Ga naar inhoud


Duitse zenders hebben regelmatig storing. Wie kan mij helpen?


HvM71

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw hier en dit is ook mijn eerste post.

Het is eigenlijk ontstaan uit wanhoop.

Wanhoop omdat ik er zelf niet meer uitkom.

 

Wat is er aan de hand?

In 2006 heb ik besloten om een schotel aan te schaffen.

We leven op een industrieterrein en de analoge TV ging verdwijnen.

Via, via is mij een installateur geadviseerd die bij mij thuis kwam kijken en op maat een advies en offerte uit zou brengen.

Het op maat advies heb ik opgevolgd en hem opdracht gegeven alles te installeren en aan te sluiten.

 

Rond 2011 was ik niet meer tevreden met wat ik had en heb ik hem opnieuw bij mijn installatie geroepen.

We hebben de installatie herzien en "ge-upgrade".

Dat wil zeggen: een grotere doorsnede schotel, van enkele kop daar een dubbele kop + nog 2 extra losse koppen en de receiver vervangen voor een dreambox.

 

Altijd heel tevreden mee geweest en als er wat was hoefde ik hem maar te bellen en hij liep telefonisch met mij door het probleem of hij kwam persoonlijk en loste het op.

 

Tot nu toe alles prima!

 

Echter rond 2015 had ik weer eens een probleem en belde ik hem op.

Kreeg ik het nieuws dat bij hem alvleesklier kanker was vast gesteld en hij nog ongeveer 6 maanden te leven had.

AUW!!!!!!!

 

Het grootste probleem wat ik voorheen had was dat er vaak een frequentie wijziging was geweest en hij deze dan opnieuw instelde.

Na het nieuws heeft hij mij ook door verwezen naar KingsOfSat waar ik van alle zenders de benodigde gegevens kon vinden en hoe ik deze dan eventueel moest toepassen.

 

Nu achter af ( na het doorspitten van mijn papieren)  had hij toen ook al dit forum geadviseerd.

 

Wat is op dit moment mijn probleem?

Kort gezegd is het een ellende dat ik geen rechtstreeks "trouble-shooter" meer heb.

 

Ik heb op het moment op diverse zenders (b.v. RTL television > de duitse om formule 1 te kijken)  geregeld storing.

Ook andere duitse zenders hebben het zelfde probleem.

 

Ik heb de gegevens gecontroleerd via KingsOfSat en ik heb alles correct staan.

Mijn vermoedden is dan ook dat er iets mis is met de afstelling van mijn koppen.

 

De Nederlandse zenders doen het prima (de rtl's, veronica, etc)

Ook Discovery, history, tlc, travel, etc heb ik geen problemen mee.

 

MTV nederland, duitse zenders > wel een probleem.

Niet echt verder gekeken naar andere zenders, maar ik baal wel dat RTL television pleite is.

 

Ik weet niet precies wat ik allemaal heb, want daar had ik juist die man voor.

Op een bepaalde leeftijd wil je niet meer alles zelf weten en doen, maar dat breekt mij nu op.

 

Kan iemand mij misschien helpen om proberen uit te vogelen wat er aan de hand is?

Zijn er misschien ook contacten die misschien eens live bij mij kunnen checken wat er allemaal nog wel en niet goed doet / draaid / eventueel geupgrade worden?

 

Ik wil het hele zaakje weer fatsoenlijk aan het draaien hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nadat ik jouw verhaal heb gelezen, heb ik het vermoeden dat de LNB, die op astra 19,2 is uitgericht defect is. Deze moet, denk ik, vervangen worden.

Ik weet niet waar je woont, is het niet te ver van mij vandaan ( ik woon vlakbij Heerenveen ), dan wil ik eventueel wel bij je langs komen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

  • Like 1
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei HvM71:

Mijn vermoedden is dan ook dat er iets mis is met de afstelling van mijn koppen.

De Nederlandse zenders doen het prima (de rtl's, veronica, etc)

Ook Discovery, history, tlc, travel, etc heb ik geen problemen mee.

MTV nederland, duitse zenders > wel een probleem.

 

Allereerst: Welkom op dit forum!

 

Met als gegevens: duo LNB, heeft eerst goed gefunctioneerd, maar nu minder op 19oost maar nog steeds goed op 23 oost,

is mijn eerste gedachte dat je duo LNB misschien niet meer op de goede schuinte staat (wat verdraaid is in de houder).

 

Om dat te checken hebben we wel meer gegevens nodig.

Welke kop zit in de LNB-houder?

Waar in Nederland (of elders) staat de schotel?

Kun je een foto maken van de schotel, één van voren en één van opzij, en die hier posten (als dat al mag met net je eerste post)?

En foto zegt soms meer dan hele lappen tekst...

