Ga naar inhoud


Satelliet ontvangst - HD - Badr 4 at 26.0°E


FTAFORLIFE

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit een gibi van 1 mtr gehad en die arm was breder dan die van de Triax .

misschien dat ik dat thuis ergens terug kan vinden maar zit nu in de Provance

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


33 minuten geleden zei Sprietje:

Beste FTAFORLIFE

Ik weet niet welke beren jij allemaal op de weg ziet lopen?
Hoezo is de Inverto Black Ultra Quad beter dan de Twin of de Single?

Ik heb de specificaties van Inverto Black Ultra's naast elkaar gezet zodat je ze makkelijk kunt vergelijken. Het enigste verschil is de power consumption en het gewicht.
Zie jij nog andere verschillen?

 

Inverto Black Ultra specs.png

Haha dat is wel heel vreemd heb net gekeken op hun site en volgens mij heeft Inverto de specs op de site geupdate want dit was een tijdje geleden echt niet zo.  De Inverto Black Ultra Twin en Single hadden toen echt mindere specs.

 

Maar je hebt helemaal gelijk, hartelijk dank voor het checken dan heb ik de IBU Quad helemaal niet meer nodig en zal deze vervangen met de IBU Twin lnb’s.

 

En ik heb net even gekeken naar de 19.2e satelliet en deze lijkt me veel interessanter hier heb je veel meer UHD kanalen dan op de 28,2e dus ik zal de 28.2e vervangen met de 19.2e  Dus kan ik nu wel de volgende opstelling maken op de Wavefrontier T90 schotel ?

 

13.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb 0,2 db 

19.2°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb 0,2 db

26.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb 0,2 db 

42.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb 0,2 db 

 

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Hartelijk dank voor het meedenken dit wordt zeer op prijs gesteld. Deze informatie kan ik en andere satelliet gebruikers in de toekomst zeker goed gebruiken.

 

Ik heb besloten om de satelliet positie 28.2e te vervangen met de 19.2e satelliet want deze lijkt me veel interessanter en hier heb je veel meer UHD kanalen dan op de 28,2e Dus kan ik nu wel  hopelijk de volgende opstelling maken op de Wavefrontier T90 schotel.

 

13.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb

19.2°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb

26.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb

42.0°E op Inverto Black Ultra Twin  lnb

 

Wat denk jij ervan en welke satelliet posities kan ik in NL, A’dam naast de satellieten 13.0°E,19.2°E,26.0°E,42.0°E nog allemaal ontvangen met de Wavefrontier T90 want ik heb nog 12 posities vrij ? 

 

Groeten, FTAFORLIFE.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet verder gaat dan de 42e en de 13e, dan zou ik de Astra 28,35 in het midden zetten. Dan komt de 42e op L13,4 te staan en de Hotbird op R15,1. Dan ontvang je de 42e vergelijkbaar als met een schotel van 90cm en de Hotbird als op een schotel van 85cm.

Hoe kom ik aan 28,35?
De Astra 28,2-positie bestaat uit 3 satellieten namelijk de Astra 2E, 2F en 2G.
Die staan niet allemaal precies bij elkaar.
De Astra 2F en 2G staan op de 28,2-positie, de Astra 2E staat op de 28,5-positie. Het gemiddelde is dus 28,35 en dat gebruik je als de nul-positie van de T90, zie berekening.

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=43.7&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=52.38%2C4.90&la=52.38&lo=4.90&country_code=nl

 

Ik ga geen advies geven over welke andere satellieten interessant zijn.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Sprietje:

Als je niet verder gaat dan de 42e en de 13e, dan zou ik de Astra 28,35 in het midden zetten. Dan komt de 42e op L13,4 te staan en de Hotbird op R15,1. Dan ontvang je de 42e vergelijkbaar als met een schotel van 90cm en de Hotbird als op een schotel van 85cm.

Hoe kom ik aan 28,35?
De Astra 28,2-positie bestaat uit 3 satellieten namelijk de Astra 2E, 2F en 2G.
Die staan niet allemaal precies bij elkaar.
De Astra 2F en 2G staan op de 28,2-positie, de Astra 2E staat op de 28,5-positie. Het gemiddelde is dus 28,35 en dat gebruik je als de nul-positie van de T90, zie berekening.

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=43.7&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=52.38%2C4.90&la=52.38&lo=4.90&country_code=nl

 

Ik ga geen advies geven over welke andere satellieten interessant zijn.

 

Helemaal top man !

 

En wat is jou mening over de Hirschmann F-Quick Push-on connector zal deze wel  goed klemmen op de Spaun SAR 411 WSG switch connectors ?

 

Welke f connectoren raadt je me aan voor buiten ? wat dacht je van de “Hirschmann POFC 070 f-connector “ incl. de “Blueqon  Tule” om het allemaal waterdicht te maken.    

En de “Hirschmann RFC75 afsluitweerstand F-connector” voor de extra LNB ingangen.

 

Zijn deze maatregelen wel nodig of kan ik de regenkapje van de IBU LNB gebruiken in plaats van al die waterdichte f connectoren met tule etc.

 

Alvast hartelijk dank voor al jullie hulp en we gaan ermee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden.

 

Groeten, FTAFORLIFE.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Astra 28,35 is het midden ben ik niet zeker dat Badr 4 (dus ook de de DVB-S2 transponders) in Amsterdam te ontvangen zal zijn. Ik heb zelf een T90 met Badr4 in het midden en ik kan bv 12073 H, 12149 H, 12245 V niet ontvangen, ondanks alle pogingen. En ik zit 50 km ten zuiden van Brussel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ketupa

 

Als je de afbeelding in bericht 23 bekijkt, dan zie je dat er 10° links en rechts van het midden geen enkele verzwakking op treedt.

 

Voor een optimale ontvangst van zowel de 26e als de 42e oostbeam, kun je beter een draaibare schotel van 1,50 meter nemen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei FTAFORLIFE:

Deze tv biedt ondersteuning voor DiSEqC 1.0. Deze tv is niet geschikt voor het aansturen van gemotoriseerde antennes.

 

Met deze specificaties van je 'ontvanger' kan je niet makkelijk 12 extra satellietposities kiezen, boven de 4 die je al van plan bent.

Diseqc x.0 kan 4 satellietposities aan (met universele LNBs)...

 

groet,

A33

aangepast door a33
  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een tv met ingebouwde satellietontvanger is voor normaal gebruik wel erg prettig. Je hebt maar één afstandsbediening nodig maar ja de meeste tv's kunnen maar overweg met 4 lnb's en niet met een draaibare schotel.
Wil je meer lnb's of een draaibare schotel, dan hebben de meeste satellietontvangers veel meer mogelijkheden.

Omdat je in principe toch maar één aansluiting gaat gebruiken, is een draaibare schotel dan toch het beste. Je hebt geen andere gebruikers die dan ineens het beeld op zwart zien gaan omdat jij de schotel naar een andere satelliet draait.

Het gaat om zwakke satellieten die je liefst optimaal wilt ontvangen en niet alleen als het toevallig zo eens per ongeluk gaat lukken.
Dan is een draaibare schotel van 150cm, bijv. die Gibertini een heel stuk beter dan de T90.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...