Ga naar inhoud


LNB invacom Horizontaal/Verticaal probleem


maja

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Was ik al bang voor er zitten 3 pinnetjes in. Ik denk dat de horizontale iets verbogen is. Hoe moet deze staan? Te laat in de gaten gehad anders had ik geen schroevendraaier gebruikt. Is de horizontale voor de verticale signalen?

Ik heb hem schoon geblazen met mijn compressor dat had ik direct moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/348164-test-canaldigitaal-duo-lnb-vergeleken-met-andere-duo-lnbs/?page=2
Daar staan flink wat afbeeldingen van de antennes.
Je hebt het over 3 pennetjes.
Het gaat dan over de horizontale en de verticale antenne. Het derde pennetje is meestal een lange pen. Dat is de reflector en die is niet zo makkelijk te verbuigen omdat die van boven tot beneden door de golfpijp heen loopt.
Tja, het is niet zo'n goed idee om om hier met een schroevendraaien in te gaan peuteren. Ook met perslucht er in blazen is geen goed idee. Vaak is het een printplaat waar je tegenaan kijk waar je misschien troep tegenaan blaast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt toch niet zoals het moet. Nu wil ik een quad flens lnb van inverto aanschaffen. Ik heb nog een swedisch microwave feedhorn. Deze wil ik er op draaien. Nu is mijn vraag als de diameter niet exact hetzelfde is van beide geeft dit dan problemen met de ontvangst.

Schoteldiameter is 1800 mm

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Primefocus schotel  1800 mm  Deze schotel heb ik gebruikt met deze feedhorn met swedisch microwave lnb met polariser. De feedhorn(weet typenr.niet) is geschikt voor deze schotel. Al jaren gebruik ik deze niet meer. De invacom lnb heb ik jaren geleden omgebouwd en daarvoor heb ik de feedhorn van een echostar  lnb gebruikt. Deze zat oorspronkelijk (ong.30 jaar geleden)bij de schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...