Ga naar inhoud


Streamen van opnames


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox 8000 met daarop OpenPLi 4.0, en ook een Slingbox M1 die daarop aangesloten is via de component bekabeling.

Sinds kort heb ik een veel snellere internetverbinding (voorheen : 3,5 Mbps upload, nu 30 Mbps upload).

Via de  Open webinterface kan ik blijkbaar live TV streamen, en ga daar nooit een bitrate boven de 30 Mbps tegenkomen, dus ik principe hoef ik niet meer via de slingbox te passeren, want dan wordt het gehercomprimeerd, en verlies ik kwaliteit.

Ik heb het nog niet getest, maar het moet wel lukken, denk ik.

Maar dan zit ik nog met de vraag : kan ik dat ook doen voor mijn opnames?

Ik weet dat er iets als enigmaTV bestaat, maar dan moet ik weer mijn PC laten aanstaan, wat mij toch onpraktisch lijkt.

Alternatief zou ik ook de files ineens via FTP kunnen overhalen, en dan gewoon locaal afspelen, maar ik vroeg mij af of er nog een mogelijkheid is.

Let wel, het moet op de Dreambox 8000 kunnen draaien.

 

Ik lees ook dat er nu een OpenPLi 6.0 uit is, en de Dreambox 8000 krijgt er vooralsnog een build van, kan ik dat met die release doen, of heb ik een bepaalde plugin nodig?

Of kan het gewoon niet?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het over een situatie dat je op reis bent en naar je opnames van thuis wilt kijken op hotel bijv.

De bedoeling is niet van die te delen met anderen, want ik voel dat je het in die richting wilt duwen.

Met een Dreambox kun je natuurlijk alles vóór je vertrekt op een externe harddisk zetten, maar als het over iets gaat dat nog moet uitgezonden worden, gaat dat natuurlijk niet.

FTP is ook een mogelijkheid, of enigmaTV (maar dan moet je je PC laten aanliggen), of de Slingbox (werkt wel, maar geeft wat kwaliteitsverlies).

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag enkel,

 

met een juiste Upload snelheid moet je een Live TV stream op WAN aan de praat kunnen houden

(in een hotelkamer is dan weer de DOWNLOAD performance belangrijk)

 

de dm8000 kan echter niet transcoderen en zend dus het volle SD of HD beeld via WAN, dat kan gaan haperen via een WAN verbinding

dan is de optie enkel opnames overhalen maar dat zal ook op andere locatie veel internet download kosten met zich brengen

of zijn beide plekken internet Limiet vrij?

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Tonskidutch:

ik vraag enkel,

 

met een juiste Upload snelheid moet je een Live TV stream op WAN aan de praat kunnen houden

(in een hotelkamer is dan weer de DOWNLOAD performance belangrijk)

 

de dm8000 kan echter niet transcoderen en zend dus het volle SD of HD beeld via WAN, dat kan gaan haperen via een WAN verbinding

dan is de optie enkel opnames overhalen maar dat zal ook op andere locatie veel internet download kosten met zich brengen

of zijn beide plekken internet Limiet vrij?

Wel, mijn upload is nu +/- 28 Mbps, de meeste zenders waar ik naartoe zap zijn +/- 4 à 8 Mbps, soms zitten daar uitzonderingen bij, maar ik denk niet dat ik ooit aan die 28 kom.

Het is bedoeld voor als ik eens op reis ga of zo, dus ik kan niet echt spreken over die limieten qua ontvangstplaats, dat zal variëren.

De laatste keer heb ik daar in elk geval niets van limieten ondervonden, snelheid was soms wel een probleem.

Het nieuwe abonnement hier heeft geen uploadlimiet.

En meestal ga ik toch maar één of 2 keer per jaar op reis.

De laatste keer heb ik het nog met mijn oud abonnement gedaan, daar zat ik dan wel boven mijn limiet een tijdje na ik thuiskwam.

Maar toen had ik slechts een upload van 3,5 Mbps, dus moest ik kiezen tussen mindere kwaliteit via de slingbox, of eerst downloaden via FTP.

 

 

Rechtstreeks kijken is als je op reis bent ook meestal geen optie, zeker als er dan nog een tijdsverschil opzit.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar kan een Dreambox geen opnames streamen?
Ook niet als hij niet hoeft te hercomprimeren?

 

En een VPN is toch gewoon een veilige verbinding, maar dan heb je toch nog iets nodig dat het overstuurt, zoals een Dreambox?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wilt het niet begrijpen of wel?

een opname is geen live TV stream en kun je bij voldoende Up-Down load gewoon kiezen en zien in het VPN als ware de box in het Hotel

FTP is de hele opname downloaden voorafgaand aan het kunnen kijken van het gedownloade bestand.

 

overigens besef ik net dat de dm8000 een 100Mbit nic heeft en dus wel wat verlies zal hebben via dat interne netwerk tot aan de router WAN poort

je zult het eens moeten inrichten op poort 443 bij een kamaraad om te testen of het vloeiend overkomt

 

 

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar snap ik het inderdaad niet.

In welke applicatie kan ik dan die opname kiezen?

De box staat hier nu bijv. op 2 meter van mij, maar hoe kan ik een opname streamen naar mijn laptop?

Met live tv weet ik hoe ik het kan doen : de open web interface, en dan een zender selecteren, en voor streamen kiezen, maar opnames kan ik daar toch niet selecteren?

Voor zover ik het begrijp is een VPN gewoon een goed beveiligde virtuele tunnel die je legt, maar daarmee heb ik nog geen werkzaamheden in de tunnel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik begrijp waar je naartoe wilt.

Die webinterface is alleen maar een manier om VLC te besturen, nietwaar?

Dus ik kan evengoed gewoon VLC openen, en dan bedoel je dat ik een drive mapping met dus een driveletter ga maken (bijv. X: naar 192.168.0.1\opnames), en dan gewoon mijn file op die manier afspelen.

En dat ik doordat ik een VPN maak, ik virtueel op het thuisnetwerk zit en daar dan vanop afstand aankan?

 

Ik heb dat nu eens locaal geprobeerd :

 

VLC geopend (de standalone toepassing).

Open File gekozen, een opname van rond de  10 Mbps bitrate in HD (H.264 1080i), en gewoon afspelen.

Het afspelen deed ik vanop de netwerkdriver, die naar de harddisk van de Dreambox verbindt.

Ik krijg alle 2 seconden haperingen, heb de buffer op 30 seconden ingesteld, helpt niet.

Als ik daarentegen de webinterface van de Dreambox open, en daar dezelfde zender kies met een live opname heb ik niet die haperingen.

Als ik de opname locaal zet op mijn laptop en dus vanop de locale harddisk afspeel heb ik ook geen haperingen.

Dus de WAN poort speelt hier nog niet mee in het verhaal.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...