Ga naar inhoud


Duitse zenders hebben regelmatig storing. Wie kan mij helpen?


HvM71

Aanbevolen berichten

menu ....>instellingen ..> dan naar zender zoeken en kijk of er signaal finder bij staat 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste mensen,

 

Alvast hartelijk dank aan allen die de moeite nemen om mee te denken!
Ik ben er dus werkelijk achter gekomen dat ik er helemaal niets van af weet.

 

Overdag kan ik zelden reageren, omdat ik dan aan het werk ben met zware machines en het gebruik van telefoons tot een minimum beperkt moet blijven.

Daarom ook dat ik pas uitgebreider in de avond kan reageren of in het weekeind.

 

Wel nu, vandaag heb ik na mijn werk mij naar huis gehaast om zeker voor het donker foto's te kunnen maken van mijn schotel opstelling, de koppen en alles wat ik dacht dat misschien belangrijk was.

Ook heb ik naar alle papieren gezocht die ik misschien zou hebben.

Nou, dat laatste is dus praktisch niets.

 

Ik heb met een ladder bij de schotel foto's gemaakt, maar ik weet niet of hierdoor duidelijk wordt of mijn kop(pen) wel goed staan.

Een held op hoogstes ben ik niet! ;)
Omdat ik dus geen papieren meer kan vinden, heb ik geprobeerd om merk details van de koppen te fotograferen.

Misschien dat jullie dan een idee hebben van wat ik nu heb.

 

De schotel die ik heb is 1 meter breed en 80-85 cm hoog.

Mijn Dreambox is van het type DM500 HD
Na het lezen van guidelines denk ik nu ook te snappen hoe mijn 2de dremabox boven wordt aangestuurd: cardsharing.
Ik had voor 2012 namelijk 2 Canal Digital kaarten en dat is toen omgezet naar 1.
Maar dat is een andere kwestie.

 

Ik zal eerste de foto´s plaatsen.
Hopelijk kunnen jullie er wijs uit komen.

 

13-11-17 schotel opzet (1).JPG

13-11-17 schotel opzet (2).JPG

13-11-17 schotel opzet (3).JPG

13-11-17 schotel opzet (4).JPG

13-11-17 schotel opzet (5).JPG

13-11-17 schotel opzet (6).jpg

13-11-17 schotel opzet (8).JPG

13-11-17 schotel opzet (9).JPG

13-11-17 schotel opzet (10).JPG

13-11-17 schotel opzet (11).JPG

13-11-17 schotel opzet (12).JPG

13-11-17 schotel opzet (13).JPG

13-11-17 schotel opzet (14).JPG

13-11-17 schotel opzet (15).JPG

13-11-17 schotel opzet (16).JPG

13-11-17 schotel opzet (41).JPG

2 uur geleden zei smetje limb.BE:

menu ....>instellingen ..> dan naar zender zoeken en kijk of er signaal finder bij staat 

 

Ik heb net even gekeken en er staat inderdaad zoiets.

Hoe ga ik er verder mee om en wat zegt het mij dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan de foto's te oordelen staat de met RT gemerkte LNB (kop) verkeerd.

Ook wel skew genoemd.

 

De "steel" van de LNB , waaraan de kabel zit staat aan de onderkant naar buiten.

Die moet aan de onderkant meer naar de andere LNB's gedraaid worden.

-10,6 graden voor Helmond

 

Die kop lijkt voor Astra 1 te zijn, hetgeen dan overeen komt met je klachten

 

Zie voor uitleg onder meer dit onderwerp.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Aan de foto's te oordelen staat de met RT gemerkte LNB (kop) verkeerd.

Ook wel skew genoemd.

 

De "steel" van de LNB , waaraan de kabel zit staat aan de onderkant naar buiten.

Die moet aan de onderkant meer naar de andere LNB's gedraaid worden.

-10,6 graden voor Helmond

 

Die kop lijkt voor Astra 1 te zijn, hetgeen dan overeen komt met je klachten

 

Zie voor uitleg onder meer dit onderwerp.

 

 

Dank voor je uitleg CeesV!
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld.

 

Het is nu laat en duik mijn bed in, maar zal morgen eens het onderwerp op mijn gemak doorlezen wat je mij hebt aangereikt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we weer! :)

Ik heb net het topic door zitten lezen wat CeesV mij aan heeft gereikt.
Interessant om te lezen, maar voor mij maar gedeeltelijk begrijpelijk.

 

21 uur geleden zei ceesv:

Aan de foto's te oordelen staat de met RT gemerkte LNB (kop) verkeerd.

Ook wel skew genoemd.

 

De "steel" van de LNB , waaraan de kabel zit staat aan de onderkant naar buiten.

Die moet aan de onderkant meer naar de andere LNB's gedraaid worden.

