Ga naar inhoud


Mut_HD51 Hangs


Martyin

Aanbevolen berichten

Moi,

 

Ik ben sinds een klein jaar in het bezit van de hd51. Nu doet zich het volgende voor,

sinds de installatie van de laatste firmware, die ik ergens in het voorjaar heb geinstallerd, is de ontvanger niet meer betrouwbaar.

Voorheen (ik kan me wel herinneren dat hij eerder ook wel eens hing, maar meestl door de onstabiele openPLI van indertijd) liep hij redelijk stabiel.

Om onverklaarbare reden tot nu toe, gaat hij spontaan hangen, zonder enige reden, soms na een tijdje spelen, soms na een week, soms na een uur etc etc...

Ik heb van alles gedaan om te achterhalen waar of de storing zit, maar kom er niet uit.

Maar, sinds een maand of wat begin ik het vermoeden te kijgen dat er een temperatuur probleem heerst m.b.t de processor.

Kap er af, en het viel op dat wanneer dit porbleem zich voordoet, de proc gloepersheet is. Nog niet zo dat ik de vingers niet op 't koelblokje kan houden , maar denk dat hij te heet wordt ???

 

Voor ik begin de complete firmware info etc etc te plaatsen, zijn er zo meer mensen die dit hebben ?

 

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn.

 

Als het idd hardware is gaat hij het raam uit. (Zeer frustrerend als opnames niet of deels lopen lol)

 

Alvast dank voor jullie aandacht,

 

 

Martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de Mutant openschroeft zie je dat deze een Koelblok heeft op de processor. Daarnaast is er ook nog een ventilator.

Box is heel ruim opgezet dus een hitte probleem lijkt me heel onwaarschijnlijk.

 

Heb deze box al sinds dag 1 van release en nog geen bijzondere vastloper gehad.

 

Blijft er niet ergens een addon lopen die constant bezig is (te vinden in memory en processor informatie)?

Eventueel een defecte of niet goed werkende harde schijf die stroom trekt of wat anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee van deze HD51 ook al vanaf net toen hij uitkwam, draaien met OpenPli4 en nu OpenPli6 zonder problemen. Ook voorzien met de laatste firmware die de cpu snelheid verhoogd.

 

Merk & model: Mut@nt HD51
Chipset (frontprocessor versie): Broadcom 7251s (v1.07-r19)
Totaal geheugen: 249972 kB vrij / 1028120 kB totaal

 

 

Systeem OE: PLi-OE
Firmware versie: OpenPLi 6.0-release (2017-10-08 6.0-release)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 4.10.12 / 4.10.12+20170524-r0.0

 

 

Tuner A AVL6211 (DVB-S2)
Tuner B CXD2837 (DVB-C)

 

Dan zou je eerst moeten draaien met een image zonder extra plugins, zo kaal  mogelijk.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties,

Ben er nog niet uit.

Ik heb de box al zo kaal als mogelijk gehad, nog steeds willekeurige hangs.

 

Kan ook niets byzinders in de log vinden, heel bizar.

Wat misschien niet standaard is, ik heb er een SSD in draaien, misschien dat het em daar in zit?

Soms na een hang reboot, geen SSD, dan na nogmaals herstart normaal, wel SSD.

 

Voor wat betr die coolfan????

Ik heb er geen coolvan in zitten hoor... waar zit deze dan precies op? Ik begrijp uit je verhaal niet op de processor?

 

Miss wel een ander onderdeel wat op het randje zit.

 

Ik heb ook meerdere opties geporbeert, met en zonder plugins, ik heb wel de indruk als je meer laat lopen hangt hij sneller.

Nu op dit moment 24u goed, maar idd kaal.

 

Vreemd.

 

Versie die ik heb:

Merk & model: Mut@nt HD51
Chipset (frontprocessor versie): Broadcom 7251s (v31)
Systeem OE: PLi-OE
Firmware versie: OpenPLi 6.0-rc (2017-10-08 6.0-rc)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 4.10.12 / 4.10.12+20170524-r0.0

272640 kB vrij / 1024040 kB totaal

 

 

 

 

Wat me opvalt is dat bij Peper geen V31 achter de broadcom staat, na de update met nwe snellere firmware werd dit bij mij aangepast.

 

aangepast door Martyin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het verschil in de firmware zou het best kunnen zijn, heb toen deze er op gezet,

 

http://downloads.mutant-digital.net/bootloader/hd51-bolt-v107r19.zip

 

Toen werd hij nog sneller. Heb verder toen niet gekeken of er nog andere firmware beschikbaar was, omdat ik tevreden was.

 

Hier achterliggende informatie,

 

https://forums.openpli.org/topic/43945-hd51-bootloader-v107/

 

Volgens mij  is dit bestand voor ALLE types Mutant HD51, Dus zowel voor v29 als v31.

 

Het lijkt er op dat jij nog geen update hebt gedaan.

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo, hopelijk blijft hij goed. Ik zie nog een klein verschil, dat jij rc (release candidate) hebt en ik de release versie.

Het schiet me weer te binnen dat er in het begin problemen waren met de ondertiteling op de Engelse zenders en dan de 'gele'. 

Dan beef hij hangen, dat is toen in de drivers, die Mutant oplevert aan OpenPli opgelost, uiteindelijk.

 

 

 

Systeem OE: PLi-OE
Firmware versie: OpenPLi 6.0-release (2017-10-08 6.0-release)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 4.10.12 / 4.10.12+20170524-r0.0
aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn een weekje verder en

na veel testen en klooien geen hangers meer gehad !!

 

Daar ben ik erg blij mee !!

 

inmiddels heb ik ook de laatste updates en image een keer geinstalleerd, alles verliep zonder problemen.

Hartelijk dank voor de hulp en info...

 

;)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn weer even wat verder in de tijd, alles weer zo'n beetje geinstalleerd.

Zeggens en schrijvens 1x hangen op een 4K kanaal.... Tja, dat zijn ook testkanalen, wie zegt dat het aan de tuner lag.. lol

 

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar anders maar verplaatsen;

 

Tijdens de installatie kom ik er achter dat niet alles up to date is qua sat's (transponders die er niet in staan etc etc)

Ik heb er geen ervaring mee, maar weten jullie ook hoe ik dat het snelste kan doen? , ben niet zo'n programmeur, maar las iets over importeren van sat files... ?

geen idee... (Vroeger had ik daar een mannetje voor haha... ) Het schijnt vrij eenvoudig te zijn?

 

Vroeger had ik een echostar 7000, waar je echt alles mee kon, zo maken ze die helaas niet meer ( ik mis m'n Integrated High Power Positioner (36 Volts, 5 Amp.) enorm... )

Die liet ik gewoon lopen, en hij vond alles, inclusief nieuwe transponders etc etc..

Of ik moet blind zijn maar kon geen optie vinden in de mutant die dat ook heeft ?

 

Afin, dank voor de info nogmaals,

 

indien mogelijk nog even wat hulp?

 

Groet,

 

Martyin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...