Ga naar inhoud


Flens quad lnb black pro


December10

Aanbevolen berichten


Beste December10

 

Jij hebt helemaal niets aan een standaard lnb.
Een lnb voor een offestschotel heeft de feedhorn een coniciteit van 70 graden.
Een feedhorn voor een primefocus schotel al helemaal niet.
Deze schotel met hulpreflector heeft een feedhorn nodig met een kijkhoek van 40 graden. Die hoort standaard bij die schotel.  

Mooi dat je een foto van je schotel hebt gemaakt maar we hebben er meer aan om een foto van de lnb met feedhorn te zien.

 

fibo 120.jpg

feedhorn kijkhoek.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan is dat in orde.

Als jij slechts één of twee aansluitingen wil gebruiken, dan zul je er een andere flens-lnb op moeten zetten. Dat kan bijv. de Invacom SNF-031 zijn met 1 aansluiting of de TWF-031 met 2 aansluitingen, zie pdf.
Je kunt ook een Inverto flens-lnb nemen.

Dit kan echter alleen maar als er ook een flens aangebracht is. Is dat niet zo en ziet die er precies zo uit als op de foto in bericht 18, dan zal je weer een verzoek bij Trust moeten doen om een bepaalde lnb te vermaken, bijv. een Inverto Black Ultra single of twin.

 

Datenblatt Invacom C_120 LNBs.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp uit de berichten van December10 dat hij niet zo blij is dat er vier aansluitingen op de lnb zitten en die in dit geval omdat het een quattro-lnb betreft ook allemaal bekabelt moeten worden. Het lijkt me dat hij helemaal geen vier aansluitingen nodig heeft en er graag een lnb op wil hebben met minder aansluitingen.

Als December10 juist wel 4 aansluitingen wil hebben, dan kan hij er het makkelijkste een 5/4 multiswitch op aansluiten. Dan kan de lnb blijven zoals hij nu is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

December10 zit ons allemaal voor de gek te houden. De ene keer zegt hij dit, de andere keer zegt hij dat.

 

Lees nu eens bericht 1
Daar schrijft hij toch duidelijk:
Daar bij zat op de schotel een flens quad lnb black pro  met 4 uitgangen met frequency  10.7 - 117ghz  950 - 1950 mhz  11.7 -1275 ghz  1100 -2150 mhz . Wat is nu de meer waarde van deze lnb ten op zichtte van een normale ku lnb
Wat staat er dus, een FLENS LNB!

 

In bericht 14 bevestigd hij nogmaals dat de lnb die ik in bericht 12 geplaatst heb, de lnb is die er nu op zit, dus een flens-lnb!

 

In bericht 19 schrijft hij weer: Sprietje de lnb is aan gepast als op de laatste foto . Volgens mij komt dit bij Trust vandaan .

Maar dit is helemaal geen flens-lnb.

 

Ik zou zeggen December10, bekijk het maar. Als je geen betere informatie kunt geven dan stop ik er mee.

Hij neemt de moeite nog niet om een foto te plaatsen. Bahh.

 

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Sprietje sorry dat ik niet eerder reageert mijn collega is overleden had  wat anders aan mijn hoofd . In bericht 1 geef ik aan dat ik een Deltastar gekocht heb . daar bij geef ik aan dat daar bij een lnb zit met 4 uitgangen met verschillende frequencys . Daar bij gebruik ik de verkeerde naam . Maar ik geef aan 4 verschillende frequency .  In bericht 6 geef ik aan dat er nu een lnb van Trust op geplaats is . In bericht 14 bedank ik je voor het plaatsen van de foto van de lnb die er op zat toen ik de schotel kocht . Maar de vraag die ik stel was waarom koop je een quattro lnb met 4 frequency uitgangen als het ook met een Black ultra kan . Wat is er zo bijzonder aan een quattro lnb  dat je deze wil gebruiken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste December10

 

Gecondoleerd met het feit dat een collega van je overleden is.

 

In bericht 1 geef je niet aan dat daar bij een lnb zit met 4 uitgangen met verschillende frequencys. Lees je eerste bericht nog eens goed.
Wat je wel op geeft is het frequentiegebied dat deze lnb kan ontvangen en dat geld voor elke universele lnb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Sorry om deze naar boven te halen , maar ik heb hier nog een Deltastar 55 , met een single LNB ,

maar die is au savon , ik wil die vervangen door een quad LNB , dus ik moet enkel ofwel bv: 

Invacom QDF-031 C120 Universal Quad LNB 0.3dB , moeilijk te vinden !!
Flansch Quad LNB Inverto IDLP-001QDF Universal , kost niet te veel , maar ….

de lnb en de arm wordt moeilijker !! Ik wil deze draaibaar maken ipv de goedkope 53cm die ik nu gebruik !!

Of zijn er nog andere geschikte types voor een gregorianschotel ??


Ik heb deze 2 draden gevonden via Google: LNB Gregorian schotel site:www.sat4all.com

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de beste quads voor Fibo55 is Inverto (zoals op de bijgevoegde foto's). Helaas is het ook moeilijk te vinden. De afstand van de LNB tot de feedarm op de Fibo55 is klein, daarom kunnen niet alle LNB's worden gemonteerd. QDF-031 C120 is een andere optie.

 

IMG_20200504_205103 (Large).jpg

IMG_20200504_205459 (Large).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RimaNTSS zei:

Een van de beste quads voor Fibo55 is Inverto (zoals op de bijgevoegde foto's). Helaas is het ook moeilijk te vinden. De afstand van de LNB tot de feedarm op de Fibo55 is klein, daarom kunnen niet alle LNB's worden gemonteerd. QDF-031 C120 is een andere optie.

Dank je voor de info :) Die Deltastar 55 is een stevige zware schotel , destijds tweedehands gekocht !!

Ik zal Nonkel Goegel eens om hulp vragen , of die inverto nog ergens te vinden is :)

btw: Welk is het modelnummer van die Inverto ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, RimaNTSS zei:

Ik denk dat dat zo was Red Essential

Dikke merci voor de info , ik zal eens kijken of ik er nog 1 of 2 op de kop kan tikken :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RimaNTSS zei:

Ik denk dat dat zo was Red Essential

Miljaar , ik zag het nu pas , die kan ik niet gebruiken op een gregorianschotel !! :blush:

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...