-10,6 graden voor Helmond

 

Die kop lijkt voor Astra 1 te zijn, hetgeen dan overeen komt met je klachten

 

 

Ik heb je raad opgevolgd CeesV en ben na mijn werk meteen weer de ladder opgeklommen.
De kop was inderdaad vrij makkelijk te verdraaien.
Ik heb hem dan ook meer naar de andere LNB's gedraaid en hij staat nu zo wat parrallel met de andere.

De -10,6 graden snap ik niet helemaal?
Ten opzichte van wat is de 10,6 graden?
Als ik de RT gemerkte kop parrallel aan de andere zet, is dit dan 0 nul graden?

Ik heb overigens nog steeds geen ontvangst op de Duitse zenders.
Heel af en toe krijg ik beeld, wat meteen begint te "blokkeren" en dan bevriest.
Switch ik naar een andere zender en ga dan terug naar de duitse zender dan is het vaak dat het scherm helemaal zwrt blijft en ik de melding krijg "afstemmen mislukt" waarna hij 4 seconden aftelt.

 

Ik heb dus het vermoeden dat de kop nog steeds niet correct staat.

Is er een manier dat ik dit op de halve graad precies kan doen?

 

Ik heb 2 foto's bijgevoegd van hoe ik de LNB nu heb staan.
Een foto heb ik met de telefoon gemaakt en op de beugel gezet vanuit schotel naar LNB's om een idee te krijgen hoe ze uitgelijnd zijn.

 

 

14-11-17 schotel opzet (1).jpg

14-11-17 schotel opzet (2).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HvM71

 

De Inverto-lnb met twee aansluitingen is de lnb voor de Astra 19,2. De middelste is voor de Astra 23,5.
Jij hebt een extra aansluiting voor op de slaapkamer. Omdat Canal Digitaal vroeger toen de schotel geplaatst is op de Astra 19,2 zat, is het logisch dat de lnb met twee aansluitingen op de Astra 19,2-positie zit maar de zaken zijn inmiddels veranderd.
CanalDigitaal zit al geruime op de Astra 23,5. Is het niet zo dat je op de slaapkamer ook liever de Nederlandse zenders wilt ontvangen? Dan zou je die twee lnb's om moeten wisselen.
Als je echter op de slaapkamer niet naar gecodeerde zenders kunt of wilt kijken, dan moet je de lnb's niet verwisselen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 12-11-2017 om 18:27 zei HvM71:

Ik heb op het moment op diverse zenders (b.v. RTL television > de duitse om formule 1 te kijken)  geregeld storing.

Ook andere duitse zenders hebben het zelfde probleem.

 

Ik heb de gegevens gecontroleerd via KingsOfSat en ik heb alles correct staan.

Mijn vermoedden is dan ook dat er iets mis is met de afstelling van mijn koppen.

 

De Nederlandse zenders doen het prima (de rtl's, veronica, etc)

Ook Discovery, history, tlc, travel, etc heb ik geen problemen mee.

Nederlandse zenders zijn het probleem niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens de 2 F-connectoren en kabels van Astra 19,2°E controleren op vocht of corrosie, wat ook tot ontvangstproblemen kan leiden.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 13-11-2017 om 21:28 zei HvM71:

De schotel die ik heb is 1 meter breed en 80-85 cm hoog.

|Een Maximum zou ds kunnen?

 

De 19 graden Astra 1 LNB eens vervangen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HvM71 :

Klopt het inderdaad, dat je in je slaapkamer alleen de zenders van 19 oost ontvangt/ontving, dus vooral de Duitse zenders (en vroeger de Nederlandse, maar nu niet meer)?

 

En doet je storing zich ook op de slaapkamer voor?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sprietje:

Beste HvM71

 

De Inverto-lnb met twee aansluitingen is de lnb voor de Astra 19,2. De middelste is voor de Astra 23,5.
Jij hebt een extra aansluiting voor op de slaapkamer. Omdat Canal Digitaal vroeger toen de schotel geplaatst is op de Astra 19,2 zat, is het logisch dat de lnb met twee aansluitingen op de Astra 19,2-positie zit maar de zaken zijn inmiddels veranderd.
CanalDigitaal zit al geruime op de Astra 23,5. Is het niet zo dat je op de slaapkamer ook liever de Nederlandse zenders wilt ontvangen? Dan zou je die twee lnb's om moeten wisselen.
Als je echter op de slaapkamer niet naar gecodeerde zenders kunt of wilt kijken, dan moet je de lnb's niet verwisselen.

 


Beste Sprietje,

Dank voor je reactie!
Ik ben al blij met wat jij verteld over mijn koppen.
Zelf wist ik dus niet welke bedoeld waren voor welke sateliet.
Kan het kloppen dat ik met een kop ook de hotbird sateliet aankan?

We kijken maar zelden op de slaapkamer naar TV.
Ik had voor 2012 daar een aparte decoder met kaart van Canal Digitaal.
Toen de zaak in 2012 is ge-upgrade kwam dat ook te spraken dat we maar weinig TV keken op de slaapkamer.
De persoon die voor mij alles heeft geregeld en geinstaleerd vanaf het begin, opperde toen een goedkope dreambox voor boven, een homeplug adaptor set en nog maar 1 kaart van Canal Digitaal.
Hou hij het precies gemaakt heeft weet ik niet, maar het heeft gefunctioneerd.

