Ga naar inhoud


Dvb-c krijg ik niet aan de praat. Doorlussen van ziggo werkt dat wel


birdybird

Aanbevolen berichten


Ik heb de mediabox xl van ziggo (samsung)

Aan de achterkant een verloopstekker met 3 uitgangen .Een daarvan heb ik via een coax kabel verbonden mett de ingang van de dvb-c tuner dm8000. Aan de andere kant heb ik de ziggo kabel geplaatst .Ik heb totaal geen ontvangst via kabelscan.

Kan de dvb-c getest worden of hij goed is.

Ik gebruik de hanssettings.

 

 

 

 

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sluit de antennekabel eens rechtstreeks aan op je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zijn 3 single DVB_C tuners doorgelust met dus het volle frequentie spectrum en multiple opnames mogelijk

je mediabox van ziggo komt daar na pas - dan werkt het met je dm8000 altijd standby

zie afbeelding Tuner c Loopt out naar Mediabox van ziggo

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Waar kan ik die zwarte kabel kopen? Ik wil ook graag tuner A met tuner B verbinden zodat ik kan opnemen en weergeven tegelijk.

Kan ik dan verschillende frequenties gebruiken, aangezien tuner B dan het coaxsignaal van tuner B krijgt? Dus zenders uit verschillende bouquets.

Nu sluit ik beide tuners apart aan op de versterker met 3 uitgangen, maar dat kost het me een extra coax aansluitpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat kort zwart kabeltje zat bij de bestelling voor mijn Ultimo waarvoor ik 3 nieuwe single DVB_C/T/T2 tuners had besteld... (dual tuners had men toen nog niet voor de Ultimo oud model)

DVB-C heeft alle frequencies op de Coax en kan dus met meerdere tuners gewoon doorgelust worden...

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een groot verschil tussen satelliet en cai

Bij satelliet staan er schakel spanningen op de kabel, waardoor splitten beperkingen geeft.

Bij cai is ook na delen of splitten het volledige frequentie spectrum aanwezig.

Doorlussen bij cai geeft dus geen beperkingen.

 

Bij Tonskidutch werkt doorlussen van DVB-C al jaren zonder problemen.

 

In de meterkast levert Ziggo ook maar 1 kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) ,

het wordt academisch.

met de kabellengten die u naar andere toestellen nodig ZOU hebben kan een verlies behoorlijk wat dB's zijn

op dit traject, zoals Retrofan vroeg (aangaande het Zwart kort stukkie Coax) is doorlussen geen THEMA

geloof me gewoon eens een keer

 

een toestel op zolder, dat is een heel ander verhaal

hier zijn het 3 tuners in een apparaat

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is wel een probleem Sjaak,

Dit komt uit de gebruiksaanwijzing van VU+, zou de ontwerper en bouwer van de box het fout hebben, en jij alleen goed?

Het aangeboden signaal op de eerste tuner dient natuurlijk wel binnen de specificaties te liggen.

TS zal de signaal kwaliteit op zijn kabel moeten controleren.

De doorlus tuners zijn level neutraal op de doorlus uitgang.

De FCB tuners hebben het voordeel dat je 8 interne tuners hebt in een blik.

 

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...