Ga naar inhoud


Zenderlijsten Hans en Henksat lopen vast in Openatv 6.1


Tumke

Aanbevolen berichten

ik heb gisteren mijn nieuwe db 820 hd opgehaald met dubbele tuner ,bij aankoop is er Openatv 6.1 geladen door de verkoper.

Nu heb ik zelf een zenderlijst van Hans 19-23 geladen maar na een paar keer zappen gaat hij weer terug naar de oude zenderlijst en krijg ik een foutmelding te zien.

Zit er soms een bug in deze 6.1 software met de originele zenderlijst werkt gewoon alles.

Een andere vraag de regionale zenders zijn deze gecodeerd.

Gr Tumke

 

DM820hd

Openatv 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites


settings worden op verschillende wijzen samengesteld

met de desbetreffende bouqetten en zenders opgeslagen in Lamedb is ook de satellite.xml belangrijk

 

een specifieke indicator voor het probleem is de satellite.xml die naar een specifieke satellietpositie verwijst met alle daar aanwezige transponder gegevens

en die kan afwijken van de in uw tuner configuratie vastgelegde positie welke voor ingesteld wordt bij eerste setup, overgenomen uit de Image default

 

het mergen van die settings middels dreamboxedit is veel inzichtelijker en toont met wat kneepjes waar firmware vreemde afwijkingen voorkomen

het Henklijstje kun je dus wel overnemen maar enkel met een paar aanpassingen via dreamboxedit

 

overigens let ook effe op welke PID cache je instelt bij uploaden (links beneden)

DBE Optionen.PNG

aangepast door Tonskidutch
additie

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de settings laden via applicaties in het menu van openATV. Volgens mij moet dat goed gaan. Ook kun je dreamsat 249 gebruiken werkt ook heel goed hier werkt Hans ook mee. Je kunt met dreamset alles makkelijk aanpassen en zelf je zenderlijst optimaliseren als je dat wil. Ik heb met openATV prima lijsten en werkt goed geen bug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 uur geleden zei Tumke:

Nu heb ik zelf een zenderlijst van Hans 19-23 geladen maar na een paar keer zappen gaat hij weer terug naar de oude zenderlijst en krijg ik een foutmelding te zien.

Zit er soms een bug in deze 6.1 software met de originele zenderlijst werkt gewoon alles.

Heb je de zenderlijst van de feed binnengehaald of zelf met een settingseditor in de box geplaatst ?

Je kan nog altijd zelf een satellietscan doen na het plaatsen van een zenderlijst.

 

screenshot.jpg

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het hier via de transponder de lijst binnen halen  uitpakken

en dan via dreambox edit er in zetten

anders krijg je problemen ook met de picons

openatv 6.1 18 10 2017 latere versie geeft ook problemen cam werkt niet

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

init 3 wake enigma from a sleeping state / GUI restart.
init 4 Kill enigma / places enigma into sleep mode allowing you to edit or modify files that otherwise would corrupt or become damages if edited while live.

Algemeen,

wordt dat in OpenATV6 uitgevoerd als je de zenderlijst aanpast via de feed?

want hiermee (in omgekeerde volgorde, dus eerst init 4 dan init 3) implementeer je pas de settings

 

anders moet je het toch met dreamboxedit of dreamset proberen om de lijst erin te pompen (daar is init 4 en init 3 overigens ook standaard ingesteld)

voor de goede orde ik kom niet bij forumleden thuis

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...