Tijdje geleden wilde ik boven een keer kijken en toen had ik nergens beeld.

Dacht dat het lag aan de homeplug set en dat deze een keer opnieuw ingesteld moest worden.

In 2011 / 2012 ben ik ook bij CD overgestapt op een ander pakket, zeker omdat ik nog maar een kaart zou aanhouden.
Rond die tijd was het volgens mij ook dat ze een actie hadden dat je  een LNB kreeg met dubbele aansluiting.
Die heb ik nog gloednieuw in de kast liggen.
Mijn "mannetje" had deze en vertelde mij dat die beter was.

 

3 uur geleden zei ceesv:

Nederlandse zenders zijn het probleem niet.


Zo ver als ik kan zien niet.
Echter, MTV NL geeft problemen, als ook Comedy Central.

 

 

2 uur geleden zei Satfeeds-DX:

Misschien eens de 2 F-connectoren en kabels van Astra 19,2°E controleren op vocht of corrosie, wat ook tot ontvangstproblemen kan leiden.


Dat zou ik ook nog eens kunnen proberen!
Wat ik vanavond zag was dat de aansluitingen naar mijn idee toch wel wat vuil en corrosie hadden.
Zou wat WD40 kunnen helpen om het schoon te krijgen?
Wordt echter pas wel op zijn vroegst zaterdag dat ik dit kan doen, want werk is weer een gekkenhuis en komende dagen niet voor het donker thuis.

 

 

1 uur geleden zei Sprietje:

Ik zit me af te vragen welke multifocusschotel dit is. Hij lijkt veel op de Maximum E-85 maar flink wat zaken hebben ook weer geen overeenstemming zoals grotere schotelafmetingen, geen schotelskew, een dunnere lnb-arm en geen multifeedrail.

 


Hier zou ik dus geen antwoord op kunnen geven.
Ik heb gekeken of de schotel ergens kenmerken had, maar kon die niet zo vinden.
Heb er helaas ook geen papieren van, dat wil zeggen....ik kan ze niet vinden.

 

 

1 uur geleden zei ceesv:

|Een Maximum zou ds kunnen?

 

De 19 graden Astra 1 LNB eens vervangen?

 


Volgens mij had ik voor 2012 alleen maar een enkele kop.
Als ik mij goed herinner was de dubbele kop nodig voor de HD zenders.
De oude losse LNB is volgens mij toen gebruikt om de hotbird sateliet te kunnen ontvangen, klinkt dit logisch?
Wij kijken volgens mij daar de Britse zenders mee.

 

26 minuten geleden zei a33:

@HvM71 :

Klopt het inderdaad, dat je in je slaapkamer alleen de zenders van 19 oost ontvangt/ontving, dus vooral de Duitse zenders (en vroeger de Nederlandse, maar nu niet meer)?

 

En doet je storing zich ook op de slaapkamer voor?

 

Groet,

A33

 

Dat durf ik dus niet met zekerheid te zeggen, omdat ik dat niet geprobeerd heb.
En wanneer ik de TV op de slaapkamer voor het laatst aan heb gehad.....dat kan goed 2 jaar geleden zijn geweest.
Volgens mij had ik toen geen beeld meer, maar was mijn kennis toen al stervende.
Ik wilde hem dan ook niet meer lastig vallen en ook met de wetenschap dat hij toch niet meer kon komen.
Het was toen meer van "och...zoek het wel een keer uit!", maar nooit gedaan.

 

Maar wat ik volgens mij nu eerst zeker moet weten is of ik wel signaal heb.
Hoe kan ik dit het beste testen en zijn daar eventueel hulpmiddelen voor te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HvM71

 

Als jou mannetje heeft vertelt dat die duo-lnb van CanalDigitaal beter is dan de losse lnb's die je nu hebt, dan is hij voor mijn door de mand gevallen. Die duo-lnb is voor een schotel van 60cm en past echt niet op jou schotel.

 

MTV NL en Comedy Central zitten ook op de Astra 19,2 dus logisch dat die ook problemen hebben.

De Inverto-lnb met de dubbele aansluiting moet je eerst eens op de juiste skew afstellen. De skew is het verdraaien van de lnb in de lnb-klem.
Dat moet voor Eindhoven 3 graden zijn en dat is precies de schuinte die je nu hebt ingesteld, zie bijlage.

Verder heb ik de indruk dat de diseqc-switch niet ver genoeg omhoog in het rode doosje is gedrukt waardoor de F-connectors er te ver onderuit steken en er mogelijk water bij de F-connectors kan komen. Probeer hem eens verder omhoog te duwen.
De F-connector opnieuw aan de kabel zetten lijkt me geen overbodige luxe.

 

Astra-19,2-lnb.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...