Ga naar inhoud


DB 7020 HD start niet meer op na update


Jeroen-123

Aanbevolen berichten

Ik  heb een Dreambox 7020HD met OpenPli

de laatste weken bleef deze wel eens hangen, dit had ik wel eens eerder gehad en was na een update opgelost

Dus nu zette in de DB aan het werk op te update

Dat leek goed te gaan, maar na rebooten zie ik heel een het display van de DB en dan vervolgens word deze zwart en gebeurt er niks meer

 

Resetten weet ik niet hoe het moet, ik heb al een paar uur de stekker er uit gehad maar dit lost ook niks op

 

Ik woon in lelystad, misschien iemand in de omgeving die mij helpen kan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan hem proberen opnieuw te flaschen. Als ik juist bent, druk op het toestel de knop channel up in en zet de power knop op aan. Dan gaat die op het scherm van het toestel een ip adres geven. Typ dit in je browser, en je krijgt de pagina, waar je de image naar je dreambox kan flaschen.

krijg je geen ip, dan kan je het proberen met dream up. Maar het is al zolang geleden, dat ik niet meer de werkwijze weet. Omdat je dit vroeger moest doen met een nulmodem kabel, en later met een usb kabel en een virtuele com poort. Je zal dan even moeten kijken, of die een usb ingang geeft of een db9.

als het via een usb kabel is, dan is het belangrijk, dat je eerst de driver van dream multimedia installeert voor de virtuele com poort eer je de dreambox verbind met de computer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof, ik ben een stapje verder, ik kom in ieder geval in een scherm via het IP adres

 

Citaat

If you see this, your Dreambox didn't boot the Linux kernel. Unless you interrupted the boot process, this usually means that your Dreambox doesn't have a valid operating system installed.

 

waar haal ik nu de juiste bestand vandaan om te flashen ?

 

Alvast bedankt, ik zie er weer brood in

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de aan/uit en up knop krijg ik inderdaad een ip adres waarmee ik ook kan inloggen

Ook heb ik een OpenPli image gevonden.

Ik kan deze selecteren, als ik deze dan verzend komt er onder in de taakbalk te staan UPLOADEN dit blijft echter op 0% staan waarna ik deze melding krijg

 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.1.27 reageert.

Probeer het volgende:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
 
Ik zal een poging gaan wagen met dreamup (al weet ik niet hoe) 
Als iemand tips heeft, hoor ik deze graag
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker dat het een image is dat geschikt is voor jouw box?

 

anders hier https://openpli.org/download/dreambox/DM7020+HD

 (eerst uitpakken tot een .nfi)

Maar er bestaan ook andere images voor de HD702HD v1, he! :)

 

succes

aangepast door dvbs
vervollediging

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat er 2 hardware versies zijn, V1 en V2 met elk hun eigen image.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je hem in de stopmodus zetten 

en zet misschien ook je beveiliger eens uit op je pc

heb je soms een backup op die ontvanger staan 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Jeroen-123:

Ok, ik heb dus een V1 (weten we dat ook weer)

Nu de hamvraag, welke image moet ik dan wel hebben (en of het daar dan wel mee lukt, want uploaden lukte al niet)

Heb je hier al eens gekeken : https://openpli.org/download/dreambox/DM7020+HD

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren kreeg ik een Pb'tje van dvbs, daarna gingen er heel vlot vele pb's heen en weer (wat dat prettig op dit forum, gelijk een popup als je een nieuw bericht hebt enzo)

Eerst een flash gedaan met een originele DB image, dat ging goed, daarna een image van OpenPli er op gezet (ging ook goed)

Toen was het even gepuzzel om cccam er op te krijgen (en werkend) ook dat lukte

De laatste stap was op de juiste kanalen de juiste sat/lnb in te stellen

Omdat ik niet weet welke volgorde is aangehouden is dat een beetje gepuzzel, het lijkt er nu op dat Astra 2 en 3 werken

We hebben weer beeld en er is dus weer hoop :-)

Vanavond ga ik er mee verder

 

Alvast iedereen bedankt voor de reacties in deze donkere dagen (want dat is het toch als je ineens niks meer kan kijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ziet een  Dreambox 7020HD V2 aan de onderkant uit

kijk naar de stikker van de fabrikant 

Toch klaar en duidelijk he welke versie het is 

dreambox v2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 12-9-2017 om 07:59 zei Jeroen-123:

Wat bedoel je met V1

Het was TS niet bekend dat er een V1 en een V2 bestonden, laat staan hoe je dat dan herkent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...