Ga naar inhoud


Flens quad lnb black pro


December10

Aanbevolen berichten

Eindelijk ben ik in het bezit gekomen van een Deltastar  schotel . Daar bij zat op de schotel een flens quad lnb black pro  met 4 uitgangen met frequency  10.7 - 117ghz  950 - 1950 mhz  11.7 -1275 ghz  1100 -2150 mhz . Wat is nu de meer waarde van deze lnb ten op zichtte van een normale ku lnb ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat-ie past op de feedhorn?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een dergelijke Quad flens lnb is al redelijk wat inkt gevloeid ( invacom of inverto ) . Zelf gebruik ik reeds jaren de :

Invacom QDF-031 C120 Universal Quad LNB 0.3dB

Deze lnb is speciaal bedoeld voor een Gregorian schotel ( met flens ) , is de beste die uit vele test zijn gekomen. Bovendien zien die in aankoop flink wat goedkoper geworden.

 

Pracht lnb qua prestaties , ik heb ook een flens inverto lnb maar die is niet zo gevoelig als de invacom.

 

 

$_35.JPG

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die ik stel is waarom heeft elke uitgang een eigen frequency bereikt . Zoals ik het begrijp moet je met 4 coax kabels werken om  alle frequency  te ontvangen . Wat is de meer waarde ten op zichtte van een Black ultra lnb ? De schotel is 120 cm  de lnb  wat er nu op staat is gemaakt door onze gewaardeerde Trust .  Crazy sat  dank voor de tip .  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vier verschillende uitgangen hebt , is het een Quattro lnb .

Om deze te kunnen gebruiken heb je een multiswitch nodig .

Veelal werd deze lnb toegepast als er veel gebruikers op aangesloten moesten worden .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vier verschillende uitgangen hebt , is het een Quattro lnb .

Om deze te kunnen gebruiken heb je een multiswitch nodig .

Veelal werd deze lnb toegepast als er veel gebruikers op aangesloten moesten worden .

 

 

Niet noodzakelijk trust . Als je net als ik de invacom C120 gebruikt op vier verschillende ontvangers ( lees tuners ) heb je absoluut geen quattro nodig.

Aan mijn eerste uitgang is mijn eerste Technomate TM-5402 HD M3 aangesloten die instaat voor de juiste satelliet positie. Ingang twee  gaat naar een TBS 6925 kaart op PC1 en derde uitgang gaat naar een andere PC kaart op PC2 werkende met EBS Pro. De vierde gaat naar een een gewone DM800HD ofwel naar een DR.HD F15. Ik werkt met de vier uitgangen ook naar één satelliet toe.
Indien ik een andere satelliet wil scannen heb ik een Channel Master 180 met een combi KU/C-band lnb die ik aansluit op een tweede TM-5402-HD M3.

Heb hieraan als feedhunter meer dan genoeg.
 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar lees jij trust dat die lnb vier verschillende uitgangen heeft?

 

Ik lees het volgende:
Daar bij zat op de schotel een flens quad lnb black pro  met 4 uitgangen met frequency  10.7 - 117ghz  950 - 1950 mhz  11.7 -1275 ghz  1100 -2150 mhz .

 

Het gaat dus om een Inverto Black Pro met vier uitgangen.
Low Band Input Frequency Range     10.7 ~ 11.7 GHz
Low Band Output Frequency Range     950 ~ 1950 MHz
High Band Input Frequency Range     11.7 ~ 12.75 GHz
High Band Output Frequency Range     1100 ~ 2150 MHz

 

Dus een gewone quad-lnb en geen quattro-lnb

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding van de invacom van Crazysat zette me op het verkeerde spoor .

Als op die lnb bij de aansluitingen 1,2,3 en 4 staat is een quad , bij een quattro staat HL , HH , VL en VH

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik dus met , als er vier verschillende aansluitingen op zitten !

bedankt voor de afbeelding

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gelijkwaardig met een QUATTRO LNB voor aansluiting op een optionele GSO multiswitch. Diameter hals LNB 40mm. Vier gescheiden outputs voor HH HL VH en VL signaalfeed.

Deze lnb wordt vooral gebruikt voor GSO installaties in combinatie met een professionele satellietmeter.

Twee weken terug mijn Channel Master 180 hiermee uitgericht zowel op de Ku als de C-band.
Werkt prima.

 

 

 

 

inverto-black-ultra-quattro-lnb-voor-multiswitch-g.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...