Ga naar inhoud


LNB invacom Horizontaal/Verticaal probleem


maja

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe is de f/D van deze feedhorn in te stellen?

 

Ik heb deze feedhorn gekocht met de vraag dat deze geschikt zou zijn voor de schotel die ik heb. Toentertijd  heb ik de f/D van de schotel opgegeven.

Ik neem aan dat de feedhorn de juiste is. Ik zou niet weten hoe je een vast iets in kunt stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even opnieuw moeten berekenen F/D-verhouding is 0.45  Schotel is 1780 breed 250 diep volgens satlex is de verhouding 0.45

Binnenste ring 6 mm boven de andere ringen. Bij de echostar is dit 9 mm

Afstand achterste ringen feedhorn /schotel 725 origineel leverantie.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ging dat in de satellietbranche ik had er weinig vertrouwen in. Op de feedhorn zit een doorzichtige kunststof kap die er niet af te halen is, de buis is een geheel, dus niet verstelbaar. Ik heb er beeld van Rusland t/m Afrika gehad. Ik denk wel dat in de loop der jaren alles veel nauwkeuriger geworden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk niet dat je dat kunt stellen dat alles in de loop der jaren veel nauwkeuriger is geworden.


Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan dat voor een schotel met een f/D van 0,45, de scalarringen en één lijn moeten liggen met de golfpijp, zie eerste bijlage. Dit is meestal instelbaar doordat de scalarringen op schroefdraad in te stellen zijn.
Nu is Swedisch MicroWave een professioneel merk en in hun specificaties staat wel dat deze feedhorn geschikt is voor schotels met een f/D-verhouding van 0,3 tot 0,45 maar ik begrijp alleen niet hoe dat kan. Misschien dat iemand anders dat weet bijvoorbeeld RimaNTSS.

 

Invacom instelbare feedhorn.jpg

Instelbare feedhorn.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@SprietjeIk heb hier een Echostar FH-131 feedhoorn/polarotor waar de midddelste ring 9 mm uitsteekt .

Ik kan er geen verdere gegevens van vinden zodat ik niet weet voor welke f/D verhouding die is .

Ik heb redelijk wat KU feedhoorns voor PF gezien , maar de enige die instelbaar was , is het exemplaar wat jij liet zien (heb ik zelf ook)

Echostar FH-131.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nog alles eens goed nagelopen te hebben sta ik voor een raadsel de Invacom geeft een signaal op Duitsland1 is H van 98%. Wdr doet het niet terwijl dit ook H is.

Als ik mijn andere schotel aansluit met Inverto ultra black doet hij het wel. De box is een mutant 2400HD. Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Gebruik ik de Reelbox Avantgarde met Invacom werkt WDR wel.  Hoe kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen universele LNB?

 

Dus alleen maar lage band en geen hoge band?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei maja:

Beide alleen niet met de Mutant 2400HD. Heeft wel altijd gewerkt.  Op andere boxen werkt de Invacom wel.

Dan staat in de lnb instelling de 22khz niet aan of is stuk 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...