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HvM71

 

Je schrijft dat je nu een dubbele kop hebt + nog twee losse koppen.
Het kan wel maar het is wel ongebruikelijk.
Met 4 lnb's zou je dus ook 4 satellieten moeten ontvangen. Welke zijn dat?
Kun je ook aangeven welke schotel je hebt en welke lnb's? Misschien staat dat op de rekening van de installateur.
En inderdaad is een foto van je schotel en zeker ook van de lnb's zeer wenselijk.

Heb je misschien ook meerdere aansluitingen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Paardengek, A33 en Sprietje,

 

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

 

Om eerste even antwoord te geven op wat ik wel weet:

-ik woon in Helmond (ongeveer 12 km ten Oosten van Eindhoven)

 

Daar houd het een heel eind mee op! :)
Zoals ik al eerder heb geschreven had ik juist die man die alles voor mij regelde en zorgde dat het functioneerde.

 

Volgens mij heb ik geen specificatie factuur van spullen toen die zijn geinstalleerd, maar dat zou ik nog eens goed na moeten kijken.

 

Ik zal zo wie zo proberen om de gevraagde foto's te maken.

Hoop dat het morgen lukt voor het donker, want ik ben om 5:15 al de deur uit en vaak niet eerder thuis 17:00 uur.

Morgen misschien zelfs iets later.

 

Verder hangt de schotel vrijstaand tegen een gevel op ongeveer 4-5 meter hoogte.

Ik heb een lange ladder waar ik mee bij de schotel kan komen, maar moet dan even kijken of ik goede fotos'mee kan maken waar jullie wat mee kunnen.

 

Volgens mij heb ik inderdaad 2 aansluitingen.

Ik heb namelijk op de slaapkamer ook een dreambox staan, maar dan een simpele versie.

Als ik types door moet geven: laat het weten en ik kijk het allemaal na.

 

Ik ga in ieder geval proberen om morgen wat foto's te maken en hier te posten.

 

Zijn er misschien mensen die een betrouwbare en betaalbare monteur / liefhebber kunnen adviseren in mijn buurt die eens naar mijn hele systeem kijkt?

Ik wil er zelf ook wat meer van leren en kijken wat er allemaal nog mogelijk is.

Zeker omdat ik van veel mensen heb vernomen dat je met een dreambox heel veel kunt en ik hem nu eigenlijk alleen maar als ontvanger gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het noemen van handelaren op Sat4all is niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei ceesv:

Het noemen van handelaren op Sat4all is niet toegestaan.

Sorry Ceesv, daar was ik mij niet van bewust!

 

Ik kon ook niet bij de pagina komen met de 10 regels, want hij gaf aan dat de pagina niet bestond.

 

Daarnaast vraag ik ook niet naar een handelaar, maar naar iemand die er meer verstand van heeft dan dat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje 

Hoeveel signaal heb je trouwens op die zenders van duitsland

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Sprietje:

Beste HvM71

 

Je schrijft dat je nu een dubbele kop hebt + nog twee losse koppen.
Het kan wel maar het is wel ongebruikelijk.
Met 4 lnb's zou je dus ook 4 satellieten moeten ontvangen. Welke zijn dat?
Kun je ook aangeven welke schotel je hebt en welke lnb's? Misschien staat dat op de rekening van de installateur.
En inderdaad is een foto van je schotel en zeker ook van de lnb's zeer wenselijk.

Heb je misschien ook meerdere aansluitingen?

Met dubbele zal wel een twin bedoelt worden 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

een dreambox. zeg je en welk type nr enz aub

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het signaal kan je hier toch gewoon uitlezen 

 

5a09967796669_radio5esp.jpg.90201007309e2f3fa351c162ceb7d865.jpg5a09967839691_radio5esp1.jpg.74b97bd416185c8449fd226981626975.jpg

1_LI.jpg

radio 5  esp2.jpg

signaal 11798H.jpg

signaal 11856V...jpg

signaal 11856V..jpg

signaal 11856V.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei smetje limb.BE:

het signaal kan je hier toch gewoon uitlezen 

 

5a09967796669_radio5esp.jpg.90201007309e2f3fa351c162ceb7d865.jpg5a09967839691_radio5esp1.jpg.74b97bd416185c8449fd226981626975.jpg

1_LI.jpg

radio 5  esp2.jpg

signaal 11798H.jpg

signaal 11856V...jpg

signaal 11856V..jpg

signaal 11856V.jpg

Ik denk dat TS er meer mee geholpen is als je hem verteld welke knoppen en in welke volgorde hij die in moet drukken om dat plaatje tevoorschijn te toveren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

8 uur geleden zei HvM71:

Ik kon ook niet bij de pagina komen met de 10 regels, want hij gaf aan dat de pagina niet bestond.

Ter info.

https://www.sat4all.com/forums/guidelines/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...