Ga naar inhoud


Flens quad lnb black pro


December10

Aanbevolen berichten

 Bedenk wel dat het geen flens lnb is en dus nog aangepast moet worden .

Ik zal morgen kijken , ik meen een gebruikte Maximum quad te hebben in de uitvoering zoals op de foto 

Ik zal hem op de feedarm van een Fibo  houden en kijken of dat past .

Indien ja , kan ik hem voor je kan aanpassen en opsturen .

maximum quad.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, trust zei:

Ik zal morgen kijken , ik meen een gebruikte Maximum quad te hebben in de uitvoering zoals op de foto 

Mercikes alvast :) 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft de ombouw weinig zin , de feedhoorn bij een Fibo 55 zit zonder tussenstuk op de feedarm daardoor blijft er bij deze quad te weinig ruimte voor de F-conn.

Bij een 120er zit het hoge groene tussenstuk ertussen en bij de 90er het iets minder hoge rode .

 

Hoorn positie Fibo 55.jpg

Hoorn positie Fibo 120.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is monteren met de fcon omhoog een optie, 180 graden roteren.

Met tules zou je de aansluitingen waterdicht moeten kunnen afwerken?

Of 90 graden draaien en dan de 13 en 18 volt omwisselen in je kanalenlijst.

De aansluitingen komen dan aan de zijkant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Is monteren met de fcon omhoog een optie, 180 graden roteren.

Met tules zou je de aansluitingen waterdicht moeten kunnen afwerken?

Of 90 graden draaien en dan de 13 en 18 volt omwisselen in je kanalenlijst.

De aansluitingen komen dan aan de zijkant.

 

Ik houd het graag netjes maar CookieMonster mag het zeggen .

Een 55 cm is al niet groot en bij 180º gedraaid komt er meer afscherming van het signaal door de kabels bovenop de lnb 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

90 graden fcon zou dat beperken.

 

Maar het is niet gebruikelijk, de LNB ondersteboven te monteren, het is creatief omgaan met de mechanische beperking van de Fibo 55.

Staat die schotel niet binnen bij Cookie

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

90 graden fcon zou dat beperken.

 

Maar het is niet gebruikelijk, de LNB ondersteboven te monteren, het is creatief omgaan met de mechanische beperking van de Fibo 55.

Staat die schotel niet binnen bij Cookie

 En omdat hij toch binnen staat , lnb zo verbouwen dat de F-conn. aan de achterkant komen , leuke uitdaging .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er kansrijk uit !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, trust zei:

CookieMonster mag het zeggen

Die goedkope 53cm staat binnen als testschotel , maar de DeltaStar 55 komt buiten te hangen ,

die wil ik op een diseqc-motor zetten (23°W tot 62°E) met een quad LNB :)

Er gaan sowieso 3 ontvangers aangesloten worden op de DeltaStar !!

Mijn Edision OS mio 4K , enkel draaibaar

Mijn TV , Ferguson Ariva 102 mini , elk met een disecq - DelaStar 55 & Triax 64 (28,2°E)

 

Wat ceesv schrijft met ipv eventueel de LNB om te draaien of een kwartslag , dat gaat signaalverlies geven !!

 

Waar ik eventjes aan dacht , een stukje uit de arm zagen of gaatjes boren , is natuurlijk geen oplossing ,

maar zoals Trust zegt:

Quote

lnb zo verbouwen dat de F-conn. aan de achterkant komen

Lijkt me wel de beste oplossing :)

Of , de Venton quad EXL-QS welke Sprietje toont , ziet er ook interessant uit !!

Da's zoiets als de Red Essential die RimaNTSS in dit draadje toonde :)

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er te lezen in het Duitse vakblad: Sat+Kabel

 

Venton Rocket Quad LNB getest door vakbladen

 

"Heel goed"
Prijs / prestatie: "zeer goed", "koop tip"

1e plaats op 3

Een echte aankooptip is de "raket" uit het Venton-assortiment. De uitzonderlijk ontworpen Quad LNB is een blikvanger. Maar het kan ook overtuigen door prestaties. De prestaties bij regenachtig weer zijn erg goed. Een rubberen afdichting zorgt ervoor dat er geen vocht binnendringt, noch op het apparaat zelf noch op de aansluitingen.

Samenvatting
De Venton Rocket Quad LNB signaalomvormer is bedoeld om de signalen van een satellietsysteem te versterken. Volgens de meeste Amazon-recensenten doet hij dit werk heel goed. Daarom krijgt hij gemiddeld 4,7 van de 5 sterren. Zoals tevreden gebruikers melden, is de installatie kinderspel en neemt de ontvangstkwaliteit aanzienlijk toe, wat bijvoorbeeld resulteert in sneller schakelen tussen programma's op de ontvanger en een scherper tv-beeld.

Weinig gebruikers melden echter signaaluitval en slechte ontvangst in vergelijking met andere systemen. Desalniettemin wegen de positieve meningen van degenen die een goede beeld- en geluidsontvangst hebben, zelfs in slechte weersomstandigheden en in de bergen, op tegen hen. De goede afwerking, de duurzaamheid en het eenvoudige ontwerp van het kleine apparaat worden meerdere keren geprezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag die oude quad zijn jas uitgetrokken , alles kan maar de F aansluitingen anders plaatsen is een hele klus .

@ CookieMonster , lijkt me inderdaad beter die Rocket Quad te nemen .

Als je dat wilt en hem bestelt , kun je hen direct bij mij laten afleveren en pas ik hem aan zodat hij direct in de Fibo hoorn past .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, trust zei:

Vandaag die oude quad zijn jas uitgetrokken , alles kan maar de F aansluitingen anders plaatsen is een hele klus .

@ CookieMonster , lijkt me inderdaad beter die Rocket Quad te nemen .

Als je dat wilt en hem bestelt , kun je hen direct bij mij laten afleveren en pas ik hem aan zodat hij direct in de Fibo hoorn past .

Even een brainfarth: Wat nu als je de banen, op de print, van de antennes onderbreekt en ze kruislings aansluit? Dan hoef je de LNB toch maar 90 graden te verdraaien om H en V normaal te kunnen gebruiken en heb je de aansluitingen aan de zijkant.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mojo zei:

Even een brainfarth: Wat nu als je de banen, op de print, van de antennes onderbreekt en ze kruislings aansluit? Dan hoef je de LNB toch maar 90 graden te verdraaien om H en V normaal te kunnen gebruiken en heb je de aansluitingen aan de zijkant.

Dan verlies je signaal , dan belemmert die dat stukje signaal voor de kleine schotel vooraan !!

1 uur terug, trust zei:

@ CookieMonster , lijkt me inderdaad beter die Rocket Quad te nemen .

Komt voor de bakker , net Nonkel Goegel uitgemest :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Mojo said:

Wat nu als je de banen, op de print, van de antennes onderbreekt en ze kruislings aansluit?

PCB ontwerp voor 10 GHz is vrij kritisch. De golflengte is ongeveer 3 cm, en dat heeft heel veel invloed op het ontwerp. Want heel snel zit je aan kritische fracties van de golflengte. Buiten dat heb je ook nog eens de invloed van het PCB substraat, welke wordt meegenomen in het ontwerp. Zoek maar eens op PCB stripline ...

Je hebt een redelijk grote kans dat als je doet wat jij voorstelt, dat je dan veel minder tot geen ontvangst meer hebt ...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...