Ga naar inhoud


LNB invacom Horizontaal/Verticaal probleem


maja

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien de LOF van het hoge band gedeelte iets verlopen .

als je een blindscan kunt doen , vind je hem misschien wel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2017 om 21:40 zei trust:

Misschien de LOF van het hoge band gedeelte iets verlopen .

als je een blindscan kunt doen , vind je hem misschien wel .

Dat zette mij aan het denken op de oude dreambox heb ik gezien dat de freq inderdaad verlopen is 12422 is daar 12428H  27502 zenders. Deze ingelezen op de Mutant en ze doen het weer. Het verloop van de frequentie's is dat bij te stellen naar de goede frequentie's

Bedankt allemaal!

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook 2 invacoms liggen die verloop hebben , je kunt ook in de ontvanger de LOF voor de hoge band 10.600 op 10.606 of 10.594 (weet ik zo niet) zetten .

Dan komen de frequenties weer overeen , alleen als je er een andere lnb aan hangt zit je weer met het probleem .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 'werkelijk' 12422 verschijnt met 12428, moet de 10600 OMLAAG naar 10596 of 10594 of ergens in die buurt (liefst het midden van de LOF-waarden, die nog beeld opleveren--even testen dan :)).

Volgens mij verloopt een LOF meestal naar beneden; maar ik kan het mis hebben.

 

Trouwens, heb je alleen bij de hoge band een verlopen LOF, of dan meestal tegelijkertijd ook bij de lage band?

Bij een oude LNB die ik had, deed ik altijd beide LOFs omlaag; maar zijn de beide LOFs onafhankelijk van elkaar, en kunnen ze dus onafhankelijk van elkaar verlopen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...