Maar wil graag zo mogelijk een nieuwe en de beste kwaliteit schotel in deze formaat en dan kom ik bij de Gibertini en Laminas terecht. De enige modellen die ik heb kunnen vinden die zijn alleen verkrijgbaar in Duitsland/Engeland en dat gaat het dus niet worden met zulke verre afstanden. Dus is er een bekende dealer in NL die deze schotel antennes verkoopt ?

Bij voorbaat dank !

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sprietje:

Een Visiosat van 150cm kun je kopen in Waalre onder Eindhoven. Kost €750,-
Ze hebben ook andere grote schotels, zie bijlage.

 

Visiost 150.jpg

Bedankt maar de Cahors SMC 150 is bijna 2x zo duur als de Wavefield 150cm dan kan ik liever voor die kiezen. Scoort de Cahors veel beter dan de Wavefield,Gibertini,Laminas schotel antennes ? Dus is er een bekende Gibertini,Laminas  dealer in NL die deze schotel antennes verkoopt ?

 

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik graag alleen met één afstandsbediening alles willen bedienen voor het gebruikersgemak. En zo min mogelijk ontvangers en andere apparaten in huis. Nu de tv al een ingebouwde satelliet ontvanger heeft zou ik van deze mogelijkheid graag willen gebruik man. De tv kan geen gemotoriseerde antennes aansturen maar het kan wel max 4 satellieten aan en dus ik wil deze ook optimaal benutten. Vandaar dat ik liefst maar één vaste schotel wil installeren en zoveel mogelijk satellietposities ermee ontvangen en deze met één kabel direct op de tv aansluiten.

Dus mijn plan was om een zo groot mogelijke schotel antenne te nemen met een multifeed van 4 lnb houders. Maar zoals jij al aan hebt gegeven is dat de 26.0e satellietpositie niet of heel moeilijk te combineren is met de 28.5e dus dit gaat dan niet meer door.  Dus nu ben ik van plan om alleen maar 2 satellieten te ontvangen met de 1.5m schotel. Dus de 26.0e satelliet positie in het midden op het hart en dan de 13.0e positie ernaast op een multifeed van 4 lnb houders zodat deze breed genoeg is om ook de 13.0e satelliet positie te ontvangen.

En de Hotbird satelliet is hier wel goed te ontvangen dus dat zal geen probleem moeten zijn maar jij zegt dat er veel signaal verlies zal zijn op de 26.0e positie. Kan jij dit vertalen in hoeveel db’s verlies want als het maar een paar db’s zijn dan zal de 150cm werken misschien als een 100/120cm en dan heb ik alsnog genoeg om deze 26.0e satelliet positie te ontvangen, klopt dit ? En hoe moet deze geinstalleerd worden en hoeveel graden afstand van de 26.0e in het midden op het hart en de 13.0e   zou jij zo vriendelijk willen zijn om dit te uitrekenen ?

Gilbertini/Laminas 150cm schotel met de rail 4 LNB houders dus breed genoeg en dan de satellieten.

26.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb  

13.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb

En dit hierboven is een persoon in Polen gelukt met een 150cm schotel antenne en die kan zelfs 3 satelliet posities ontvangen. Maar ik ben nog even opzoek naar de website van deze persoon kan het nu niet even vinden maar als ik het heb gevonden dan zal ik het doorgeven.

Bij voorbaat dank !

Groeten, FTAFORLIFE.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je kunt de Gibertini dus onder de naam Wavefield wel in Nederland kopen, maar in Duitsland betaal je voor een Gibertini OP 150S maar €238,48.

Misschien toch het overwegen waard om hem daar te kopen.

En het probleem is niet dat de 26e en 28,35 te dicht op elkaar zitten, je wil een veel te groot bereik ontvangen (van 13e tot 42e) en daar zijn die grote schotels niet voor geschikt of hoeft de 42e nu ineens niet meer?

 

Gibertini 150.png

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Sprietje:

Deze zaak verkoop geen Gibertini.

Als je de schotel draaibaar wilt maken, dan moet je ook naar het gewicht van de schotel kijken en dan zijn kunststof schotels meestal in het voordeel.

 

Ik heb een Laminas AS-1500 Schotel antenne gevonden bij een dealer in Nijmegen. Maar ik zou graag een Gibertini OP 150S schotel antenne willen aanschaffen want deze behaald betere resultaten zie hieronder. Nu deze model nog vinden !

Laminas AS-1500

Gain (for frequency in GHz)

10.7 GHz  dBi 42,7

11,3 GHz  dBi 43,2

12,6 GHz  dBi 44,1

 

Gibertini OP 150S

Gain (for frequency in GHz)

10.7 GHz  dBi 43,00

11,7 GHz  dBi 43,7

12,75 GHz  dBi 44,5

  

Groeten, FTAFORLIFE.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...